Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 471 ggr
SaraA
0

Jag är rädd.

Hej!

Jag vet inte riktigt hur jag skall börja men det är så att jag tidigare i mitt liv har tvivlat en del på om andar och sånt verkligen existerar. På senare år så har det hänt saker som har bevisat motsatsen. Haft en del bekanta som gått bort som jag sedan fått kontakt med vid olika tillfällen. Vid själva tillfällena som det inträffar så blir jag aldrig rädd. Blir lugn rättare sagt. Det är inte där min stora rädsla finns. Det senaste halvåret har jag däremot fått jättestora problem i samband med att jag skall gå å lägga mig och sova. Så fort jag släcker lampan så är jag ständigt rädd för att se/höra/känna något som har övernaturlig anknyt ning. Sova ensam ska vi inte ens tala om. Bor ihop med min sambo och så länge jag sover med honom så är jag relativt lugn men fortfarande rädd för att något övernaturligt skall inträffa. Jag förstår inte riktigt varför jag blir rädd i samband med att jag går och lägger mig/släcker lampan. Jag blir ju aldrig rädd på dagtid när det är ljust. Ville bara höra med er om någon har nåt tips så att jag kan få hjälp att lugna ner mig lite. Har försökt att tala med  närstående till mig om detta men det är svårt att få nån respons när personerna ifråga inte tror att något övernaturligt existerar överhuvedtaget.

Ayena_old
0

Jag kan känna igen mig lite i det du skriver. Jag fick ju väldigt mycket när jag var 20-24 år och då ville jag inte. Jag ville bara vara ifred och tyckte det var jätteobehagligt när jag såg och hörde någont. Jag bad om att jag skulle få slippa tills jag själv kände jag var mogen och faktiskt så blev det väldigt lugnt några år. Sen kom det tillbaka och jag kunde ta emot och utveckla i min egen takt.

För att försöka lugna dig så vill jag först berätta att det är inget farligt med mörkret. Om du tycker det är obehagligt så ha en liten lampa tänd när du lägger dig.

Det finns väldigt mycket litteratur om det övernaturliga och det kanske kan vara något för dig, att läsa om det du undrar över, men rädd ska du inta vara!

mariaef
0

Jag håller med Ayena. Börja läsa på om detta så ska du se att det går lättare för dig att sova. Så var det för mig och jag är aldrig mörkrädd nu för tiden.Glad

SaraA
0

Tack för tipsen. :) kan nog vara värt ett försök att läsa på lite då jag inte är jätteinsatt i det hela. Någonstans förstår jag att det inte är farligt egentligen men tror som sagt att det är "det okända" som jag är rädd för. Det man inte vet så mycket om.

pyttelillatrollet
0

nr 3

Du skulle lära att stänga dig så skulle du inte behöva få in något när du lägger dig!

googla på att stänga chakran så borde du hitta nått sätt som passar dig.!

SaraA
0

#4 Har försökt med det tidigare men inte riktigt hittat nån metod som funkar för mig. Kanske kan bero på att jag är ganska lätt distraherad och har svårt att fokusera när jag försöker. Ska kolla vidare om jag hittar nåt sätt som passar mig.

pyttelillatrollet
0

Det är svårt i början men du måste lära dig Diciplin! det är det som det handlar om. Vissa föredrar blommor som öppnas stängs andra lampor i olika färger! bara fantasin sätter gränserna här. du kan ha julklappar i olika färger på varje chakra om du så önskar haha