Ger ut och får tillbaka
Får man tillbaka det man ger ut till världen anser ni? Många tror på detta, speciellt inom "häx-världen", wicca osv. The threefold law, man får tillbaka tre gånger det man skickar ut.
Jag antar att man då menar, det du gör mot andra kommer du att få tillbaka.
Vad tror ni? Jag tror att det man utstrålar och det man gör, det drar till sig liknande energier och liknande människor.
Det är inte en slump att man har de vänner man har, eller hur? Har ni inte sett liknande drag hos er själva som hos era vänner? Och när/om ni förändrats mycket så har kanske vissa vänner dragit sig undan eller det har tagit slut med relationen?
Detta har jag upplevt iallafall, att det man ger ut, utstrålar, visar andra, det får man tillbaka. På ett eller annat sätt.
Absolut!
Maka söker kaka,så är det.

Kanske lite utanför ämnet, men tur eller otur är inte bara en slump utan en följd av hur man beter sig / ser på livet. Richard Wisemans (igen!) bok Tur eller otur beskriver hur det ligger till. Rekommenderas!

Absolut! Allt kommer tillbaka. Min mamma brukar säga:
Var aldrig ute efter hämnd. Ta lärdom, skaka av dig och gå vidare, universum sköter resten.
Tror det funkar så med allt man sänder ut.

Jag tror absolut att det sker så. Man skickar ut signaler i Universum och får tillbaka den i form av nya händelser. Detta gäller både positivt som negativt.
#2 Nej, jag tycker det absolut har med ämnet att göra!
Hur vi tänker och beter oss påverkar vilka vi vill umgås med, absolut! Hur vi reagerar inför olika situationer, det är optimism och pessimism.
Själv är jag bra på att vara pessimist men försöker, just nu, att stå för mig själv och vara optimist.

Mamma sa ALLTID…så man bäddar så man får ligga..

Någon som har läst "The secret"? Lite kul att läsa…Står mycket där om hur det påverkar oss om vi är negativa kontra positiva.
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Se filmen The Secret!!
Då förstår man på allvar att det jag ger ut kommer oxå tillbaka. Tex är jag sur å grinig på morgonen så är det den energin som jag får dras med under dagen. Men om jag vaknar med kärlek och lycka i mitt hjärta så är det det som jag får möta under dagen. Tex…
Jag är en trofast anhängare till Wiccas The threefold law.
Men jag tror att det gäller framförallt de mer medvetna handlingar vi utför mot vår näste!
Sedan har vi den andra mer diffusa energin som vi sänder ut som kan vara kärleksfull, ångestfull osv.
Det är oftast känslor vi inte styr över rent handfast, ibland är vi inte ens medvetna om vad vi utstrålar!
Dessa energier eller känslor tror jag inte går under trefaldighetslagen på samma sätt som de medvetna handlingarna där man vet att om jag säger eller gör på detta vis kommer konsekvensen eller utfallet att bli xxxxxx…..
Men visst ger det sistnämnda också konsekvenser men jag tror inte att det handlar om trefaldighets lagen utan mer om att gnällspikar sitter oftast och fikar med andra gnällspikar och kommer ha svårt att komma in bland komikerna innan de har lyckats se sitt beteende samt förändrat det.
Jag själv tex. vet faktiskt inte hur man skvallrar, (helt säkert) det innebär att jag ju inte sitter i fikarummet med de som "vet allt" om alla.
Jag är liksom inte så kul för dem och ger dem inte någon energi tillbaka (eller vatten på kvarnen). Dessutom, hur intresserad är jag då…inte…..
Ja det var lite av mina tankar och Du som orkade ända hit…..Grattis, jag ser ju att jag blev långdragen!

jag håller med dej Hellas. Det finns inget tråkigare än att sitta hos grannen och prata s--t,Men om dom hotar med att komma över på en kopp kaffe ,då gäller det att ha bra ursäkter.Jag har varit ute och rest så mycket så nu när jag har slutat så är det så lungt att vara utan tanter som vill(prata)
Kramar
Jag håller på med secret nu och jag måste läsa ut den inatt. Jag är försenad med den till biblan idag men jag fastna här.
Men jag tror också på karma. Så jag försöker lägga ner tankarna på positiva saker istället för negativa och det där med parkeringsplatser har funkat då jag testat det ett par gånger nu och man tror det är kört.
"What comes a´round goes a´round" tror jag absolut!!! Det vi ger ut kommer tillbaka