Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Läst 111 ggr
Syster3
2

Rensa hemmet tips

Hej,

Det var några år sedan jag var här inne och då var övernaturligt och intitutionsövningar vardag för mig. Jag har verkligen saknat detta men livet kom emellan och nu är jag behov av hjälp.

Sakta sakta har min mediala sida börjat komma åter igen men det är en lång väg kvar. Ju mer jag börjar öppna upp mig har jag märkt att jag öppnar ögonen och jag ser saker jag inte ett tidigare men som jag vetat om men mer märkt eller vad jag ska säga. Med detta bland annat vårt hem. Det är så mycket negativt här och en stor rensning behövs.

Mina reflektioner: Familjen ändrar karaktär, alla blir på dåligt humör så fort vi sätter vår fot innanför dörren, är vi någon annanstans är vi som vilken familj som helst. Historiskt så har vi bott här i fem år. Under den tiden har min man har blivit deprimerad, barnen skriker jag är som besatt av tanken av att jag är ful dåligt och jag måste städa konstant(när vi är hemma). Jag slutar inte där heller. Utan känslan av att jag måste städa är så ihållande.
Ju mer jag tänker på detta så syns skillnaden ganska tydligt. Innanför dessa väggar är det bara negativt. Utanför är vi glada och mår bra.

Jag kan inte säga om detta är inbillning men igår hörde jag morrande ljud när jag var hemma själv. Tv, n var intr ens påslagen. Fräna dofter börjar ibland komma då och då, trots mina städmanier. Utan att jag sagt något utåt så har barnen oxå börjat prata om monster och morrningar. Framförallt stora barnet som vägrar vara ensam någon meter från mig då han är rädd för tigrar ska komma för han hör dom.säger han…

Jag önskar lite hjälp. Medium är dyrt att ta hem för rensning men jag önskar däremot tips för den bästa "billigaste" rensningen av ett hem.
Vad är ert bästa tips?

Jane-Lyzell
2

En del hus är svåra få bort minnesenergier - det bästa är att totalrenovera inne , nya tapeter , måla om osv…

Ta reda på vilka som bodde där innan er - prata med dem om det går hur de upplevde huset.

Kontrollera Currylinjer och Hartzman linjer (jordstrålning)

Finns det vatten i närheten - vattenådror.

Titta även på din egen familj - är det någon som inte mår bra , som du behöver göras uppmärksam på.

Om du inte provat göra en ceremoni med rökelse kan du göra det (salvia) gå runt i rummet och be det negativa försvinna och fyll varje rum i ljus.

Lycka till

Pst en del hus passar inte en själv och då är bästa medicin flytta

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Magi-cat
1

Ett förslag är att läsa en bra bok om Feng Shui, t.ex.

"Feng shui för svenska hem" av Agneta Nyholm Winqvist

https://www.norstedts.se/bok/9789151841601/feng-shui-for-svenska-hem

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Feng shui för svenska hem presenterar den nya inredningstrenden som får dig att må bra hemma och är den första boken om denna österländska lära som utgå...
NeferNefer
0

"Feng shui för svenska hem" är väldigt bra! Ett annat bra tips är "Rensa i röran" av Karen Kingston. Jag har båda två själv☺️

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

Magi-cat
1

#3 Just det, Karen Kingston och "Rensa i röran" var min första stora favorit i ämnet! 🙂📚

Jag ska bestämt kolla lite i böckerna själv, det behövs nog lite påminnelser ….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[solljust]
2

#0 Jane är inne på många bra tankar här som ni kan kolla upp så som Currylinjer och Hartzman samt om ni kan få reda på hur andra som bott i huset upplevt det och jag tänker lite på här på min egen ort där jag vet att det sen många år tillbaka har vart hemsökt i ett hus och många har flyttat många har inte förstått men sånt här går att komma tillrätta med om man tar sig tid och låter den /dom andar som vill något få komma till tals men det gäller också att dom boende förstår vad dom är med om det har ingen hittills gjort i just det huset så där löser problemen bara av varandra.

Det brukar alltid finnas en förklaring såna här gånger och Jane nämner renovering men här ser hon och jag olika på saken för många gånger kan renovering skapa reaktioner från dom som bott där tidigare och som ande så kan renoveringar göra så att det blir mer aktivitet och det kan ha alla möjliga orsaker i världen man kan tycka det är mitt hem människor kommer in och ändrar i man vill helt enkelt inte riktigt släppa sitt jordiska hem man tycker det är sitt fortfarande och vill lägga sig i hur huset förändras.

Jag vet inte om ni renoverat och ändrat på en del sånt kan skapa reaktioner från andar som håller fast vid sitt jordiska man anser att det fortfarande är sitt och då vill man enkelt förklarat lägga sig i.

Salvia rökelse är ett gott tips men jag skulle också vilja lägga till Sweetgrass fläta efter att ha jobbat med Salvian den sammanbinder dom negativa energierna och känslorna samt bjuder in dom goda positiva så Salvia och Sweetgrass tillsammans kan skapa en väldigt fin balans om en plats eller hem och hus kan ha negativa energier som påverkar dom boende.

Däremot är det en ande eller fler så hjälper inga rökelser i världen där hjälper endast kommunikation med anden eller andarna så att dom får komma till tals då först kan många knutar och obehag släppa. Det kan hjälpa tillfälligt men bestående är det inte så länge en ande inte får komma till tals och förmedla sitt så kommer det bara att komma tillbaka.

Vi kan gå till oss själva här har vi något att förmedla säga och berätta som för oss är viktigt så ger vi oss inte vi vill komma till tals med vårt och exakt så fungerar andevärlden också hörs dom inte och blir dom inte förstådda så väsnas dom och gör oss uppmärksamma på sin existens.

Hoppas det löser sig för er 😎

• Redigerat 2024-02-28 16:49 av [solljust]