Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 3667 ggr
Brokenfether
0

Rökelser/Rening

Om man har andliga aktiviteter i sitt hem,räcker det då om man tänder rökelser så man blir av med det som "stör" ? Minns inte vad örten heter nu,men det ska finnas något som medium tänder och går runt med i syfte att rena rummen. På vilket sätt stoppar det energier man vill ha bort? /Broken

[Lady-Oona]
0

Du tänker kanske på Vit Salvia som används i många traditioner för att rena en plats. Visst hjälper det till men det behövs också mycket arrangemang  från vårt inre och gärna att komplettera med andra ceremonier för att stärka sina intentioner. Väldoft har alltid varit ett sätt att locka till sig det som är gott och vänligt, Väl sinnade andeväsen dras till väldoften och det innebär att andra makter inte har samma genomslagskraft i sitt busande.  Så att bara "vifta" med en rökelsesticka är väl lite respektlöst mot de ljuvliga makter som vill komma och hjälpa till. Om du tycker det känns rätt så hjälper jag dig gärna med förslag till ceremonier du kan göra. Det finns bra litteratur i ämnet av t.ex Karen Kingston och Denis Linn.

ha det gott…Lady O

L

Happyspirit
0

Ja, det sägs att salvia är renande, men jag själv tror inte att det räcker. Energi spår ja, då kan det nog fungera. Jag brukar gå igenom alla rum med salvia i nya lägenheter och när jag flyttar ut. Och ibland emellan varven för att rena energispår. (alltså händelser som satt sig rent energimässigt i rummen) Men jag tror inte att någon som inte hittat till ljuset går av salvian. *ler* det är inte logiskt för mig.

Nu har jag provat att göra egna smudgesticks, av torkad ljung och en. Ljung är också väldigt renande. Jag tycker att den här kombinationen känns bättre. Salvian lukat så mycket Hasch tycker jag. *ler* Nåja, det är väl en smaksak.

Brokenfether
0

Tack för ditt svar. Jag har inga aktiviteter hos mig vad jag vet,utan jag bara undra hur det fungerar med dessa reningar och hur det kan hindra andlig aktivitet…

Ja,det var Salvia jag tänkte på..Skrattande

Elisabeth-J
0

#2 Jag brukar göra egna av lavendel som också är väldigt renande och luktar dessutom gott :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Brokenfether
0

#2 Precis..för då hade man ju inte behövt anlita medium utan klarat av det själv. Låter logiskt i mina öron..Tack.Skrattande

Happyspirit
0

JA Lavendel doften älskar jag också. Brukar använda den när jag mediterar i bland och innan cirkeln.

Brokenfether
0

#4 Lavendel luktar gott.Kyss När ni gör egna ört-riskor…tvinnar ni dom hårt eller samlar ni bara ihop en hög och tänder på? Tycker det skulle bli brandfarligt att gå omkring med en sån buske i näven och det kanske tappas glöd här och där…Fundersam

Happyspirit
0

*Skrattar* Om jag är ute tex, på fornborgen. Brukar gå upp där och göra trumresor ibland, då gör jag en liten brasa på stenhällen bara. Det var så jag upptäckte ljungen och enen i kombination.

Men smudgesticken tar jag ljung och en och binder hårt med bomullstråd runt, jag tar en ganska tjock bunt och binder hårt. Sen hänger jag dem på tork. Men du har rätt, man får vara lite försiktig när man eldar dem. Se till att elda först och blås ut elden så det bara kommer en massa rök i stället, blås på den emellan varven så glöden inte slocknar. Ja, du lär dig själv hur du ska göra. Tekniken kommer *ler*

Tuva-Lena
0

Där ser man! ;) Jag har plockat in både en och ljung så länge jag kan minnas på höstarna, fast ljungen på sensommaren då den blommar. En del människor påstår att ljungen för "olycka" med sig. "Man skall aldrig plocka in ljung för då kommer någon nära anhörig att dö", säger man. Struntprat har jag alltid sagt. Ljungen har dessutom en lugnande inverkan på oss. Dessutom har jag ett ljus stående här som doftar lavendel, torde med andra ord vara väl skyddad då.. Flört

Men du Happy, nu måste "naturvakten" få ta till orda: man får inte elda på stenhällar, aja, baja! Man kan förstöra stenen genom att den om man har otur, kan spricka. Kyss Förlåt om jag är beskäftig! Generad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Happyspirit
0

Oj då! Det hade jag ingen aning om faktiskt. Men det är bara en pytteliten brasa med lite ljung och en för att få lite rök på ett stoooort berg *ler* Typ en fem knytnävar stor bara……Det borde väl inte skada berget??? Eller tror du det?? *ler* osäkert.

Skogskraft
0

Haha, Skogskraft = trädkramare, Inga-Lena, stenkramare?

Nä men hon har rätt.

Tycker Franscinscence whatever är bättre rökelse för att kicka ut dålig energi, klart trevligare än stink-Salvia med en rökutveckling som nästan drar dit brandkåren…

Tuva-Lena
0

#11 Inte bara stenar Skogskraft. Jag kramar allt som finns utanför fönstret! Flört Det är väl "skojten" i mig.. Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

tarotlasse
0

Nej Ande världen struntar totalt i om du tänder rökelse eller inte.

