Hemsökt hund?
För ca två år sedan en julafton kväll hände det något märkligt. Våran julgran sätter vi alltid i ett hörne, precis där dörren in till det gamla huset var förut (Vårat hus är påbyggt, den äldsta delen är ca 100 år gammal) När vi satt och pratade som bäst vid bordet krängde våran julgran till och det rasslade i julgranen. Våran hund Yorvar flög upp och började "gapskälla" på granen, och sedan gick han in i sovrummet och var inte sig själv på hela kvällen.
Vid ett annat tillfälle har våran andra hund Yorvar bara legat och sovit, och sedan bara satt sig upp och morrat och stirrat in i vardags rumemt som var ett sovrum förut. Sedan gick han och la sig i sovrummet. Detta händer ofta, tror ni att "husspöket" inte gillar våran hund (vi har två andra hundar, och dom har inte markerat något märkligt) , eftersom det alltid är han som råkar ut för sådana här saker?
Sedan en annan gång när min mamma suttit och pratat om hur dåligt vårat hus är byggt så hände också något märkligt. Precis när hon avslutat en mening så föll hela damsugaren ut ur städskåpet och våran ena hund Yorvar skällde som aldrig förr.
Försöker "huset" att säga något till oss, eller hur ska jag tolka detta eftersom hunden Yorvar alltid är den som råkar illa ut (drar av korsand i knät t ex, eller får ont i nacken, och ibland får han oförklarigt ett svulllet huvud)? Eller har detta en vetenskaplig förklaring?
Har jag någon förmåga? Jag är alltid den som ser och hör konstiga saer! T ex när jag var i mitt stall så såg jag i min ögonvrå gestalten av en stor brun hästkropp i en tom box. Eller när det var kväll hörde jag någon som fixade med karborreband utanför stallet, och när jag ropade var det ingen som svarade. Jag ser ofta saker i ögonvrån. Eller är detta naturligt?
Hej..Jag har två hundar som är rätt stora, och jag har väl ingen riktig pli på dom ,så jag brukar bar ha dom lösa där det är minst skangs att stöta på någon.en morgon så varj ute med dom dom var lösa,Så får jag se att den ene är uppe på vägen står och tittar på mig..jag roppar ingen reaktion från den hunden ,men mina kommer..Och dom reagerar inte på den hunden som står på vägen..sen bara den för svan..Vad jag viöll säga är att det är inte alltid som djur reagerar.chik
Lena.P är jag i verkliga livet.