Meditera mera?
Hej,
Jag har ett litet problem som jag tror jag kan lösa med regelbunden, daglig Meditation. Det är nämligen så att jag lever livet halvt öppen för andevärlden och får hela tiden inputs därifrån. Det är ju intressant, men…Det innebär att jag inte alltid är "här och nu" utan upplevs som frånvarande och distanserad. Det innebär också att jag inte får gjort saker på min dagliga agenda.
Jag tror att om jag kan ta kontroll över när jag ska vara öppen för input (genom Meditation t ex) så kommer jag att vara mer närvarande i vardagslivet. På så sätt skulle jag bli bättre på bägge och få ett mer kvalitativt liv.
Vad tror ni andra här på ÖN? Har ni liknande erfarenheter??
Med ljus och kärlek
Mitt företag: www.bytatak.nu
Du behöver lära dig att "stänga av" dig själv.
Detta är ett problem som väldigt många har här, vi går omkring lite halvöppna hela tiden och det är, som Du själv antyder, inte riktigt bra.
Det finns olika sätt att göra detta på men jag tror att nedanstående är jättekliv åt rätt riktning:
- Chakrameditation där man både öppnar och stänger sina Chakran.
Det finns många bra guidade meditationer att köpa.
- Skapa en skyddande "Bubbla" omkring sig (min favorit)
"Öppna/Stänga" av sig på ett medvetet sätt! (inlägg: #8)
- Jorda dig (hellre för mycket än för lite) men det kanske Du redan gör :-)
Visualisera att det växer friska närande rötter ut ur dina händer och fötter, rötterna växer långt ser i moder jord *Ler*

Tack Hellas,
Tack för ditt svar. Jag vet att jag måste stänga av. Problemet är att det är en väldigt behaglig tillvaro. Att befinna mig mitt i energiflödet, att vara en del av det vita livskraftförmedlande ljuset är som en drog och jag trivs som aldrig förr. Som att komma hem efter en lång vistelse borta.
Men jag ska bli mer diciplinerad. Var sak har sin tid och jag arbetar på att bli mer fokuserad på det jag gör just nu. Vara mer i nuet.
Har du någon chakrameditation att rekommendera?
Jordning har jag inte känt något behov av innan, men ska pröva det vid tillfälle.
Mitt företag: www.bytatak.nu
Visst är det ibland ett behagligt liv, de gånger man svävar iväg och varken hör tid eller rum :-).
Men det finns ju även baksidorna som jag för min del mår riktigt dåligt av :-(.
Jordning tror jag för min del är bland det viktigaste verktyget att använda, det gör verkligen att man är förankrad "här och nu" även om man samtidigt gör en Regresionsresa eller bara ska sova för natten :-)
Oj, jag har inte testat så många men en skiva som jag älskar är Secret Garden med Iris Hall, guidning är på engelska men det är väldigt lätt att förstå och hon har en underbar röst, bara det är värt pengarna *Ler*!
Fördelen med den skivan är att den är uppdelad på i flera spår med bla. öppning och stängning av Chakran och förstås förstärkning av energi till varje Chakra.
Lite CD prat finns bla. i tråden: Rek. CD?
Där nämns en del olika meditationsskivor.