Oseriös spådam...
Hej!
Ännu en oseriös i branschen! Att folk bara har mage att göra som hon gjorde! Det är skam för sådana förbilder som Saida och alla andra som spår!
Gå gärna in och läs om "spådamen" och vad hon gjort.

Jag läste om det tidigare och än en gång så har en person förstört så mycket för andra istället för att hjälpa!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag blir så besviken när jag hör sådant, men samtidigt glad att yterligare en oseriös är ute ur branschen!
#2 Ja, det var ju klokt sagt! :-) Synd bara att det kommer ut på löpsedlarna. Folk kan ju få för sig att andra är oseriösa också. Iochförsig så pågår ju det mycket skit i alla branscher nuförtiden.
Olyckligt att detta sker!! Jag mår illa av att läsa om människor som skor sig på andra..
Ja usch vad tråkigt att en sån förstör så mycket för andra. Tråkigt både för de som är seriösa och för dom som gått till henne. Men det är bra att hon är ute ur branschen.

Ush fy vad tråkigt när sådant här händer/fiffi

Det finns fler än vi tror oss veta :(
Underbart att sådant här uppmärksammas och vi som vet att vi agerar seriöst får större möjlighet att "se över" hur vi bemöter våra medmänniskor.
Någon som skor sig på andras olycka får alltid betala en dyr faktura, som att komma i tidningen, risten finns ju att hon fortsätter under annat namn/telefonnummer….
Det borde finnas någon form av offentlig manual som allmänheten skulle kunna ta del av för att veta vad de ska leta efter så att den de söker i sitt trångmål är seriös eller inte….
Om nu den här damen hade tagit mycket mindre pengar, låt säga ca 500:- men ändå sagt samma saker…hade det uppmärksammats på samma sätt då?…..är det pengarna som skrämmer oss eller är det det hon sa….?
Må gott därute….Lady O

Finns ju iaf "Ajkon", där de flesta seriösa står listade som terapeuter, vad de än sysslar med för "konstigheter".
Ajkon kan vara bra…men "konstigheter" är det mesta i vår branch…är det ett Tecken på att vi är oseriösa…? eller om det kostar pengar är vi oseriösa…Så för att anses som seriös ska man syssla med vettiga saker, sådant som är godkännt av gemene man och vetenskapen och som är gratis kanske…!? då blir alla nöjda utom jag…men jag/vi är väl inte viktiga i vårt samhälle.
Njut av hösten….Oona

Sjukt hur medium kan lura svaga människor……
Ett bevis till hur de lurar folk som är svaga lättlurade.
Konstigt att ej polisen får ngn hjälp förut med ouppklarade brott.
Ibland när man kolla på programmen om olyckor osv lät det nästan för bra för att polisen ej skulle gå på deras uppgifter…

#10: konstigheter anser inte jag men många andra, därför är alla inriktningar samlade under "terapeuter" för att inte skrämma bort halva besökarskaran.

#9# Det är dyrt att listas som terapeut på Ajkon. Så är man inte med där betyder det inte att man är oseriös…
Men att ta orimligt betalt är väl ett Tecken och framförallt att ta betalt för att man ser olyckor som avvärjs om man betalar spådamen/spåmännen. Det är ju några afrikaner som härjar runt också, maraboumännen som var med i nåt program ascberg hade. De hotade med typ onda ögat om man inte betalade.
ljus Rose
konstig och konstig….nej inte jag heller….men om ifall att så är jag gärna konstig….kram på er

vad e Ajkon?? kan man int finnas med där å va bedragare eller ??? förklara gärna för mej :)

#15: inte lika stor risk som att hoppa på nån liten annons i Expressen, med ett nr att ringa som kostar 20 spänn i minuten.
De har alltid försökt samla seriösa människor, klåparna sorterar snabbt bort sig själva.
#13 Håller med dig om att det är dyrt att gå med i Ajkon. Det kostar ju flera tusen!! Har kollat detta men avstod faktiskt. Det är mycket som pengarna ska räcka till ändå.

#16#Annonserar i tidningen gör jag inte som medium, fått för mig att många oseriösa gör det. Men när jag jobbade med naturmedicin gjorde jag det o även i början när jag hade kurser. Vansinnigt dyrt där också sen tidningarna fick tabloidformat.
Nätet är bättre att marknadsföra sig på….med hemsida osv.Folk googlar ju idag
så då hittar de en.
#17# Ja jag var med som terapeut under några år på Ajkon, men det blev för dyrt. Förstår att Anna vill ha betalt, men jobbar man inte heltid med detta eller tar rejält betalt för sina tjänster, då har man inte råd med dyr marknadsföring..
ljus Rose

Blir både rädd och ledsen när jag läser artiklar som denna.
En liten tröst är väl att hon åkt fast men frågan är ju hur många som fortfarande huserar runtom i landet.

#0 Ett 29-årigt medium med 30 års erfarenhet- att ingen av klienterna reagerade på det!?

#20 Hon kanske räknade in erfarenheter från sitt tidigare liv 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#21 Haha…ja, naturligtvis! Tänkte inte på det
#20 * Asgarv* det måste hon ju ha gjort va????

Ja fy jösses amalia ..
Det är ju många som för ögonblicket är svaga som söker sig in på diverse alternativa vägar och många tänker kanske inte klart.
Just därför är det så viktigt att man väljer någon som känns i förtroende.
Hoppas vi slipper läsa fler sådana här artiklar