Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1316 ggr
Spiriteye
0

Från sjukhussängen!

Hej alla kära Ön-medsjälar!

Jag har nu blivit kidnappad ifrån sjukhussängen av Skruttan och nerkörd till sjukhusets bibliotek och dator!

Ville skriva några  få rader till er alla med lite info om vad som har hänt.

Jag har sedan flera år tillbaka haft stora besvär med min mage och under 2007 så genomgick jag ett antal operationer på min mage och tarmar vilket har lett till att jag har haft stora och många komplikationer me smärtor och div annat skit.

Jag har sedan några veckor tillbaka haft ganska mkt smärtor i magen och medicinerat för  det vilket brukar hjälpa. Men natten till i söndax så hjälpte ingenting plus att jag började att kräkas blod bla. Vilket ledde till att jag fick åka in akut till Borås lassaret där jag nu fortf befinner mig. Man vet inte ännu i dagsläget vad det är som har hänt i magen och jag kommer under dagen att genomgå undersökningar för att försöka utreda vad som har hänt och vad som man kan göra åt detta. Sorgligt nog så kommer jag troligtvis att förflyttas över till Visby lassaret idag el nån av de närmaste dagarna. Ledsen Känns såå himla jobbigt då min kära skruttan inte kommer att kunna följa med mig! Huu…

Jag eller skruttan kommer att hålla er informerade om vad som sker och hr det går.

Jag vill  tacka er ALLA såååå otroligt mkt för era goda tankar och all er healing!! Jag har verkligen kännt att ni har varit med mig! Underbart att det finns så många fina goda själar runt en när man är i kris!

Så än en gång tusen och åter tusen TACK!!

Med kärlek till er alla!!

Kramar

SpiritEye

Jocke

Elisabeth-J
0

Tack för att du orkade skriva här och berätta för oss Jocke! Du finns i våra tankar och vi skickar healing till dig. Hoppas att dom snart hittar orsaken så att du snart blir bra.

Kramar/Elisabeth

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

TantAlma
0

Jag tänker på er båda och skickar varma tankar.

Krya på dig

Ljus & värme

Alma

Eleri
0

KRYA på dig Jocke!!!! Du betyder massor för ÖN!!! :-D Vi tar hand om skruttan så länge;-) och underhåller henne här ska du se*ler*

KRAM till er båda!!!!!!!!

Ina123
0

Hoppas du snart får veta vad som är fel så du får må bättre.

Kram

kerstinw46
0

Jad känner dig inte men jag brukar läsa vad du skriver.Jag som jobbar inom sjukvården är säker på att du kommer att bli bättre.Lycka till

wolfie
0

Hej Jocke o tack för att du orkat skriva o berätta för oss alla här..vi håller nu tummarna ska du veta!Hoppas du får svar snart om vad felet är..Med ljus o värme..

Mvh Carina

Vibeka
0

Tack Jocke för att du berättar. Varför måste du tillbaka till Gotland??? Vi får juh i dag välja fritt om var vi vill vårdas så säg till att du vill stanna där du är….Om det är det du vill :)

Ni finns i mina tankar och jag skickar healing så hoppas vi på ett snabbt tillfrisknande!

KRam Carina

Kattolin
0

Inte heller jag känner dig men läser gärna vad du skriver.Jag hoppas att du snart ska bli bra och få vara tillsammans med Skruttan igen!

Kram till er båda!!

drutten53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hallå jocke..tänker på dig..hoppas av hela mitt hjärta att du snart är på bena igen..småler..tar skrutteruttan slut på digFlörtja du vännen..det att va nykär är inte lätt..men sänder dig varma tankar o healing..så mycket jag kan…kram på dig

pyttelillatrollet
0

Krya på dig Jocke!

Spiriteye
0

Ja du jag vet faktiskt inte varf dem skall prompt skicka tebax mej till Gotland. Men dem pratar om ekonomi osv. att eftersom jag e skriven på Gotland så måste Gotlandskommun stå för kostnaderna och det gör dom inte om min hemkommun sj kan sköta vården… Jag har precis fått beskedet om att jag kommer att bli förflyttad till Gotland troligtvis i morgon Gråter Vilket gör att Både jag å Skruttan gråter här… Känns skitjobbigt. Både att behöva vara sjuk plus att inte få ha sin käraste vid sin sida..

TACK än en gång för allt er stöd!!

Kramar!

pyttelillatrollet
0

men fråga en gång till varför inte fri vård gäller där! Det ska ju vara hemkommunen som betalat iaf tror jag! Jag tror inte riktigt de har koll faktiskt på vad som gäller.

(det har inte jag heller haha)

maiya
0

Krya på dig.

Hoppfull
0

Det där med valfri vård är väl mest en skrivbordsprodukt. I verkligheten kan vi inte alls välja fritt! Hur som helst hoppas även jag innerligt att de finner felet och att du snart får må bättre!

Om du har stora problem med din mage skulle jag rekommendera att du går in och läser på kolhydrater iFokus, det är många därinne som blivit bättre och tom friska i sina magar när de lagt om kosten.

Lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

mariaef
0

Fortsätter sända dig/er varma tankar ända tills du blir utskriven. Jag tycker det är bedrövligt att inte Visby kan få betala din sjukhusvistelse i Borås.Skrikandes Man vill väl ha nära och kära omkring sig när man inte mår bra.

Krya på dig!!!

