Hur tidigt efter
Hur tidigt efter att någon avlidit har ni medium fått kontakt med den avlidne/na?
Var rädda om varandra

Jag har fått besök av avlidna samma dag som dom har gått över. Ett par stycken har kommit och hälsat på innan jag vetat om att dom har gått över.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
På vad sätt har du fått kontakt. Har det varit riktat till dig eller har du haft sittning med någon vän eller anhörig till den avlidne/na. KUnde de i så fall redan ge vägledning. Jag är lite nyfiken på det
Var rädda om varandra

Det har oftast varit anhöriga och vänner till mig men som också har lämnat hälsningar till andra som personen kände.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

När min mormor gick bort för många år sedan så drömde jag ngn natt senare hur hon stod vid ett fönster halvt bakom en lång vit gardin, där stod hon & vinkade åt oss som var utanför, Jag vet inte om det var en dröm eller om det verkligen var hon som kom för att säga Hej då.. Det var i alla fall väldigt verkligt och jag kommer ihåg den drömmen som om det hade hänt nyligen.. Hon hade innan hon dog varit sjuk en tid men hon visade att hon mådde bra nu.
Tack för era svar. En anhörig till mig dog strax före jul. Ibland inbillar jag mig att jag känt hans lukt. ( ja han luktade inte illa utan vanligt). Sen är jag nog inte klok. Har kanske inte fattat att han har dött. VIsst saknar jag honom. Men det känns ju som han fortfarande finns för oss, fast i en annan dimension. Alltså är han inte borta.
Passar på att önska er ett riktigt gott 2008
Var rädda om varandra

När min mamma gick bort för många år sedan så mötte jag henne i väldigt tydlig "dagdröm" eller syn där hon bad mig komma ihåg henne som frisk och glad. Några minuter senare var jag framme på okologen där hon drog sina sista andetag i min närvaro.
Jag har tolkat det som om hennes själ lämnade kroppen en stund innan den fysiska kroppen dog.
Mitt företag: www.bytatak.nu

Min mamma dog för två år sedan. Hon blev bara 63 år så det kändes tufft.
Jag gick på en sittning hos Anna-Lena Wikström, ganska snart efter hennes bortgång och meningen var egentligen att jag skulle komma för att få bli spådd…men min mor kom med så starkt att hon var helt enkelt tvungen att berätta om det
Då sa Anna-Lena, att hennes erfarenhet var den att andarna ofta är som starkast just strax efter bortgången…..
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Jag såg min far exakt en vecka efter hans bortgång, på klockslaget när jag satt på balkongen och rökte. Han kom gående över gårdens lekplats och försvann in i rutschkanan. Han var lika tydlig som om han var i full fysisk form och detta var den största upplevelsen jag haft. Jag blev så överväldigad, en känsla av lycka att få se honom igen, började stortjuta av alla känslor som kom, men jag blev även väldigt väldigt rädd. Så jag sa att jag inte ville att han skulle skrämma mig mer på det sättet. Han hade lovat innan han dog att om han sen visste hur man gjorde skulle han komma att hälsa på mig, men jag hade inte väntat mig att han skulle visa sig på detta starka sätt. Efter detta har jag inte sett honom bildligen men känner att han är här och sen har han visat sin närvaro genom andra saker som spelande leksaker, TVn, datorn, med lukter, blåser kall luft på mig oftast på ryggen etc.