Hand i nacken
För ett tag sedan skulle min pojkvän sova över här. Han har förmåga att känna av om det finns energi eller något sådant. Vi hade lagt oss och skulle sova. Hade precis somnat till då han far upp ur sängen och skriker: Ge dej iväg härifrån!!!
Han hade kännt en kall hand som tog tag i hans nacke!!! BRRR!! Vilken ohygglig känsla. Han säger att det som går här vill ha bort honom eftersom han är ett hot. Kan det vara så? Det har hänt flera gånger att något har varit här just när han är här. Han får ingen lugn och ro här längre och vill tyvärr inte vara här.
Känner detta något som går igen här att han kan vara ett hot?? Vad ska man göra åt sånt? För det är väldigt tråkigt att han inte vill vara här längre.
MVH Mia
Jag har varit med om att en gång i tiden när jag hade sällskap med en kille som inte var bra mot mig. Han gjorde en massa saker bakom min rygg. Konstigt nog så hände det en del saker då här hemma, men det slutade efter att jag hade lämnat han.
Kan ju vara någon från andevälrden som vill han något eller så är han mera kontakbar. Kontakta en medium om du vill bli av med andarna eller få reda på mera om dem. Det är ju inte så kul när de börjar bli obehagligt som du beskriver.

Har varit med om liknande. Det blev slut med den killen för han var inte bra för mig, inte snäll.
Hej!
Tack för era inlägg. Utan att gå in på för mycket så är det nu så att min pojkvän INTE är bra för mej. Det kanske är så som ni skriver att anden vill påkalla detta. För det händer väldigt konstiga saker just när han är här.
MVH Mia

Åh va coolt! Det är ju bra att ha en som varnar en för dåliga människor hemma! :)
Konstigt nog så kände jag på mig att din pojkvän nog inte är bra för dig när jag läste det som du skrev. Ja ….då är det någon där som vill köra iväg han, för de vill skydda dig helt enkelt tror jag.
Hej Mirjami!
Jooo..det är nog så tyvärr. För det har aldrig hänt så mycket innan. Sen lugnar det ner sej efter att han har åkt. Verkar bara som om nån tittar till det här ibland. För närvaron av något känner jag ofta, nästan dagligen. Det hände en grej när jag var hemma hos honom oxå. Tänkte på det nu. Vi skulle sova. Och han kom o lade sej på min sida av sängen. Helt plötsligt drog någon honom i tröjan han hade på sej. Någon som ville ha bort han från mej. Min pojkvän blev upprörd och kände sej inte alls bra. En varning till han kanske???
Kan denna ande följa med mej vart jag än går eller???
Ha nu en bra dag. Nu sticker jag till jobbet. Får se om jag får liftare med mej idag…hahah.
MVH Mia
Ja….dessa andar. Det kan ju hända att den som ville skydda dig hängde med hem till din pojkvän för att se till dig. Jag förstår att det inte är så roligt för han att ni inte får vara ifred.
Hur gick det var liftaren där idag och väntade på dig??
Hej Mirjami!
Hade ingen liftare igår…hahahah…Men desto mer jag tänker på detta att anden skyddar mej och min son…ju mer stämmer det. Jag har sagt till att min son inte behöver vara rädd utan han ska vara tacksam att vi kanske har en "skydds-ande" med oss. Vad vet jag..men det känns nästan så.
Ha en fin dag.
Jag kan nog hålla med dig om att ni nog har någon som vill skydda er från något som inte är bra. Visst kan man först bli rädd, men den som ni har hos er vill nog inget illa mot dig och din son. Jag är nyfiken har det hänt något nytt eller har det varit lungt??
Hej igen Mirjami!
Har försökt att skriva till dej men det går inte…så jag får skriva här..
Det har varit lungt nu ett tag. Jag känner att det finns en närvaro av något. Men den gör sej inte till känna riktigt. Känns som om den bara kollar så att allt står rätt till. Nu är det slut med pojkvännen och det verkar "anden" fattat. Kanske därför som det är så lungt nu. Skulle va kul o få veta vem det är. Kanske min farmor eller mormor…? Eller "damen" som går igen här på gården.
MVH Mia
Ja, det kan ju vara någon släkting som har varit där och hjälpt dig med att få bort pojkvännen. Kanske är de där och kollar läget forvarande så att ni får vara ifred. Upplevelset som jag själv var med var att när jag hade sällskap med en kille som var väldig dålig persson så började det hända saker här som att det knackade på köksfönstret och jag bor på tredje våning. En gång så hade jag lagt fram bestik och talrikar m.m. för vi skulle äta så flyttade bestiken på sig ensam, fast de låg inte på det sättet att det skulle ha gjort det ensam. En lampa var tänd fast jag vet med 100% att den var släkt innan.