BranDuir
0

Krya På Dig Broder!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Vibeka
0

11# Har PM:at dig Flört

nennae
0

hoppas du mår bättre snart, varma kramar & hälsningar nennae

Eleri
0

#11 Usch fy vad jobbigt att ni inte får vara hos varandra en tid som denna:-( Jäkla sjukvård som inte kan visa förståelsen för det:-/

*Tänker på er*

rosmarin90
0

Jag skickar massor med kärleksfulla tankar o healing till er.

Trist att sjukvården inte fungerar som det står på papperet. Att ha nån hos en som står en nära är också viktigt när man är sjuk o en del av helandet.

kramar om er båda.

Rose

bjarvamor
0

Krya på dig Spiriteye! Kram från VivecaKyss

Bybo
0

Heeej! Hoppas du snart får veta vad som felas och att du inte flyttas!!! *grr* Kryapåstyrkekram/ Pia

chik
0

OskyldigKrya på dig..Önskar chikOskyldig

Lena.P är jag i verkliga livet.

Erika-A
0

Trist att ekonomin råder före sjukhusvård nuförtiden. Ledsen
Skickar massor av styrkekramar till dig och hoppas du blir bättre snart. Kram Erika

Tara
0

Skickar oxå kramar om en snabb bättring/Tara

EwaKristina
0

Kramar om er båda,och hoppas du snart är på benen igen!!

[BigMama]
0

Krya på dig!

Kramar Mirja

PS Du får väl flytta till "rätt" kommun..! Kyss

annemarili
0

_Krya på dig!

Det som gällt tidigare när det gäller vårdgarantin är att om man inte kan erhålla vården i sitt landsting/kommun så har man rätt att söka sig till andra landsting. Beslutet om du ska få vård i annat landsting beslutas i det landsting/kommun där du är skriven._

_Förstår att det är jättejobbigt för er båda att du måste åka till Visby. Men det viktigaste är att du blir frisk!

En stor varm kram till er båda
Anne Mari_

topsie
0

Många kramar till er båda . Krya på dig-så du  snart kommer tillbaka till ön.

Winta
0

Tråkigt det hände och jag håller tummarna att du blir bättre igen snart och att bli nära skuttan igen.

Krya på dig!

Kram / Winta

Ayena_old
0

Här kommer många krya-på-dig-hälsningar från Ayena!

Mjukna
0

Varma tankar till er båda!

cloudberris
0

Kryapådigkramar !!!

Pia-F
0

Såg först ikväll att du varit /är dålig.

Krya på dig kramar

[Hellas]
0

Krya på dig och varma kramar till både dig och Skruttan

Kram /Hellas

Pilz_35
0

Tyvärr så verkar ju ekonomi gå före hälsa och välmående inom sjukvården.. Hoppas du blir bra snart så du får komma hem igen. Kramar /Jörgen

Pomperipossa
0

Det blir ju en "kryapådej morot"… Ju fortare du blir pigg igen dessto fortare kan du åka tillbaka till skruttan..Skrattande Hoppas det inte ska ta så lång tid innan du är på benen igen.

Spiriteye
0

Hej på er!

Jag har piggnat till lite mer än igår. Läkarna har inte hittat vad som är fel men gissar på att jag har fått sammanväxtningar på tarmarna vilket leder till kraftiga magsmärtor. Jag får dagen på mig att komma igång med att äta annars så blir jag överflyttad till Visby i morgon Ledsen

Plus att jag måste komma tillrätta med smärtorna. Jag känner mig en aning piggare idag trots en mkt jobbig natt. Kl 1 inatt så var det en röntgenundersökning som gällde och ytterligare en kl 7 i morse. Röntgen visar inget konstigt som tur är…

Så nu så får jag bara kämpa i mejj mat här och hoppas på att jag får behålla maten oxå. Skruttan sitter här jämte mig och ger mig mkt stöd å peppning så jag hoppas på att jag skall bli så pass frisk tills i morgon så jag blir utskriven och får åka hem till Skruttisen…

Jag märker klart och tydligt att jag har fått mkt healing och hjälp det senaste dygnen! Så jag vill evrkligen verkligen tacka er alla för era goda tankar, healing och uppmuntrande ord och handlingar!

Med kärlek!

Jocke

mariaef
0

Men vad bra att du piggnar på dig!!!Glad Hoppas du får ned maten så du blir utskriven i morgon, sjukhusmaten är ju inte direkt känd för att ge gastronomiska smakupplevelserFot i munnnen

Fortsätt krya på dig!

Maria

helenaK
0

Kram från mig Jocke….och en till skruttan ochså..

Elisabeth-J
0

Kramar till er båda! Du fixar det här idag Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Eleri
0

KRAMAR, Hoppas det blir som ni önskar o att smärtorna försvinner!!!

Tänker på er!!!

Vibeka
0

Låter bra att du får skrivas ut!!! Bara att knapra i sig lite käk då så att kroppen får lite energi Skrattande

Kramar till er båda!!

drutten53
0

hej svejs..kul att höra att du mår bättre…skruttan du får ta det isse men jockeponken..tänk på att ni har många många år framför er..du får inte ta sluta på han redan nu..Flörtkrya på dig vännen

mrfotoshop
0

# 0 Den där symptomen du beskriver låter som tarmvred. Det gör frutansvärt ont. Hade en patient bredvid mig, när jag tog veck blindtarmen, som hade precis samma förlopp som dig. Sätter 1000:- på det och lyckönskar din läkning!