Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 7567 ggr
brittis
0

Dödligt Spindelbett

Hej! Tacksam för era svar och tolkningar om vad min dröm  inatt ville säga mig…

En liten , nästan genomskinlig, spindel bet mig vid fotknölen, jag kände att det nog kunde vara så att spindelbettet var dödligt, foten svällde..och min syster och en ennan kvinna sa´att det var en mycket giftig spindel…Jag förberedde mig på att jag nog skulle dö….sen vaknade jag.

TantAlma
0

Spindel , Drömmer du om en spindel, betyder det att du inte ska låta dig nedslås av motgångar, utan du skall envist fortsätta mot det hägrade målet. Drömmer du att de kryper på dig kommer du inom kort ärva en större summa pengar.

brittis
0

Hej Tant Alma! 

Oj då…det låter ju …bra! Jag har ett hägrande mål…och kan nog behöva uppmuntran att jobba på! - Så tack!

Hoppas bara att den som dör (som jag ju tror måste ske om jag skall få ärva..) är redo…(och till åren kommen…) 

Tusen tack för ditt svar! / BrittisGlad

Erika-A
1

Såhär står det i vägvisaren ang. spindlar: _Spindelväv kan tyda på gömda minnen eller oanvända talanger, som det så att säga har hunnit växa spindelväv över. Känner du att en värdefull del av dig ligger i träda? Är du fångad i ett spindelnät av intriger? Känner du att du är fångad i någons nät?

_Kram Erika

brittis
0

Hej Erika!

Det var ingen spindel väv- den bara bet och jag kände som om jag skulle dö…

Men tack för ditt svar…

KallaMigMimmi
0

När man ska tyda sin egen dröm är det viktigt att man tänker på vad "symbolen" i detta fallet spindeln betyder för just dig. Vad/hur känner du för spindlar?  Om man är osäker och inte vet ricktigt kan man ta hjälp av en drömmbok för att få vägledning.

för mig betyder spindlar -någon som spinner på en lögn  och spindelnät -en fälla eller något starkt beroende på samanhanget.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Zariah
0

Kan den osynliga spindeln står för nåt okänt som pockar på? Nåt som kommer att komma mer och mer. Början på nåt nytt. En ny fas. Ett avslut på nåt gammalt och nåt nytt som ersätter.

Jag är ingen expert på att tolka drömmar, det vara bara vad jag spontant kände när jag läste. :-)

[Hellas]
0

#5 Håller med, bra om man själv funderar på vad spindel betyder?
Rädsla, sorg, regn???

För min del betyder_
- Spindel en upprensning från gammalt skräp.
- Döden är en pånyttfödelse, nystart, nytt arbete kanske??

Det kan vara så enkelt som att Du funderar på att tapetsera om eller renovera ngn. stans :-)

Bra dröm men kanske lite skrämmande, det är inte alltid det nya är tryggt och roligt.
Det okända kan alltid vara lite skrämmande innan man vet vad det innebär.

Fundera lite själv, ge det tid, kanske får du fler ledtrådar inatt.

Se det bara som lite vilda ideér, jag är ingen drömtolkare!!

kram

pyttelillatrollet
0

står inte spindel för moderskap??? DU SKA KANSKE BLI MAMMA utan att du vet det ännu haha!

så här står det… Planera & ta hand om hemmet.Ha tålamod & avvakta. Se till dig själv & ditt eget växande först innan du får lov att arbeta med andra.samt ATT BLI FÖRÄLDER haha jag sa ju det hihi

Happyspirit
0

Alltså nedanför fotknölen i Zonterapi har du äggstockarna! Så du får nog se upp om du inte vill blir gravid *ler*

pyttelillatrollet
0

jahapp! det är kört då… du e med barn …..haha dubbla bevis här ja! *skämt*