En annan sak som var underligt här var att för ett tag sedan så köpte jag nu teeve m.m. Pengarna till det hade jag fått ut av min mamma som gav oss barnen efter att min pappa hade dött. Den nya teeven började byta kanal ensam. En kväll så var jag själv hemma med min barn och skulle gå en snabb sväng ut och handla. Jag hade stängt av teeven det var jag 100% säker på, men när jag kommer hem så är den på. Efter den händelsen så pratade jag och min sambo om detta och sedan så upphörde det faktist konstigt nog. Jag har en känsla av att det kanske var min pappa som ville säga hej.
Hur har det gått med liftaren?? Har han/hon setts till??
Är det ett gammalt hus ni bor i ?? Vet du något om huset??
Jag tycker att det är så kul med gamla hus….men är facktist lite spökrädd men försöker att komma över det.
Vad konstigt att det inte gick att skriva till mig. Jag ska kolla om jag måste ändra på något där då eller om det var något annat fell. Är inte så expert på det men skall kålla efter. Jag tycker att det är jätte kul när man skriver så här och så får man svar.
Okej snart daxs att sova. Hej så länge
Jo, jag kom att tänka på en sak till nu…..har ni testat att ta kort med kamera när ni har känt av närvaro??? Fast det är ju inte säkert att de vill var med på kort
.
Jag har skrivit till dig får väll se om det kommer fram till dig då……
Hej Mirjami!
Så här står det på din sida: "Användaren har valt att begränsa tillgången till denna sida och du kan därför inte se den just nu"
Jag kan inte skriva till dej där.
Intressant med din kompis i Sundsvall. Synd att du inte har kontakt längre. Hade varit kul o veta fortsättningen. Vi bor i en gammal drängstuga som är omgjord. Gården härrör sej ända från 1500-talet. Det sägs att en dam går igen på hela gården. Det var bråk om ägorna här för länge sen och hon fick tydligen inte som hon ville. Men jag vet inte om det bara är hon som är här. Jag känner närvaro av flera. Jag ska testa att ta lite kort både ute på husen och inne i helgen.
Jag måste till jobbet nu men skriver mer ikväll.
Kram från Mia
Konstigt det med min sida. Ska titta sedan om jag lyckas ändra på det.
Här har det hänt lite saker idag. Jag vet inte än vad jag ska tro. Våran nya teeve i vardagsrummet (har haft teeven kanske ca 3 månader) började höja volumen ensam när min son var inne vardagsrummet. han kommer då och berättar det för mig, och jag undrar så klart vad han har gjort. Han säger mamma jag stängte bara av teeven för jag fick inte ner volumen. Jaha tänkte jag….han har lekt med den…. När jag äntligen fick tid över så gick jag in i vardagsrummet och öppnade teeven. Då forsätter volumen att öka ut av sig själv. Jag tar fjärkontrollen och lyckas att sänka volumen med hjälp ut av den. Detta händer sedan några gånger till under kvällen att volumen börjar öka ut av sig själv. Jag vet inte det kan ju finnas en naturlig förklaring till detta. Nu väntar jag och ser efter vad som kommer att hända. Tidigare så hände det att teeven har bytt kanaler ut av sig själv och även att den hade en gång öppnad ut av sig själv, men detta upphörde sedan efter att jag och min sambo hade prata om detta och vi funderade på att lämna in teeven på repation.
Det kan ju vara så ochså att det är min pappa som är här på besök och visar sig på detta sätt. Nu fungerar teeven helt ok. Inga broplem med något.
Jag får vänta och se….vad tror du….har du varit med om liknande??
Det är ju alltid intressant med husets historia. Jag bor i hyreslägenhet, men här har det tydligen förut legat en bondgård.
En kväll när jag var på väg hem så såg jag en man. Han försvan väldig fort. Det kan har kunnat handlat om några få sekunder jag såg han. För att inte skrämma upp min son så gick jag alldrig efter och tittade vart denna man tog vägen och sedan var det även för mörkt ute. Han gick borta vid en klubblokal inte alls långt ifrån huset jag bor i. Jag tänkte att han kanske var ute för att kolla till djuren. Det kunde ju vara någon från den tiden då bongården fans här.
Det blir spännade att se efter om de spöken som ni har hemma hos er vill fastna på kort. Det våre häftigt att få se dem på kort och då kanske få reda på vilka de är. Har hört en gång en historia om några som hade tagit foton på skoj hemma och sedan när de hade framkallat de så fans det med en massa saker och människor med på foton som inte hade varit där när foton togs.
