Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspökenandlighetupplevelsertipsbarnrådfrågor
Läst 267 ggr
I_behov_av_svar
1

Hjälp min son

Min son har påstått att han ser korta personer hemma sedan han var 3 år gammal.
Han beskriver dem som korta och att man inte ser ansiktet, de brukar svepa förbi rummet eller stå bakom en gardin och liknande.
Problemet är att han blir rädd och vill veta varför bara han ser personerna.
Han vågar inte vara hemma själv i 5 minuter just för att han är rädd att han ska se en person och bli rädd.

Hur kan jag hjälpa honom att inte vara rädd?
Och är det någon som känner igen sig i hans situation?

Jillyana
2

Har ni kollat med en läkare? Det finns ett antal sjukdomar som kan orsaka synvillor hoss personer. Psykiska och fysiska som jag förstått det.

I_behov_av_svar
0

#1: han utreds just nu för autism och adhd men läkarna tror inte på honom om att han ser saker

Jillyana
0

#2: jag är ju själv inte utbildad inom detta utan en lekman men låter som att något kanske skulle kunna trycka på syncentrat i hjärnan som kanske påverkar? Eller något psykologiskt? Om de inte tror på honom måste du kanske trycka på ännu mer, och i värsta fall räcker det ofta med att nämna en lex maria(det är ungefär en felanmälan för sjukvården) som de fruktar enormt. Det kan göra att de är villiga att kolla på mer ovanliga orsaker.

Denna kommentar har tagits bort.
Jillyana
1

#4: jag ber om ursäkt att jag verkar vara förlöjligande, det är aldrig min tanke att göra. Kan du förklara vilken del som förlöjligar någon? Jag vet inte heller vad jag skulle fabulerat eller manipulerat, så skulle uppskatta att få veta så jag kan tänka på det i framtiden.

Magi-cat
1

#0 Det är nog ganska vanligt för barn, tror jag.

Hoppas du får fler synpunkter här i tråden som kan hjälpa dig och sonen!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Stefania123
1

Alla barn ser olika andar, utan undantag, eftersom barnen är extra känsliga. Det är nog sådär att ska vara. Alla de psykologer och psykiater har sett det som barn likaså och du också, de flesta bara har glömt. Prata med din egen mamma och tänk om varför hon inte har hämtat dig till någon utredning på myndigheterna för olika psykiska sjukdomar och vad skulle hänt med dig om du skulle suttit och utredas för autism och likn, glöm inte, att konsekvenserna kan vara att ditt barn ska bli nedsatt mentalt av olika mediciner och pga nivå av undervisning på särskolan och aldrig ska få gå till en vanlig skola samt ska inte kunna få ett normalt yrke och jobb, blir beroende av FK livet ut. Om det endast det att du är orolig av, lägg av att trakassera psykiskt ditt eget barn med olika utredningar på myndigheter som ska förstöra hans hälsa och liv. Det finns även massa av vuxna personer som är extra käönsliga och ser olika andar etc, de kallas för medium eller ekstrasenser, de är intelligenta, rika , ofta har universitetsutbildningar och inga psykdiagnoser. Att se andra betyder inte alls att vara "sjuk", utan det betyder att vara extra känslig och bäst att inte vara rädd för det utan säga till andarna att inte vill se dem eller så fråga, vad de heter. Bäst att ditt barn har andra saker att göra på dagarna, sådana som idrotts-eller konstnärliga och musikaktiviteter, så han ska inte ha tid på att tänka på saker och se sånt som han inte gillar, sådana som de andarna.

Stefania123
0

Hur gammal är din son nu?

[i_love_iller_2]
1

#0: Kom ihåg att jag också gjorde de när jag var liten. Fast jag såg mest långa svarta skuggor som svepte förbi Men nu tror jag bara de va inbillning. Mennn vem vet?

seidy
1

Brukade se skuggor som barn men det var skuggor från blommor. På sommaren låg jag på gräsmattan och tittade på molnen och föreställde olika saker.

Jag tror inte man ska det på för stort allvar men det beror på hur gammal din son är.