Hur tänkte du använda den då? Nåt speciellt på dig själv?? Ett bra tips är att köpa eller låna en bok om det. Man kan använda pendeln på olika sätt och på sig själv. Jag gick en gång en pendelkurs där man använde pendeln tex att kolla chakran, olika tabeller för att se tex om det är nån vitamin som skulle vara bra för en att ha mer av.

Vill veta hur jag ska kunna hantera vissa saker framöver..
Vill inte gå in på dessa saker offentligt…
menar du som healing?
Ja

Jepp=)

Jag rekomenderar inte att använda pendelen med frågor på sig själv.
För många år sedan använde jag pendeln en del Men när jag ställde frågor som berörde mig själv fick jag väldigt ofta missvisande svar.
Jag provade också att använda den med mina vänner som fick ställa frågor och den gav även där rent felaktiga svar många gånger.
Men har även använt pendeln för att hitta försvunna saker och det har den fungerat utmärkt för.
Jag har även använt mig den till att hitta curry kors och vatten och det har den också varit otroligt bra på.
Och jag använde mig av den när jag gjorde chackra balanseringar vilket den fungerade bra till .
Men vill man hitta curry kors så är det lättaste ändå att använda sig av en kompass.
För kompassen bara snurrar över ett currykors.
Vid en middag för ett par år sedan talade vi en del om detta med vatten ådror och Curry kors där vi hade en skeptiker med som inte trodde ett dugg på detta med curry kors utan ngt som new age rörelsen hittat på.
Men jag visade honom med att gå runt med honom i ett stort rum med pendelen så markerade vi med en penna var jag hittade dessa punkter.
Sedan tog vi fram kompassen och vid dessa punkter där snurrade kompass nålen bara runt runt hela tiden utan att stanna.
Dett gjorde honom väldigt konfunderad och han gick runt flera gånger under kvällen med kompassen och testade och fick samma resultat i gen.
Nu är det så att denna skeptiker är pilot och är det ngt han litar på så är det kompassen så det var kul att dels se hans min och hur han gång på gång testade detta och fick samma resultat.
Lasse

Det gäller att tänka rätt,formulera frågan så den inte kan misstolkas och det är svårt i början.En kurs,en bok i ämnet och massor av tester med pendeln innan man kan lita på svaren.
Vilket instrument man använder spelar ingen roll.Det gäller bara att man kan behärska instrumentet till fullo.Vet att jag får rätt indikationer.Det är träning och åter träning innan det fungerar helt.
När det gäller curry ,hartman, jordstömmar,leylinjer osv tror jag det lättaste att använda slagruta.Då, vinkelpinnar i början.Compass har jag aldrig hört men det beror nog på att har man slagruta behöver man inget annat.Jag har haft flygcertifikat på enmotoriga flygplan så jag ställer mig också frågande.Currylinjerna finns i höjdled också,de kan man få ut på höghus hur högt som helst.
Det där med kompass visste jag inte. Det ska jag testa nångång. :-)

Tack för alla svar jag har fått.
nr 6
kanske något sånt som påverkar vid bermudatriangeln då!!??
själv har jag inte testat!