Så nu har jag varit inne och ändrat så nu kanske det funkar att skriva till mig på andra sätt än bara här.
:-)))) Hej Mia, ja den där pojkvännen var det nog bra att du hoppade över, hoppas att du får det lite lugnar nu….sitter och läser dina inlägg… ganska intressant det där med huset som du bor i faktiskt har jag varit med om något liknande, det lär också ha handlat om en markträta på vår tomt någon gång under senare delen av 1800- talet. Vi köpte detta huset och flyttade in våren -02 och hade väl bott här i ca 6månader innan jag började att upptäcka svarta skuggor i hallen, först tyckte jag att det var konstigt men sedan under tiden som det blev mer och mer påtagligt så började jag att undra om jag hade för mycket omkring mej, jag var väldigt trött jobbade heltid och hade mycket på min fritid, sällan en stund över för mig själv, men så när det hela hade pågått från och till i ca 8 månader,så kom min son upp en morgon och frågade vad det var för moln han hade över sängen… jag blev helt förbluffad, för det är ingen morognsol i sovrummet, och jag hade inte sagt något till någon om vad jag brukade se…. jag lyckade prata bort det hela. men började att höra med min dotter som är lite äldre och väldigt orädd och saklig, och det visade sej att hon också hade sett och hört saker här som inte riktigt gick att förklara,… men föratt göra en lång historia kort , så hade vi hit ett medium som sa att det är en man som går här och han letar efter sin lilla son, det har varit en markträta här och hanhar blivit mördad genom ett mycket hårt slag i nacken , det var två som hade ihjäl honom… så sådant förekommer nog lite var stans… såg förrästen att du bor i Nybro själv bor jag i Kalmar. och hörde för ett antal år sedan talas om ett gammalt brygghus som var ombyggt till lägenhet, där det spökade, och det spöket var allt annat än snällt, det var ett ganske gräsligt spöke, men det var nog inte i Nybro jag tror att det var nog närmare Kalmar….. ha det bra hej 
Hej Hyacint!
Jag vet vilket brygghus du menar! Det finns ett gammal sånt här i Nybro som är just ombyggt till lägenheter. Måste vara det du menar!
ja här händer konstiga saker emellanåt. Aldrig några elaka utan mer att det vill visa att det är här och kollar. Som det med duschslangen. Jag tog kort på den gamla mangårdsbyggnaden igår och la in den här på siten. Kolla det om du vill.
Sånt här ska man tydligen vara försiktig med att prata om med vilka som helst. En del tror ju inte på sånt här och man kan bli kallad för pucko…hahahaha….
Vad kul att du bor så nära. Vart fick du tag i det där mediumet? Jag skulle väldigt gärna ta hit en som kan sånt.
MVH Mia
Hej igen Mia..
Nej jag tror du kan var lugn, det är nog inte det huset som du bor i.Dett gamla brygghuset tror jag ligger runt Smedby strax söder om Kalmar….denna damen som flyggade in där började med att renovera det och man vet ju för just det här med att renovera är ju faktiskt ett klassisk sätt att få igång sådan med.Men i allafall så blev hon väckt där en natt av en jätte smäll som skakade hela huset, men hon somnade igen och när hon på morronen skulle fixa sin frukost så upptäckte hon att porslinstallriken var i delar och det var resten av allt hennes poslin också, hon fick täcket avslitet om nätterna och en morgon när hon vaknade upptäckte hon att hennes trosor hängde plaskvåta i en gardinstång… ingen trevlig upptäckt precis. Hon hade en liten hund också som lär ha blivit jagad av detta spöke i lägenheten när den varit ensam hemma så att den har stått vid dörren och darrat och varit alldeles våt av svett den lilla stackaren.När hon gick till boden och sa till fick hon bara svaret att huuu du drar väl inte hit något nu eller…….. Nej du jag hoppas verkligen inte att det är där du bor, jag tror inte det… men ja mediumet jag hade kontakt med bor i Stockholm nu men ring och fråga Anja på butik Nyfiken eller Lotte på Lotta Masage dom kan säkert hjälpa dej… ha det bra Kram 
Villken häftig berättelse …..ruser…..tur att jag inte bor i där. Ja de som inte tror på spöken borde nog göra det om det skulle bot i de huset.
Ja jag hade inte heller velat bo där, fy för den lede….och stackars lilla hunden, men det var för dens skull hon slutligen flyttade där i från, för som hon sa och detta var en stark kvinna: att detta går på mej och kanske skrämmer mej det kan jag stå ut med , men när det ger sej på min lilla hund ja då kan jag ju inte bo kvar här längre, så vem som bor där nu det vet jag inte …hoppas verligen inte att det är Mia….