Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 550 ggr
catha
0

OT stötar

Hej

Har helt plötsligt (sedan veckan före jul) börjat få en massa stötar, framför allt i köket men även i andra rum. Så fort jag tar i något med metall som komponent så får jag en stöt. Visst har det hänt förut att man ibland får en stöt av något men inte så här… det är flera gånger per dag.

Är det någon som vet vad det beror på och/eller vad jag kan göra för att få det att sluta???

kram /catha

korseett
0

byt skor eller strumpor. syntetmaterial laddar så att du får stötar. Jag brukar också vara sådan på vintern

wolfie
0

När jag får stötar överallt beror det oftast på att det är dags för mig att klippa håret..men det är jag det..

mariaef
0

#2 Hahaha…blir du statisk när du är långhårig?Skrattande

catha
0

#1 Det skulle jag kunna pröva med men det konstiga är att jag inte har gjort några förändringar i mitt val av det som finns på mina fötter om man jämför med t ex förrra året :)

catha
0

#1 Det skulle jag kunna pröva med men det konstiga är att jag inte har gjort några förändringar i mitt val av det som finns på mina fötter om man jämför med t ex förrra året :)

sven-g
0

På vintern inträffar att tjäle förekommer. Detta medför marken blir hög ohmigare dvs leder sämre. Men i ditt fall är det så att du laddas , det blir en potensial skillnad mellan golvet och din kropp. vilket leder till överslag, det är det som käns. Prova med ledande matrial på fötterna. Din skor eller strumpor gör motstånd det är därför det händer. Om man ska skoja till det. Bli mer jordnära.

Ayena_old
0

När jag känner detta så brukar jag spruta vatten i lägenheten med en blomspruta. Och så sprutar jag på mig själv också!

Bappho_
0

Jag hade en sån period ca 6 mån för två år sedan. Jag försökte med att byta skor, kläder osv för att försöka ta reda på vad som orsakade det hela. Och det var inte lite stötar jag fick, det var precis hela tiden. Kunde aldrig klura ut vad det berodde på.

wolfie
0

#3..Hahaha!!Ja precis..slår aldrig fel det..Skrattande