Reinkarnation ?
Det är många som ställer sig frågan om flera liv men varför skulle vi leva flera liv när vi kommer från andevärlden hit ?
Det finns ingen som helst logik i att upprepa om och om igen anden är ren anden behöver inte straffas straff finns i vår värld inte i andevärlden.
Reinkarnation är ett påfund av oss människor som är rädda för att släppa det fysiska jordelivet och ju mer människan strävar efter reinkarnation ju mer strävar hon efter jordbundenhet och blir fast i det här livet när hon ska gå vidare in i den himmelska evigheten.
Varför finns det jordbundna andar jo för vi håller dom kvar med undantag för andliga guider och änglarna.
Reinkarnation är helt uppfunnet av människor med rädslor rädslor för en andra sida som bara vill oss väl så det är dags nu att släppa den jordbundenheten och släppa er ande fri det finns inga flera liv det finns inga minnen som ska straffas det finns en plats och det är andra sidan där finner vi frid och där är vårt hem i en underbar evighet ❤
Med ditt resonemang borde vi inte leva här på jorden överhuvudtaget.
Jag tror på reinkarnation, inte för att jag har tänkt och läst mig till att det nog finns, utan för att jag själv upplevt ett tidigare liv när jag hade en UKU (Utanför Kroppen Upplevelse). Men eftersom jag är en kritiskt tänkande människa, så kan jag ändå inte lova 100% att det finns, eller att alla skulle reinkarnera. Men det absolut mesta pekar på att det finns, enligt mina erfarenheter.
Men var och en får ha sin tro.
Nu tror jag varken på andar, reinkarnation, Gud eller trollen dvs lögnarna som fantiserat ihop bibeln och alla andra rekigiösa skrifter. Det är nästan så att jag tror mer på jultomten än på Gud.
Om ex Gud skulle finnas och det var han, ev hon… som kickade igång The Big Bang för 14 miljarder år sedan, dvs för 14 tusen miljoner år sedan, så borde han ju rimligen någon gång besöka alla planeter han är skapare av.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#1: Intressant svar och det här med att inte behöva leva på jorden öht det är en helt annan tråd och ämne som jag lämnar för nu det hör inte tråden till men jag vill komma till det här med reinkarnationsteorin en föreställning som så många har och tror sig se sina egna liv när dom ser en andes liv en ande som vill berätta som sitt.
Det här kommer i jag form, jag levde det och det livet och här behöver vi göra skillnad på vad som är en annan andes liv och berättelse att det inte är våra egna erfarenheter av någon reinkarnation tvärtom här har vi något väldigt fint en ande kommunikation som berättar för oss om sina liv och det ska vi ta emot känna tacksamhet och vördnad för inte föra över det på oss själva för vi är en länk vi har kommunikationen vi har kontakten från alla tider på jorden och i andevärlden dom vill dela med sig av sina liv och det är deras liv vi ser inte våra egna.
Om nu andra sidan är så harmonisk och fin felfri varför skulle vi återvända hit i en jordisk kropp och göra om alltihopa ? sen kan vi också komma in på varför inkarnerade vi hit i ett enda jordeliv men det är ett helt annat trådämne och fråga.
UKU jag astral reser flera gånger i veckan dom har inget att göra med reinkarnation.
Intressant tråd!
Fler synpunkter, åsikter, tankar om ämnet? ✨
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#2: Intressant ämne. Jag skulle råda dig att titta på " Mitt barns tidigare liv" .Det var en tv serie som gick att se på tv för några år sedan som nu går på Pluto tv men heter då
" The Ghost Inside My Child "
Ett glatt hjärta lever längst - Shakespeare

Om man nu är på jorden för att utvecklas. Hinner man det på bara ett liv?

Jag är helt övertygad om att vi reinkarnerar!

#5: Vad tror/vet du själv? Reinkarnerar vi eller inte?

#2: Och hur vet du att han inte gör det? :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som jag ser på det =
Vi är i himlen ca 80-100 år i genomsnitt innan vi kliver ner till jorden igen
Vi lär oss här på jorden Men även där uppe
Som ex när vår fysiska kropp dör
Och vi kommer till himlen kanske vi behöver vård först
Vi kan få en uppgift i lärande syfte
Ex fungera som en skydds ängel
Någon kan ta åt sig en uppgift som ex som dog i bil olycka på en väg där många bil olyckor sker , Att den fungera som en varnade ande efter vägen
Sedan skrevs ett inlägg , något om att det är en ande som delar med sig om sitt liv som man missuppfatta som ett av sina tidigare liv
Man känner ju av om det kommer från en ande är annan Vibration
Är rätt stor skillnad men om du inte har kännt / sett tidigare liv Kan jag förstå du kan tro det
Var prat om uku
Vet inte om astral resa menades i ett av dom inläggen
I alla fall om du är på en astral resa beroende vart du är kan det vara möjligt ett tidigare liv Kan visas
Finns även plats där uppe där vi har vår livsbok (o tidigare liv )
När vi återfödds lämnas som en plasma kopia minne av dig själv där uppe
Det har ingen kunskap om nutiden igenom det är ett plasma kopia minne av dig
En ande som inte går över av någon anledning blir för el senare tvingad över / hämtat / dragen över kalla vad man vill
Ex kloster som stängdes ner för 500 år sedan kommer du inte stötta på någon ande munk
Reinkarnation även människan utveckling
Igenom återfödelse bär vi redan med oss kunskap
Fast vi inte förstår det själva
Utan Reinkarnation skulle det inte se ut som det gör
Människan har funnits i över 300 000 år
Om en ny själ måste göras för varje nytt dag
Är det hög produktion där uppe
Och många själar där uppe igenom dom inte får ett till människoliv här nere
Låter mer konstigt om det inte är någon Reinkarnation
Ny dag nya möjligheter