FORSTEG
vid halv tolv tiden när jag skulle sova (försökte) när jag var lite mindre. Så hörde jag fotsteg ovanför mig. Det liksom knarrade i golvet på vinden. vad var det?
Det kan bero på väldigt mycket, t.ex. att det är kallt ute och att det uppstår rörelser i bjälklagren som kan uppfattas som steg. Sök först naturliga förklaringar, det finns kanske sådana.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Ja, man vet ju aldrig. Men när det har hänt andra saker med mig angående andar, så har jag försökt hitta naturliga förklaringar. Tex när jag skulle gå upp på vinden och jag tog med mig en lampa upp som var kopplad till uttaget där nere. När jag hade varit där en stund så trillade lampan i golvet (den satt nog inte så stadigt) och lampan släcktes. jag tog en annan lampa med mig upp också kopplad till samma uttag. Den blinkade först sen släcktes den. Det hände samma sak med de två andra jag hämtade. till slut blev jag riktigt rädd. När jag kom ner försökte jag intala mig att det var fel på uttaget. Men det funkar jätte bra annars…
Det kan vara så att det finns glappkontakt i sladden som du använde och drog upp på vinden. Det kan tänkas att detta glapp bara märks när den är sträckt och dragen till våningen där uppe. Har du samma sladd där ner nere så ligger den kanske i en härva på golvet och då är det inte samma ”dragkrafter” på kontaktdon etc.
Pröva och koppla med en annan sladd och se om det uppstår samma fenomen med den.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
ja det gjorde vi. vi bytade förlängnings sladd
angående det där med knarrig vind… bor du i en villa? i så fall kan det bero på att det knäpper i virket (trädplankorna!) bl. för att det är kallt… händer hela tiden hemma hos mig …. tex. när det är vinter!
Tack!