Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 505 ggr
tokage
0

Komma över rädslan?

Jag är väldigt intresserad av allt övernaturligt. Tycker att bilder är intressanta och att själv få uppleva något skulle vara intressant.

Problemet är dock att jag är riktigt lättskrämd och feg, hehe. Det skulle vara intressant att uppleva något själv, men jag skulle samtidigt vara livrädd. Jag vill komma över denna rädsla, men vet inte hur!

Jag är 15 år, men måste fortfarande sova med gardiner för fönstret och en lampa tänd, och att sova själv i huset (vi bor i en villa på 2 våningar + vinden och källaren), det tycker jag är läskigt som bara den! Jag kan inte kolla på program som "det okända" ensam.

Men det är ju så otroligt intressant! Någon som har några tips på hur jag kan komma över rädslan? :)

Mvh Antonia

[TotemoOmoshiroi]
0

Jag vet inte riktigt hur man ska komma över räddslan.
jag har aldrig fått en sån läskig-känsla när det kommer till spöken. inte vad jag kan minnas ialla fall. har varit med om mycket, men brukar inte reagera så starkt.

Jag tror att det blir en vanesak. När du först börjar upptäcka själv att spöken existerar och får bekräftelse på det övernaturliga, kommer det kanske kännas som en blandning mellan räddsla och spänning! Sen ju mer du är med om, dessto mindre reagerar du.

Det är väl så man kommer över all räddsla. utsätter sig för den, så vänjer man sig. Men när det kommer till spöken kanske det inte riktigt är samma sak. haha. ^^

Du kan ju börja med lite snällare saker. Som att spå med pendel, t.e.x. Du behöver ju inte slänga dig in u det övernaturliga och frambesvärja massa spöken! Oskyldig
Sen om du är med om något oförklarligt någon gång så behöver du inte alls vara rädd. Spöken har aldirg för avsikt att skada dig.

Happyspirit
0

Jag har varit jätterädd för andevärlden!!!! Riktigt rädd. För under hela min uppväxt fick jag lära mig att det bara är onda andar och demoner och satan och jättefarligt allt övernatuligt. Jag är uppvuxen med en sekt som heter Jehovas vittnena.

Men min väg har varit att skaffa kunskap. Det har varit min väg ur rädslan och in i kunskapen i stället. Och det är det enda sättet jag kan komma på just nu. Det är att skaffa så mycket kunskap som möjligt om andevärlden. Och jag har under mina 15 år aldrig stött på nått ONT som de sa när jag var barn. Jag har inte upplevt nåt sånt förutom mina egna hjärnspöken då.