Förnimmelse av mord
Kommer ni ihåg den tv serien som gick på femman för länge sen? Om medium som hjälpte polisen med olösta mordfall…
Jag var ett stort fan av serien och såg vartenda avsnitt, och som en optimist för det övernaturliga, så har jag en fråga dock som jag alltid undrar över…
Hur kommer det sig att mediumen aldrig lyckades lösa något fall åt polisen, eller aldrig lyckades hitta "kroppen" etc? Dom verkade säga interessanta tips, men som sagt, det blev inget mer än så liksom.
Vad tror ni? Kan nån förklara?

Jag är ganska säker på att vi haft den här frågan uppe ganska nyligen, sent i höstas.
Frågan var ungefär ställd på samma sätt så om du letar lite så kommer du nog hitta den gamla tråden. Jag ska också leta!
Mvh Morsan

Ok, har inte sett någon sån tråd, men hittar du den så posta gärna, för jag är jättenyfiken!
Hej
Det är inte ett mediums uppgift att lösa mord! det är polisens uppgift.
Mediumen var väl med för att ev kunna hitta nya ledtrådar i fallet så fallet kunde lösas! Många nya ledtrådar kom ju fram men ibland så är det inte "rätt" ledtråd som polisen kan spinna vidare på. Så jag anser att mediena gjorde sina jobb mycket bra men sen så är resterande på polisens bord.
Denna serie var bra man han känna in lite själv emellan.

Om man ser det som att allt har en mening, karma, ödet osv. Ja då kan det vara så att ett medium inte får fram fler bevis än polisen pga av karmat. Det är inte menat kanske att den personen ska åka fast just då eller kanske någonsin i vissa fall. Den personen har annat som den måste göra. Men straff? ja jag tror ju ändå att personen får sitt straff till slut på något sätt ändå. Men jag vet ju själv hur det är när man inte får veta sanningen, lever själv med en sån situation och det är fruktansvärt! Som anhörig vill man kunna göra allt för att bara få vetskap ov vem/vilka och varför.
Jag tror och hoppas att vi får veta sanningen någon gång, hoppet finns alltid med som en styrka trots allt.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Synd att inte serien tas upp igen, den var hur intressant som helst. De som inte åkte fast kan sitta & vara rädda när "deras" brott tas upp. Otäcka ärenden var det men säkert så var det till hjälp för polisen på något sätt iaf.
vi kanske skulle bomba kanal 5 med mail om en önskan på att visa den igen??