Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1943 ggr
Tirsa
0

Vad betyder drömmen?

När jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar bodde vi i ett hus där det spökar i. Jag drömmer ofta om det huset. Gång på gång. I drömmen är jag jätte rädd och det som finns i huset vill inget gott. I verkligheten var jag aldrig rädd och det fanns inget ont där. Vad kan denna drömmen betyda? Någon?

mr-ananas
0

Måske du tänker på det så myet

[Hellas]
0

Har du något ogjort i huset, något som ännu inte är bearbetat.
Även om Du idag känner att Du inte var skrämd så kanske Du var det undermedvetet?
Finns det någon möjlighet att besöka huset idag?

Är det annars några mer detaljer Du er, huset kanske inte har med budskapet att göra utan bara symboliserar ett hus som Du känner igen.
Försök att skriva ner alla detaljer, ofta brukar det vara de som klargör mycket och visar vägen.
Lycka till

Tirsa
0

Jag trivdes väldigt bra i det huset. Blev sålt tyvärr efter att mina föräldrar skilde sej

[Hellas]
0

Kan Du få fram mer detaljer över det du ser, för det är väl inte bara en hus stomme?
Ser du träd, djur, gardiner, blomma, klocka etc.
Hör Du några ljud?

Det är ju svårt att tyda en dröm enbart på basis av ett hus men om jag själv enbart skulle drömma om en hus kropp så skulle jag tolka det som mitt inre och att det finns oupptäckta områden där som skrämmer mig. Troligen ska jag in i huset!
Jag tror inte att drömmen egentligen har med ditt gamla föräldrahem att göra uttan är "bara" en symbol för något helt annat.

Jag har också återkommande drömmar om ett hus som finns i verkligheten från min barndom, jag har inga obehagliga minnen från den tiden utan bara godhet.
Men i drömmen finns det riktigt skrämmande rum och för min del handlar det just om mitt inre och inte om huset i sig,
hänger du med i svängarna *Ler*.