Tidskrigarna 1+2
Jag läste i slutet av 90-talet två böcker av Mikael Kvist.De hette Tidskrigarna 1 och 2.
De skakade om riktigt rejält.Då jag tycker om att läsa saker som riktigt skakar till det i grunden rekomenderade jag en väninna att läsa dessa.Jag tycker om att få nya perspektiv.
Jag lämnade dessa två böcker till henne att läsa.Det dröjde inte länge förrän hon fick telefonsamtal från en synsk man hon kände.Han sa att hon fått in ondskan i sitt hem.
Hon menade att det hon sist fick in i sitt hem var dessa böcker.
Jag fick omedelbart hämta tillbaks böckerna och hon sa upp min bekanskap på inrådan av mannen.
Nu undrar jag:Vad är det som är så fruktansvärt med dessa böcker.
Har någon läst dem.?
Jag tycker fortfarande man kan läsa och bilda sin egen uppfattning.
Vissa saker kan jag mycket väl tänka mig i denna bok.
Ni får gärna känna efter…..eller spåna……..alla känslor emotages tacksamt…….låt det första som kommer upp..få er att svara.
Van som ovan……prova på….Jag vet ej själv svaret
Haha förlåt att jag skrattar, Det var ju inte så kul för dig såklart.
Jag gissar på att mannen måste misstagit sig på att det var BÖCKERNA (innehållet i dem) han kände in & inte nåt annat.
Jag har själv inte läst dessa böcker men nog tycker jag att den mannen var hård i sin bedömning om att få henne att säga upp bekantskapen med dig….
Kan inte din kompis fundera lite själv, istället för att bara göra som hon blir tillsagd funderar jag???
Jag tycker också det låter lite märkligt, att man skulle få in ondska i sitt hem för att man läser ett par böcker… Riktigt så funkar det inte, men det är bara vad jag tror. :)
nä nr 2 du har rätt! ondska finns bara i Levande människor!

Kul å få svar …fortsätt vet ja.Trodde nästan jag inte skulle få några svar….pga ……någon form av bannlysning.
Tjaaa finns väl inte så mycket mer att säga än det vi skrivit tycker jag! antingen så var mannen en bluff el så misstog han sig på VAD han kände in!
vadå bannlysning??

Kan du berätta vad böckerna handlar om i korta ordalag?

Jo Mikael skriver i sin bok om makter som försöker hindra honom att förmedla de som han vill förmedla.De makterna finns även på andra sidan och har ständigt en klappjakt på honom.
Vad är det han vill förmedla? Bara nyfiken. ;)

Att vi på jorden är de sista som kan sprida frihetens tanke inte bara över jorden utan i hela kosmos.Hmmmm……….

7# Det där med makter som försöker hindra en från goda tankar känner jag igen! Har själv känt av det fenomenet under vissa perioder i mitt liv!
Hmm, det där med frihetens tankar skulle då innebära att han tror att alla andra planeter och solsystem med innevånare är robotar utan egen frihet!? Skulle vara intressant att läsa hur han har kommit fram till det?

Ja jag känner ju så här……Det när ju bara en bok!…………..
#9 Intressant idé… Själv tror jag ju att det enda som ÄR fritt är våra tankar, fast vi måste inse att dom är fria innan dom blir det… Eller nåt. Jag vet inte vad jag menar. Men jag tror inte att några makter kan styra ens tankar helt totalt iallafall. 
Men intressant bok! Måste nog läsa den.