Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 6606 ggr
madeqs
2

Tryck mot strupen?

Jag undrar över ett litet fenomen som händer för mig ibland:

Jag känner ett tryck mot struphuvudet som ger ett lätt illamående. Just nu känns det väldigt påtagligt. Man har sagt att det är stress, ångest men har mången gång undrat om det är nåt andligt.

Nån som vet vad jag talar om, känner igen sig?

Ayena_old
0

Det där kan jag uppleva när jag är stressad. Tror inte detta har något med andlighet att göra. Det är bara en signal från kroppen att det är läge för avslappning!

Eva51
0

Jag har också märkt det när jag är stressad. Jag har fått konstatera att jag har mycket liten stressnivå.   En kompis till mig hade det väldigt påtagligt när hon var sjuk för ett par år sen. Det kom i samband med att hon blev sjukskriven och hon gick på samtal. Nu är min kompis väldigt inbunden så det var ett stort stressmoment för henne.

madeqs
0

Ok, tack för svar Ayena och Eva!

SoQte
0

Jag får som en klump vid struphuvudet när jag får till mig massa kärlek och healing från mina anhöriga som gått bort, eller när det skickas mycket kärlek till någon och jag förmedlar…  och får lätt till tårarna samtidigt.

madeqs
0

#¤Oj, SoQte,  känns det inte obehagligt fastän det är nåt positivt som händer?

signemo
0

#4  Låter ju bra, så skall jag tänka när jag känner av det. På sätt och vis är det ju en uppmaning att ta det lugnt att slappna av.

Var rädda om varandra

Skogskraft
0

Nu är jag snubbe, sist jag kollade. Men läste dessa inlägg & kom att tänka på en sak som morsan led/lider av. Sköldkörtelbesvär.

http://www.1.6miljonerklubben.com/nyheter/artiklar/visa/index.asp?id=216

SoQte
0

Det var obehagligt från början innan jag förstod att det handlade om kärlek…  och när jag väl insåg att det inte var jag som plötsligt fått ont i halsen och släppte det så kändes det bra och gick över.  Har kollat min sköldkörtel då min mormor har opererat sig… Den ser fint ut.

Nu tar jag emot, tackar och släpper det…

Skulle det däremot hålla i sig, kanske du borde kolla upp det i allafall som skogskraft säger….så att det inte har med sköldkörteln att göra ändå, då trycket uppstår på samma ställe.

Det vore ju lite tokigt om du avfärdar något som kan vara allvarligt i tron att du kanske alltid får till dig massa kärlek och healing..   då kan det ju gå illa.

madeqs
0

#8 Hemlis ehhrh , så kan vi ju inte ha det..Flört

Det är inte ofta det har hänt men nu kommer det igen…jag blir full i fniss av detta..

SoQte
0

*skratt* Ja då är det nog någon där…

Inanna
0

Lustigt att ni skriver om detta nu - jag har de senaste dagarna upprepade gånger haft känningar runt nedersta delen av halsen (alltså nedanför struphuvudet) som om det låg ett smalt band runt halsen och irriterade… Jag lyfter spontant upp handen för att ta bort det - men upptäcker att där inte är något.

Tänkte häromnatten att så länge det inte känns som om bandet drogs åt, skulle jag hålla mig lugn. Men det är definitivt obehagligt.

madeqs
0

#11 Oj, konstiga grejer vi harRäcka ut tungan..

Undrar vad det är då?

#8 Kan undra om det är det..

Men jag får väl utgå ifrån att det är nån slags stress, som Ayena sa..till jag blir överbevisad om något annat..