En del säger att man kan tända ett ljus för att rena huset och få bort andar. Men hur många gånger har inte folk tänt stearin lljus i sina hem.

Vi har ofta olika rökelser i vår lokal och har lika bra kontakt för det.

Det är också väldigt ovanligt att en vilsen själ  är i huset.

Det är i 99%  den boendes egna nära och kära som hälsar på från ljuset och tittar till oss och vill se till att vi har det bra.

Ser dom då att en person är öppen för andevärlden så försöker dom få kontakt uppmärksammar inte den boende detta utan tar det som fantasier eller tycker det är konstigt att tankarna går in på farmor  just då och slår bort detta som fantasier.

Så är inte andevärlden dumma utan försöker visa sin närvaro på annat sätt vet man inte då vem som är på besök så skapar den boende sina egna rädslor  onda andar och demoner när det i själva verket är frmor som kommer på besök.  

Vill man få bort ande världen eller be dom lugna ner sig så struntar dom totalt i salvia  eller rökelser.

Utan detta får man prata med dom om och be dom lugna ner sig.

I dom få fall det rör sig om vilsna själar så är dom fruktansvärt rädda har en fruktansvärd ångest och mår riktigt dåligt  dom skiter fullkomligt i att det brinner ett ljus eller  om det tänds rökelser.

Det som krävs är att nediumet ger så mycket kärlek den kan och skapar ett förtroende för den vilsna själen så att anden litar på mediumet när man väl kommer dit så kan mediumet hjälpa den vilsa själen över till andra sidan och detta kan ta några timmar att göra.

Så detta med vilsna själar är så överdrivet innan det börjades visa dessa saker på tv var det ytterst sällsynt att ngn ville ha hjälp att rensa hus och ta bort onda andar.

men sedan dom började visa Andarnas makt Det Okända och ännu hemskare Hemsökta hus.

Så ringer det massor av mäniskr som vill ha hjälp med att  rena sina hus från onda andar.

Man blir faktiskt förvånad vid dom få tillfällen man stöter på dessa.

För i nästan alla fall när man beskriver anden så känner den boende igen ngn av sina egna nära och kära som hälsar på dom.

så i dessa fall så skapar dom egna tankarna dessa onda andar occh demoner.

För när man fått ett igenkännande och lämnat buddkap från den närvarande anden så har rädslan försvunnit och det har blivit lungt i huset utan att jag behövt föra över ngn till ljuset eftersom redan befinner sig där.

Lasse

SEViking
0

Då är det utanför ditt fönster man ska stå alltså?

SEV Cool

Bybo
0

#14 *gapflabb*

TantAlma
0

Jag undrar om det finns olika renings ritualer för olika saker eller om man kan köra en och samma ? Tex, smycken, hus och möbler som man känner dålig energier ifrån.

("Brokenfether".) Hoppas det är okej med den frågan här? Men jag fundera på det i dag och så tog du upp det  här  så jag chansar lite.

Alma

[Lady-Oona]
0

Enligt mina erfarenheter Tant Alma så fungerar det med samma ceremonier men vissa tycker att man ska variera sig lite beroende på situationen.

PS. ville bara säga att det finns inga dåliga energier, endast påfrestande och tunga eneriger iblandDS

[Mariann]
0

Mitt bidrag till renings "hysterin"…..

Varför inte köra en riktig storrengöring och sätta på Sibelius Karelien suiten 1 stycket. Påkalla Ärkeängeln Mikael och be om hans hjälp att rensa rummet. Stenar smycken o annat löst rensas väl bäst genom att hålla de i handen eller under rinnande vatten och be om att de rensas från det som inte fyller nått syfte!! Riktigt tunga energier i gamla stenar, smycken mm kan ev grävas ner i jorden….

Viktigt att tänka på när man rensar är att det bara ska rensas från sådant som INTE fyller ett syfte och att man faktiskt fyller rummet eller vad man nu rensar med något igen, Förslagsvis Kristus gyllene hjärteljus. Så det blir LIV i det hela….. inte bara nått "dött" rensat nått……

Med Ljus och Kärlek Mariann

Ogna
0

fasen.. köp klorin

Brokenfether
0

#16 Vassego och skriv och fråga du…det gör absolut ingenting…Flört

[Mariann]
0

OGNA!!??? klorin??? NÄÄ…

inte bra för miljön inte… OskyldigRäcka ut tunganHemlisSkrattande

Starfall
0

Jag tände rökelser i mitt rum ikväll för jag ville försöka få kontakt med Tossan.. Tände även ljus. Rökelserna skulle dofta lavendel men enligt mig doftar de bara rök:/ Hur länge ska man ha de tända innan den riktiga doften kommer fram? Eller kanske det bara ska dofta rök eftersom det är rökelser? :) Kan inget sånt här… Hur som helst kändes det som att jag fick kontakt med Tossan. Såg framför mig att hon sitter på en sten vid vattnet och kikar bort mot andra sidan vattnet… Tror jag vet vart detta stället är där hon är… Hoppas hon lever…

Kramar/Carro

pyttelillatrollet
0

personligen tror jag inte att någon rökelse el liknade skulle hjälpa till att rena ett ställe! Däremot så kan det ha den funktionen att det Känns bättre för den som utför sermonin, vilket kanske stärker renings"tänkandet" om ni förstår.