Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövernaturligt
Läst 105 ggr
mörkaögon
2

Blockerad andlighet

Jag har varit medial så länge jag kan minnas. Sanndrömmar, "sett" händelser innan de hänt, kontakt med andra sidan osv.

Det senaste halvåret har jag drabbats av förluster. Jag har förlorat fyra älskade, närstående individer på mindre än sex månader och marken har rämnat under mina fötter. Jag är i obalans, men kämpar på.

Nu, när jag helst av allt vill få något Tecken från dessa är det totalt stopp! Jag har som en mur runt mig och får inte till mig något alls för egen del. Inte heller de som tidigare besökt mig, mormor, farmor m. fl känner jag av. Däremot kan jag känna av utomståendes nära och kära från andra sidan.
Är det så att man omedvetet blockerar sin andlighet vid ett massivt sorgearbete?

Tacksam för att ta del av andras erfarenheter och kunskaper här!

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

[The Wolf.]
18

Beklagar alla sorger och förluster som du går igenom ❤️

Det här är väldigt svåra och jobbiga saker när så många försvinner på kort tid och genom att du är i ett så stort sorgearbete där många tankar, minnen med mera upptar din tid så är det lätt att du blockerar dig.

Däremot har du inte blockerat andligheten eftersom du känner av utomståendes nära och kära och vi kan heller aldrig blockera andligheten däremot kan vi blockera oss själva och jag har själv ingen personlig erfarenhet av att blockera mig vad gäller ande kontakter och ande möten men många har delat med sig av berättelser just när dom befinner sig i ett sorgearbete och som mest skulle behöva Tecken och Tecken finns där men sorgen gör så att dom inte alltid ser dom.

Du skriver att det är en mur omkring dig bara där är du själv helt medveten om att du blockerar dig men var inte orolig när du är redo kommer du att släppa och riva ner den muren sakta men säkert men först måste du ge dig själv tiden att sörja inte forcera fram något för sorgetid är så oerhört viktigt den är en del av läkningen efter förluster och en ventil för dig att kunna gå vidare i ditt liv framöver men just nu måste sorgearbetet få ta sin tid för dig.

Det här med att du inte just nu känner av farmor, mormor med flera som tidigare besökt och gett sig till känna kan bero på så många olika saker bland annat att du just nu skyddar dig själv med en mur omkring dig men det kan också bero på andevärlden där är inte tid som här och dom kan ha fullt upp med mottagandet av varandra och dom som kommit över dom senaste månaderna.

Mitt råd är ge dig själv tid och låt sorgen ha sin naturliga gång och en dag kommer där du börjar känna dig starkare och mer i balans fast du just nu inte känner så men den dagen kommer och då kommer du att upptäcka dom fanns där hela tiden och gav både Tecken, kommunicerade och ville visa dig att dom är med dig från andra sidan.

Sorgen efter nära och kära den har vi alla med oss genom hela livet men en dag kommer när vi får en distans och kan återgå till vår vardag och det är den dagen som vi minns våra nära och kära med glädje inte enbart med sorg men det tar tid och det ska det göra för även om dom finns kvar och med oss som ande så i våran fysiska värld så saknar vi den fysiska människan det är den förlusten som gör så ont.

Ta hand om dig Mörkaögon och tillåt dig att sörja den tid som du behöver och jag kan garantera dig dina nära och kära finns med dom ser dom vet och dom stöttar dig precis hela vägen det är något du kan lita på ❤️

mörkaögon
2

#1: Tack snälla du för ditt utförliga och givande svar!

hellotoheaven
3

Jag tror det är vanligt, hört det från andra med. Jag tror du kommer få in mer när du inte själv är blockerad av din egen sorg för det är den som är intensiv just nu och de vet dina nära och kära på andra sidan också om. Det betyder inte att de har gett upp hoppet om dig. Du är inte blockerad av andevärlden utan allt har sin tid bara.

mörkaögon
1

#3: Tack för din respons!