Bonus
Kul att fler än jag gillar en liten harmlös nostalgitripp ibland, så här får ni en bonustripp 

Åh, så fruktansvärt häftigt bra…
TACK! Skogskraft!

Tack än en gång…lustigt vilka flashbacks man får av att höra musik
.
Tog ännu ett steg till och återgick till barndomen..kokade mig varm choklad och vispgrädde, smaken och doften får mig att känna mig som 5 år igen.

Tack Skogskraft för dessa återblickar 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jäpp, folks… nu fattas bara Merry & Raketost! 

Ja raketosten saknar jag, den var ju såå god!
Elisabeth
Ja jösses!!

åh men tack för raketosten!!
Funderar på om man skulle starta en egen sajt för 70-tal..det här kan ju somliga av oss hålla på med i evigheter..
Hade planer ett tag på en hemsida om detta men det har inte blivit..

#8: Go 4 it! 

#8 Men varför inte starta 70-tal iFokus?
Elisabeth

ja, Elisabeth, det var det jag fundra på…

#11 Det skulle vara jättekul om du startar en sån 
Elisabeth

oj, men det krävs väl att man ska lägga in artiklar och sånt..
komma med väldigt mycket matnyttigt, så att säga

Ja eller 70+80, på 80-talet hade man ju blivit myndig, såg Ebba Grön live på gamla goa rockklubben Underground & drack massa pilsner… & några år senare var man svartklädd från topp till tå & häckade på Ritz nästan varje helg en hel sommar.
Ja jisses…

#13 Ja artiklar ska ju finnas men du kanske kan få med någon eller några som kan hjälpa dig med det, Medarbetare behövs :)
Elisabeth

mm..får ta mig en funderare om jag går iland med det
Under Punken uppenbarade sig kompisen en dag med säkerhetsnålar i ansiktet, grönt taggigt hår och trasiga kläder.
han nynnade på Ramones: hmmhmhmhmhmh
Den har jag själv för övrigt dragit loss med på scen men i något sämre version. Självklart var gittaren med med det riktigt dåliga, hackande handföret som ska vara för att få det riktiga garage soundet :-)

Gärna ett 60+70+80 tals forum, så har man en chans att platsa där.
http://www.youtube.com/watch?v=tZXBTVULfiw&feature=related
Jag är en gammal 60-tals mods o hippie.

#18 Ännu bättre 
Elisabeth

#17: Hehe en av de 3 första punksinglarna jag köpte.
Bland snobbarna, som härjade även bland punkarna, var det inte fint nog att lyssna på Ramones, de var ju från USA & lirade för att de tyckte det var kul. Clash skulle det vara, fick man höra, ty de var politiska & medvetna, hallelujah…

Men Clash var bra… Guns of Brixton….En av mina topp tio favoriter!

Oj oj oj! Tusen tack för Sparks! Jag visste inte ens att det existerade någon video med dem! Detta var mina stora idoler på 70-talet några år. Musiken de gjorde, texterna de skrev, de var ju bara så före sin tid.
Åhhhh jag är helt i spinn! Kan man spara på dessa videor?
Jag flippar ut helt juuuu!

Visst fasen var de bra, M1. Men snobbarna ansåg att de enda man fick lyssna på var Clash. Ungefär som när klassisk musik-fjantar hånar de som lyssnar på Mozart, Vivaldi & annat populärt trams (johodå, den sorten finns, jag lovar).

Skickar pm, Ayena.

Häftigt, rosmarin!, 60-talet går inte av för hackor heller.
Jag är ju intresserad av väldigt mycket från 1900-talet kan man säga. Jag sträcker mig ner mot 10-talet när det gäller strömningar och stilar och då naturligtvis inte bara inom musiken. Mode, textilier, prylar i stort. Samlar på dukar och förkläden..knäppa jag

Just 70-tals-textilier, som av den äldre generationen slängs i sopan för att det är så fula och smaklösa, älskar jag..hehe.
Men jag vet att detta är inte rätt sight för sånt ..så det kanske blir nåt jag ställe jag kickar igång…vi får se..
Annars är jag så glad åt detta forum. Jag har mått så pyton en tid men nu känns det som om livet är värt att nosa på igen!

Vet inte om jag får med den här! Det här gillar jag!

#25: Kul, välkommen till livet! 
Cirka 81-83 gällde framförallt sånt här:

Den här låten påminner mig så mycket om min man. Jag blir alldels varm i hjärtat när jag hör den!

Underbart med musik så här på det nya årets första dag. Inspirerande och man blir glad 
Ett nostalgiforum vore kul madeqs hoppas du får till det. 60-talsprylar som kobratelefonen gillar min äldsta dotter. Så vi brukar köpa såna prylar till henne om vi hittar. En kompis till henne öppnade en butik med sånt. Skönt att allt inte kastas utan att det fortfarande finns godbitar att hitta,

Här kommer en till! Uffes och min bröllpssång:

#29: Såg att Felia gett ut en "begränsad upplaga" av Kobran, nytillverkad.
Men hallå, det-är-inte-samma-sak ju…

#27 Lyssnar på första länken nu…härligt…!
Har skrivit en intresseförfrågan till 'i fokus' om en sån sight som vi snackat om, alldeles nyssens.hehe

Heja, "Maddie", håller tummarna 

#32 Vad kul!!! Det är bara att hojta till sen om du behöver hjälp! Lycka till!!! 
Elisabeth

#32# oh va kul madeqs
håller tummarna…

Ja här kommer mitt lilla bidrag också.
Kunde bara inte låta bli - lyssna titta och njuuuut!

Jag var bara tvungen! Jag tycker INTE om Carola även om hennes röst är sanslös.
Men denna låt sjöng hon dagen efter tsunamin på en minneskväll på TV.
Jag grinar varje gång jag hör den och tänker på de som fick åka hem från Thailand utan sina kära.

#37 Samma här, tycker att den är helt underbar och tårarna kommer lätt när man tänker på alla drabbade. Just nu är släktingar till mig i Thailand och igår sprängdes ett discotek vid ett turistställe så nu är oron stor då vi inte har hört något mer. Vet ju inte riktigt var dom är efterson dom reser runt.
Elisabeth

#31# Nej det är inte alls samma sak. Nytillverkning hm
Kobrorna var häftig design. Jättesnygga. De säljs på tradera såg jag nu.
DETTA är min 80-tals hjälte!
En till Bäste Crister Sjögren.
De hjälps int att du tog bort de för ja har de spart, de kan int gå till så här

Inlägg är borttagna pga att det är utanför trådens innehåll.
Elisabeth

#51 Du får spara precis vad du vill, det är jag som bestämmer vad som får publiceras här.
Elisabeth

#54 Göra vad? Ta bort inlägg som inte passar här? Jo det är min fulla rätt :) Som sagt, det är jag som bestämmer vad som får publiceras på min sajt!
Elisabeth
Jo de ä sant, o de har vi sett hur du gör, din Medarbetare kan gör så som han vill, du säg int ett ord om de

#56 Det vet DU ingenting om! Varför du och dina polare är här vet jag däremot och det finns flera som är medvetna om vad ni håller på med.
Elisabeth

hej o godkväll..men du ser väl att E även har tagit bort medarbetarens inlägg….jag ser det i allafall…inlägg 44-47…plus några till som är medlemar..godkväll

Dessutom raderade jag inlägget som gjorde mig förbannad, mina inlägg med spontana ilska-svar samt gnället efter mina svar. Sen hann nån annan före i rensandet efter det 
Alltså tog jag även bort mina egna inlägg. Punkt.