OT Nyårstråden
Här är en tråd för alla som sitter här denna nyårsafton :)
Vad gör ni ikväll?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Har nyss avnjutit en skaldjursmiddag med Rosévin och lite annat gottigt!
Jag kände att ibland äter man och ibland äääterrr man.
Hör Ni skillnaden *Ler* idag gjorde jag det sistnämnda och det är vid de tillfällena jag vill göra som min morfar, knäppa händerna en liten studn för eftertanke, mumla några väl valda ord för att sedan inta måltiden.

Vi har satt i oss en massa tacos och tittat på stålmannens återkomst, mailar en väninna vid sidan av som känner av energier på sin övervåning.

Här har vi också moffat i oss en massa gosaker :) Snart ska alla smällare gå upp i rök också ;)
Elisabeth
Jaaaa…. farsan och hans kvinna är här, äter och dricker gott, väntar på att få gå ut i kalla, nysnöade, vinternatten och räkna ner 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1- KABOOOM!! och skrämma hundar och förstöra miljön med ett helvetes massa fyrverkeri :)
"Sen är det bara sova!" som frugan sa.
Mvh, T - med familj.

Softar, som alla younglings säger. Självvalt anti-nyår. Eller nåt.
Lyssnar på Peter Green, en engelsk bluesgitarrist i skuggan av Clapton med ett tragiskt livsöde, men jag tror han mår bra nu efter säkert 30 års h-e…
Lite av hans story om det nu kan intressera nån:
Var med i originaluppsättningen av Fleetwood Mac, 60-tal. På den tiden lirade de ren blues & lite råkkenråll. Samt var 100 ggr bättre tycker jag. Killen hade dock problem med att bli behandlad som stjärna, så de plockade in en gitarrist till & sen ÄNNU en, så han kunde stå i skymundan & bara sjunga + lira solon ibland.
Sen korsade flumpundarbandet Grateful Dead deras vägar några ggr, de övertalade "Mac" att testa LSD - vilket endast några få "trippar" senare triggade igång schizofreni hos Green.
Han slutade i, eller kanske kickades från, Fleetwood Mac & har gjort x antal soloplattor.
Många ggr har han varit lost, helt väck, vägrat klippa naglarna & därför spelat uselt. Dessutom behandlades han med så mycket elchocker en tid att talförmågan försämrades.
Verkar vara ok nu, med nya mediciner antar jag…
Sorry, var i lite story teller mode 
Nu ska jag gå till Trumman-tävlingen, jag vet inte vad jag ska välja bara, min första tanke, eller den när jag faktiskt kände efter lite mer.
Haha, troligen inget av dem!

Nu är det riktig nostalgi, sitter och tittar på Grease 
Elisabeth
Vi har ätit förätt med skaldjurssmörgås och varmrätten var fläskfilé med potatisgratäng. Sitter och kollar på film tillsammans med mannen och barnen sover. 

Min son är vaken, men han får tvinga att hålla upp ögonen, han bara MÅSTE vara vaken till tolvslaget säger han 
Elisabeth

Ätit skaldjur å fruktsallad. Sitter uppe för att hålla hunden sällskap, han är rädd för fyrverkerier.

Är ensam för andra gången i mitt liv en Nyårsafton. Har ätit en god middag, och tittat på filmen om Raol Wallenberg. Sitter här och minns en underlig händelse som inträffade en nyårsafton för många år sedan. Skriver om det i ennan tråd!
GOTT NYTT ÅR!

Jag minns en nyårsafton för några år sen, jag var sjuk med hög feber, låg i soffan och tittade på Harry Potter, somnade innan filmen var slut och innan tolvslaget :)
Elisabeth
Tja mina tonnåringar är ute, den ena i Sälen fast hon är knappt tonnåring längre och dena adra hos kompisar så för min del blir natten lång, väntar på grabben förstås.
Fast vi har några bra filmer att beskåda och jag fär väl trötta ut er på ÖN en efter en. :-)

Jag ska strax leta fram termobyxorna vi ställer oss i stallet med hästarna vid tolvslaget. En av dem blir rejält oroad av smällarna , men vi hoppas ju på att det inte ska smälla så häftigt i år. vet att många är bortresta den här helgen.
Sitter här just nu och hoppas att hunden inte blir livrädd…

#5 Men fy vilken tragisk historia, stackars kille!!! Men jag vet hur hårt det är i den branchen.
Elisabeth

Kom just ihåg lite till: en period ville han inte ha med musiken att göra mer. Sålde sin berömda gitarr, som köptes av - Gary Moore. Som spelat in en hyllningsplatta - Blues for Greeny, med hans gamla Fleetwood Maclåtar & det är väl den enda vettiga av Moore's så kallade bluesplattor 

Det var kanske gitarrens förtjänst att den blev så bra, den hade nog bra energier 
Elisabeth

Troligen 
Gott Nytt År alla!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tja, fast jag gillar både Gary Moore och Fleetwood Mac, lyssnade på dem mycket förr

Visst, jag gillar åxå båda… Moore innan bluesballadträsket & Mac fram till cirka 71 
Faktiskt så är Mac's stora hits Albatross & Black magic woman från "Greentiden".

DEN är bra! 
Elisabeth

Ajöss, 2007, hello 2008!

Gott Nytt År
Sitter med min livrädda katt,våntar att smällarna ska sluta

Äntligen är 2008 här!!! 
Elisabeth
Gott Nytt År allihop, äntligen kommer ljuset!
Kikar in för att önska er alla ett riktigt gott nytt 2008. Kram och snart gonatt
Var rädda om varandra

Jag har skickat min gubbe med ambulans till stan för att han blev dålig..så jag sitter alena med tre hundar och väntar tills smällarna slutar…

Började med film på eftermiddagen, Mannen med järnmasken.
Middag klockan 19.00. Entrecote, sparris, klyftpotatis och bearnaise-sås. Och en alkoholfri sparkling dryck. Mums!
Lite titta TV, dålig film, zappandes lite………
Dessert: Wienettaglass, vanilj med chokladflarn. Gott!
Bra film på tvåan, Clintan! Oj denna var ju bra. Jaha nu slogs TVsignalen ut. Jaha så var det med den filmen (moorrrrrr)
Klockan är tio i tolv och de börjar samla sig nere på gården, ett helt kavalleri. Tänkte jag skulle försöka få några bilder, men de blev inte så bra. Skulle haft stativ.
Sen fick jag tillbringa 20 minuter på toaletten tillsammans med katten. Så gör vi varje nyår.
Och så har jag skrivit ner planerna för nya året.

Jag har min sambos bröder, en flickvän och pappa här.
Mest har jag försökt att se till att min hund har överlevt alla smällare och fyrverkerier som har pågått hela dagen och nu på natten, han skakar, härsar och skakar. Ett tag blev det lugnt och han fick isig lite köttbullar och vatten, men sen blev klockan 00.00. Stackarn!
Och jag blir sur på våra grannar som står i sina trädgårdar och skjuter raketer, tänk vad fel dom kan hamna!!!
Men tack o lov nu är jul och nyår över nu kan jag pústa ut och njuta klart av min semester!
Gott nytt år!!
Nu har jag kommit hem. Jag var med barnen hos en annan familj och käkade och drack läsk. Och så smällde vi smällare förståss…men inga rädda djur i närheten….Och sen har vi spelat idiotpoker :-) Pling plong!