Iakktagen
HejHopp!:D Jag bara undrade om ni kunde hjälpa mig med en sak.
När jag har gått och lagt mig på kvällarna. Så känner jag att det är nån som tittar på mig, eller att jag inte är ensam. När jag ligger med ryggen vänd dit så känner jag det. Så tar jag mod till mig och vänder mig om, så lättar känslan. Är det som jag inbillar mig? Vem kan det vara, eller vad?
Det vanligaste är att det är Guiden man känner av vid såna tillfällen. Också vanligt om man är ute och går ensam på kvällen och känner att någon går bakom. Det är också vanligt sätt att känna av sin guide på.
Hej!
Undrar…vad är en guide? Blev nyfiken. Är det en sån som vägleder en?
MVH Mia

Jag har skrivit in samma inlägg för några månader sen. Då var det en kvinna som gav en ganska lik beskrivning på min farfar, e det kanske han som e på besök?
Gör så här Ludvig. Nästa gång du känner den här närvaron. Ställ frågan. Vem är du? Och prata med känslan även om du inte "ser" någon utan bara "känner". Då ska du prata med känslan bara. Och sen är det viktigt att du lyssnar och känner på vad du får för svar. Svaret kan komma på många olika sätt men genom dina tankar oftast. Som en bild i en tanke eller som en röst i en tanke. Hänger du med. Och lita på känslan du får sen, för det är den svåraste biten.
Lycka till Kram Anki
#2 Mia! Ja en Guide är samma som en vägledare. Det finns många olika benämningar på dessa vägledare. Men i grund och botten är det samma sak. Vägledare, guide, skyddsängel, vägvisare, vän, mm. Kärt barn har många namn *ler*