Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1631 ggr
Ludvig1
0

Hundar

Kan hundar se andarna. Och om de gör det. Hur beteer de sig?

Faxlin
0

Ja jag är övertygad om det i alla fall. Min lill tik kunde se när min mamma kom på besök. Och hon vart lika glad som hon vart när mamma var i livet.

Har dock sett dem bli jättearga och morra med, men då har det varit okända andar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ludvig1
0

Okej!:D Tack!:D

Sara87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund har reagerat vid två tillfällen. Vid det första stod han mitt i mitt rum å bara stirrade rakt in i väggen ovanför min säng, jag fick inte kontakt med honom på flera sekunder (kändes väldigt länge), själv kände jag inget vid det tillfället.
Vid andra tillfället va klockan strax före 12 en lördagnatt när jag hörde nån gå utanför mitt rum då morrade min hund åt det, så nåt va de där…

[TotemoOmoshiroi]
0

Ja, det tror jag.

Som jag skrev i en annan tråd så är min hund väldigt rädd för män, och en dag när jag satt och slappade framför tvn började han plötsligt reagera som han brukar när en man kommer in i rummet. Svansen hamnar mellan benen, han morrar, skäller, och flyr från platsen mannen står på. I det här fallet reagerade han så mot en soffa vi har längst bort i tv-rummet. Jag var ensam hemma, men Kaito ( min hund) såg endå någon sitta där. Eftersom han bara regerar såhär på män, tar jag förgivet att det var en man som gjorde oss sällskap. Flört

det är nog väldigt vanligt att djur kan se spöken.

mariaef
0

Vi hade en Fox Terrier när jag var barn. Han såg alltid när vi hade besök. Han brukade hoppa och vifta på svansen mot dem. Även en katt jag hade, tills för tre år sedan, brukade sitta och följa dem med blicken. Jag har två kattherrar nu, men endast den ene verkar se besökarna.