medium förbundet
Hejsan på er skall åka iväg på lör till ramsbergsgården möte med mediumförbundet skall nåra härifrån dit ??

Jag ska dit 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Är den träffen hela helgen? Det blir nog en intressant helg. :-)

ok kul se nån som man kanske känner igen härifrån då :)
Och jag 

#2 På löragen träffas vi, käkar och har trevligt tillsammans. Mötet är på söndagen.
Elisabeth
#5 Ja ni får det nog trevligt hela helgen. Det låter så. :-) Jag kan inte komma för på söndagen är det kalas som det krockar med. Osis. Men jag kanske får satsa på att komma om det blir forum träff sen. :-) Skulle vara roligt att få träffa alla. :-)

kul träffa er :) speciellt dej happy vibeka

Ja jag kommer också auraman….kul att träffas.
#7 Ja det ska bli skojsigt
att se din nuna på rikt! Hihih

ja fattar du vad vi skall garva gott
Ja det hoppas jag att vi gör! :)

# 8 ja det skall bli kul ses däör ala tror jag kan ske är ett gäng härifrån då ?

Jag vill också!

du får anmäla dej då :) hör med vibeka hon vet eller kerstina

Men jag är bara en "vanlig" människa…:) 

det är jag med, men det kanske är så sant att det är mer inriktat på eller till folk som är åt det hållet

Jag ska också dit Medium förbundet är ju ett förbund för Yrkesverksamma medium.
Så tanken är att detta ska vara ett yrkesförbund som ska jobba för seriösa riktlinjer och etiska regler för medium.
Som mediumförbundets medlemmar ska följa.
Förbundet ska också jobba för vidare utveckling för medium och kunna hjälpa medlemmar i olika situationer som kan uppkomma för ett medium, försäkringar mm
Så tanken är att det bara är verksamma medium på mötet.
Lasse
Någon som kommer åka förbi Växjö trakten?

#18# Ring o hör med Jane. Det kommer nog folk från Kalmar i alla fall…kramisar
Numret finns på Ramsbergsgårdens hemsida.

#17 ja verksamma på något sätt tränande och färdiga. med starkt intresse :)

Jag har varit i kontakt med Jane (på Ramsbergsgården) och även varit i kontakt med fler som säger att det är OK att komma på mötet även om man inte är "färdigt" medium. Man ska bli medlem på prov först och sedan ska man få göra någon slags test då den gruppen har utarbetat ett.
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Om man läser mediumförbundets hemsida där inbjudan är, står inget om att man måste vara på något visst sätt, vad jag kan läsa…
Så här står det på inbjudan:
"Alla som är intresserade att vara med är hjärtligt välkomna på vårat årsmöte inför bildandet av mediumförbundet den13 Januari-08. Vi ser av största vikt att så många som möjligt kan närvara! "Eventuella förslag" ska vara interimstyrelsen till handa senast den 31 dec-07. Dagordning för årsmötet sammanställs på Interimstyrelsens möte den 17 dec-07. "
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
#21: Du bör nog ta den där informationen med en nypa salt. Förbundet är ju inte bildat ännu, och interimsstyrelsen har ingen befogenhet att bestämma hur själva förbundet kommer agera och hur medlemmarna antas när förbundet väl är bildat. Det enda som Interimsstyrelsen har befogenhet till är att förbereda för det konstituerande årsmötet, och allt de kommit fram till är ändå bara förslag som ska röstas om nu i helgen. Det var så det var sagt på mötet där de röstades fram i alla fall.
Sen är tränande medium än så länge lika välkomna som certifierade eller självlärda också för den delen. Jag är "bara" tränande medium och har varit aktiv på möten och hjälpt till med att utforma stadgar och etiska riktlinjer. Och jag är till och med föreslagen som ordförande för Förbundet av några personer. Så visst är tränande medium hjärtligt välkomna på mötet nu i helgen.
Fast det är något oklart hur det kommer att bli i framtiden. Efter senaste mötet med Interimsstyrelsen så meddelande dem att de kommer föreslå att endast certifierade medium ska kunna väljas till styrelsen. Men jag hoppas att mötesdeltagarna nu i helgen kommer rösta ner ett så elitisktiskt förslag, där man ser varandra först och främst för vad man har för certifikat och diplom istället för att se vad man erbjuder och kan i specifika situationer i arbetsgrupper och styrelsen.
Det ska bli trevligt att träffa alla i helgen, och jag ser fram emot ett mycket spännande möte. Och jag hoppas att resultatet av helgen blir ett Mediumförbund där alla seriösa medium är lika välkomna, oavsett om och vilka diplom eller certifikat man har.
Visstja. Jag åker från Lidköping på lördagen någon gång runt lunch, tar 44:an till Götene och därifrån E20 upp till Örebro om någon på vägen vill åka med… Jag kan också tänka mig en liten omväg om jag får sällskap och någon att dela bensinkonstnaden med :-)

Jag kommer tyvärr inte i helgen, sonen är sjuk men jag finns med er alla både ikväll och imorgon på distans 
Så om ni ser mig där som energi så vet ni att jag lever, Om ni hör nån ikväll som säger SKÅL, då e det kanske jag 
Önskar er en super-duper-trevlig och rolig helg!
Bamsekramar / Elisabeth
Elisabeth

Har tyvärr inte heller möjlighet att åka….men jag hoppas att jag räknas ändå!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Kommer det att bli fler möten ang mediumförbundet?
vi hoppas på rapportering av vad ni har för er där nu haha. Berätta hur kvällen ser ut!?
Hoppas din son inte är allvarligt sjuk? Är han liten?
Var mer nyfiken på om du tänkte lägga något om hur det går på mötet?
Vet hur jobbigt de är med sjuka barn, ja sjuka kvinnor med för den delen, ta inte illa upp nu. Vi män vi klagar aldrig.

#27 Fler möten kommer det att bli men vi vet mer om det efter dagens möte.
#29 Nej han är inte allvarligt sjuk :)
Elisabeth