Dö
Om man har onda andar i sitt hus, kan dom döda en då? Det är bara det jag vill ha svar på inte nått "beror på vad man gör" eller så, bara kan dom det?

Det finns inga andar som kan döda oss, så det behöver du inte vara orolig för.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Nej absolut inte! De kan inte fälla krokben så att man snubblar och har ihjäl sig.. de kan inte kasta iväg knivar.. sånt dravvel tror jag inte på.
Däremot kan deras energier kännas obehagliga.. och då får man helt enkelt be dem att gå. Man renar med salvia.. och med sitt hjärta.

Om dom är onda, funkar det då med att be dem att gå?

#3 Om man känner av en väldigt stark energi så kan den kännas obehaglig vilket gör att man tror att det är en ond ande, men det är en rädsla som gör att man tror det. andarna är snälla och lyssnar om du ber dom att gå. Sen finns det andar som inte har gått vidare och dom behöver hjälp för att finna ro, så det är inte heller onda andar.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag har sedan jag var liten och känt att det inte stått rätt till i min omgivning nattetid, bett Gud som haver barnen kär och fader vår som är i himmelen.. och sedan har jag fått sova gudomligt gott! Jag tror att man kan skydda sig själv från att ta emot de energier man själv inte vill ha genom att jorda sig och stänga till sina egna kanaler.
Man kan göra ägget. Man tänker sig en äggliknande bubbla av ljus runt hela sin kropp som skydd där man får vara ifred för oönskade energier.
Tankens kraft är stor.