Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 1052 ggr
berry892
0

Väldigt konstig förmåga?

Hej jo det är så att jag 3 gånger nu hört eller känt när jag fått sms på min mobil? Det kan ju förstås vara någon annan som har samma ljud när dom får ett sms som jag men det kan inte ha hänt dom här gångerna.

Första gången stod jag och 5 stycken elever och väntade på våran lärare brevid en ladugård för vi skulle åka iväg till fåren och klippa dom då jag hade fårskötsel. Jag hade glömt min mobil men när alla stod där och prata och vi väntade på läraren så hörde jag min mobilsignal när jag får sms. Jag letade efter mobilen i fickorna även fast jag var säker på att jag hade glömt den för jag såg inte att dom andra reagerade alls. Nähä tänkte jag varför hörde jag signalen så tydligt om den nu inte ens är här?

Jag kollade för skojs skull på klockan och såg att den var 12:49 och jag kollade också för att jag inte kan se vilken tid jag fått ett sms på min mobil. Jag frågade sedan min kompis när hon hade skickat sms:et för jag hade faktiskt fått ett och hon sa: Tjaa tio i ett eller nåt eller en minut i (49 alltså) tror jag hur så? Jag blev helt paffFörvånad Nu i veckan skulle jag också till matsalen för frukost och jag var i slutet av korridoren och hörde tydligt signalen. Jag skyndade mig tillbaka till rummet och såg mobilen ligga där på fönsterbrädet lysandes och det stod: Du har fått ett nytt meddelande. Det här kan inte vara sant tänkte jag. Jag testade senare ifall man kunde höra den så tydligt från slutet av korridoren men nej. Jag hörde det svagt i mitt huvud och jag liksom "kände" när jag fått sms.

Det skulle också ha kunnit vara från det rummet jag gick förbi men min signal är inte så hög och dörrarna är bra isolerade. Så varför hör jag detta? Jag gillar att kunna göra något ovanligt men sms? Varför just sms? Jag skulle vara väldigt tacksam om någon ville svaraGlad

Elisabeth-J
0

Sådar har jag haft det sen jag var liten :) Jag vet att telefonen ringer snart osv. Det handlar om att du får föraningar och jag vet hur det är. Man hör telefonen ringa, går för att svara men ingen har ringt. Går tillbaka och DÅ börjar den ringa :) Du har en stark intuition, var stolt för det :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

siddelina
0

Jag brukar också "veta" att jag fått sms, redan innan jag tar i telefonen. Precis som Elisabeth säger, har du en stark intuition Glad

berry892
0

Men gud vad kul tack så jättemycket för svarenSkrattande Jag har aldrig hört om någon annan höra det så därför ville jag vetaGlad Vad finns det för annat som tyder på att man har stark intuition? Jag kanske kan något annat som jag inte tänker på så mycket? Vore kul att vetaGlad

Elisabeth-J
0

Kanske dags för mig att skriva en artikel nu om intuition Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

berry892
0

Ja gör gärna det, det skulle vara väldigt intressantGlad

Opal
0

#4. Det vore ju jättebra om en artikel om intuition.

KuroTenshi
0

#4 ja, skriv en artikel om det. ^^
Vore kul att läsa.

liaW
0

Det händer mig ungefär samma saker… Känner att jag kommer att få ett mess strax innan det kommer och kan oftast känna från vem, om det är en nära kompis. Vet inte hur många gånger jag har tagit upp mobilen och hållit den några sekunder i handen innan messet kommer :)

Kan känna av att telefonen ska ringa - oftast om det är min mamma, faster eller någon nära vän. Eller om någon nära vän behöver mig så känner jag att jag borde ringa den/dem.

Rätt coolt när man tänker på det, fast oftast är det bara något man tar som det är…

kajanus
0

va spännande sån är jag med får för mig att jag fått sms kollar o hinner knappt lägga ifrån mig mob så får jag sms

berry892
0

Vad kul att så många kan detGlad Jag tycker sånt är väldigt spännande, hoppas Elisabeth skriver en artikel om inuitionGlad

siddelina
0

Ja, gör det snälla Elisabeth! Vore jätteintressant att läsa!

MIRJAMI
0

Jag hade så där ochså när jag var tonåring. Kände på mig när telefonen skulle ringa och visste vem det var i förväg som skulle ringa. Sedan visste jag ofta en massa andra saker ochså som skulle hända i förväg.