Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspökenandlighetupplevelsertipsbarnrådfrågor
Läst 267 ggr
I_behov_av_svar
1

Hjälp min son

Min son har påstått att han ser korta personer hemma sedan han var 3 år gammal.
Han beskriver dem som korta och att man inte ser ansiktet, de brukar svepa förbi rummet eller stå bakom en gardin och liknande.
Problemet är att han blir rädd och vill veta varför bara han ser personerna.
Han vågar inte vara hemma själv i 5 minuter just för att han är rädd att han ska se en person och bli rädd.

Hur kan jag hjälpa honom att inte vara rädd?
Och är det någon som känner igen sig i hans situation?

Jillyana
2

Har ni kollat med en läkare? Det finns ett antal sjukdomar som kan orsaka synvillor hoss personer. Psykiska och fysiska som jag förstått det.

I_behov_av_svar
0

#1: han utreds just nu för autism och adhd men läkarna tror inte på honom om att han ser saker

Jillyana
0

#2: jag är ju själv inte utbildad inom detta utan en lekman men låter som att något kanske skulle kunna trycka på syncentrat i hjärnan som kanske påverkar? Eller något psykologiskt? Om de inte tror på honom måste du kanske trycka på ännu mer, och i värsta fall räcker det ofta med att nämna en lex maria(det är ungefär en felanmälan för sjukvården) som de fruktar enormt. Det kan göra att de är villiga att kolla på mer ovanliga orsaker.

Denna kommentar har tagits bort.
Jillyana
1

#4: jag ber om ursäkt att jag verkar vara förlöjligande, det är aldrig min tanke att göra. Kan du förklara vilken del som förlöjligar någon? Jag vet inte heller vad jag skulle fabulerat eller manipulerat, så skulle uppskatta att få veta så jag kan tänka på det i framtiden.

Magi-cat
1

#0 Det är nog ganska vanligt för barn, tror jag.

Hoppas du får fler synpunkter här i tråden som kan hjälpa dig och sonen!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Stefania123
1