Radiostyrda leksaker
Det händer rätt ofta att pojkens leksaker leker ett eget liv.
En dag städade jag undan en radiostyrd bil och stängde av den och satte in den iett skåp. Ca: nån timme efter sitter jag o pojken och tittar på tv, helt plötsligt börjar bilen köra av sig självt i skåpet. Snacka om att pojken blev rädd för fjärrkontrollen låg på golvet nedanför.
Jag tog ut bilen och den var avstängd. Just såna saker med radiostyrda leksaker händer det grejer med hela tiden.
Tror ni att det kan va ett barn? som leker med dem.
Dessa leksaker håller monga gånger inte högsta kvalitét utan tenderar ibland att få ett eget liv pga. strömspänning mm.
Men man vet ju aldrig *Blink*

Om något annat i er närhet sänder ut radiovågor med samma frekvens som bilen så kan bilen gå igång av sig självt.
Vi har haft samma problem här hemma med annat trådlöst som sänt på samma frekvens och så att säga "kapat" varandra.
Ta ut batterierna ur själva leksaken och fortsätter den då att gå igång då kan man nog börja undra vad som försiggår :)
hände en gång för mig att min tv sattes på av sig självt, och jag trodde ju direkt att det spökade! men sedan berättade pappa för mig att någon annan teknink pryl kan sända ut radiovågor! (som Eiyra sa)

_Ok, då utesluter jag att det är ett barn hos oss.
_

Kan även hända att fjärrkontrollen på¨tv´n eller till dvd´n kan påverka leksaker på samma sätt.
Har hänt mig att när jag bytte kanal på tvn så började den radiostyrda bilen röra sig.
Men även andevärlden brukar tycke det är väldigt roligt med sådana prylar.
Men oftast har det en logisk förklaring.
Lasse
#4 Räkna med att det finns en logisk förklaring men glöm inte, som Lasse säger, det kan vara andlig verksamhet också :-).
Prova med att ta ut batterier eller strömkällan, fortsätter grejerna att låta, ja då har Ni kanske fått en unge till *fniss*
Jag har varit med om att en och samma leksak började spela gång på gång. Var jag tyckte var konstigt var att du hade stängt av den men det kan ju hända att de kan gå i gång ändå……