Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1265 ggr
[TotemoOmoshiroi]
0

Korset..

En ung kille tog nyligen sitt liv. Strax före jul fick jag reda på att han skjutigt sig. Jag blev illa berörd av det här eftersom jag som liten ofta umgicks med den här killen under min tid hos hans mamma.
(hon var min dagmamma under flera år)

Varje gång jag passerar huset där hans familj bor, och där han tog sitt liv, ser jag ett stort, genomskinligt vitt kors på dörren.
Jag ser att det inte är något där, men jag får endå den bilden framför mig.

Är det fler som fått nått liknande? Jag vart så brydd när jag först såg det. varenda gång jag passerar huset ser jag det. Är det kanske bara min inbillning, eftersom jag vet att de sörjer?

Jennie104
0

Usch då ;/ hur gammal är han? måste bara fråga ´`´`

[TotemoOmoshiroi]
0

Han var 22 år gammal.

Elisabeth-J
0

Jag hörde om det självmordet och det är oerhört tragiskt. Ja såna bilder har jag också sett men inte alltid att det är just ett kors. Men jag har sett symboler som du beskriver hos personer som har gått över eller är på väg över.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[TotemoOmoshiroi]
0

Känner du till det? Kände du honom du med?

Vad betyder dom? Är det ett Tecken helt enkelt på att han har funnit frid nu, eller symboliserar dom sorg?

Elisabeth-J
0

#4 Nej jag känner dom inte, men jag känner till fallet.

Jag ser symbolen som både frid och sorg. Jag vet inte men jag fick nu en känsla av att du såg det för att du ska gå dit med en röd ros till familjen. Har du tänkt det?

Elisabeth 

[TotemoOmoshiroi]
0

# 5 Jag vill göra det. Har tänkt tanken flera gånger, men det känns på nått sätt fel. Min familj har skänkt pengar till en fond på hans begravning. Jag har inte träffat familjen på 10 år ungefär, Mer än att jag hälsat på dom då och då när vi möts på byn.

Jag blev endå väldigt sårad när jag hörde om det här, eftersom jag som sagt var nära honom när jag var liten.

Av nån anledning känns det som om jag avråds att ge dom rosen. Kanske jag borde lägga den på hans grav istället.

Elisabeth-J
0

#6 Ja det kan du göra om det känns bättre. Men jag tror inte heller att det spelar någon roll att du inte har träffat dom så ofta sista åren. Du har tidigare band med familjen och känner du att du vill gå dit och beklaga sorgen kanske så gör det. Det är lätt att man känner att man inte kan av olika anlednngar men det brukar vara tvärtom, familjen mår bra av ett besök eller en kram på stan istället. Men gör det som känns bäst.

Kramar!

Elisabeth 

[TotemoOmoshiroi]
0

# 6 Jo, jag skulle vilja, men jag vet inte hur mamman skulle reagera om jag plötsligt drar upp deras sons död mitt på byn. Jag har aldrig sett henne utan ett stort leende på läpparna, så jag har svårt att veta vad jag egentligen bör göra.

jag tror jag lämnar en ros på hans grav. Det känns bäst. Utan att riva upp det hela för familjen som har det jobbigt nog.

Tack E.J. ^^

SoQte
0

Jag tror att hon kommer att bli jätteglad ifall du dyker upp med en blomma till HENNE!

Att du visar att du bryr dig..  Det är inte jobbigare för en mamma att få någons stöd..  Det är värre om du bara går förbi. Du behöver inte säga så mycket, det räcker med att du beklagar sorgen.. Jag har en bekant vars dotter tog sitt liv. Hon var så tacksam för alla som kom. Utan den kärleken hade hon inte orkat. (hennes egna ord)

*kram*