Var det dockorna?
Igår mitt på dagen var jag ensam hemma en stund. Sitter och tittar i telefonen då jag hör ett smattrande ljud bakom min docka Amy. Kan ha låtit mitt emellan dockorna Amy och Esther. Dom står ganska nära varandra. Smattret upprepades ett par gånger.
Sen på natten strax efter klockan tre hörs ett skrapande ljud i lägenheten som om någon drog pallen i vardagsrummet över trägolvet. Efter hördes ett lågt barnfnitter. Var klarvaken, så jag vaknade inte av det. Kan säga att dockorna står i vardagsrummet där pallen står. Vad tror ni? Är väldigt mottaglig för sånt här och har varit hela livet.

#0: du undrar om det är dockorna som låter…och det är det ju inte…kan ju vara något väsen får får det att verka som det är dom…men det är det inte….dockor kan inte låta.

Jag håller med #1, det var inte dockorna som lät
Sånt här är så fantastiskt fint och här har vi ett andebarn som vill leka med dockorna det är så sött och vackert som det bara kan bli 🤗
Det är inte alls ovanligt att andebarn leker runt så här med leksaker och dockor tvärtom dom är precis som fysiska barn dom vill leka dom vill vara med dom vill synas och dom vill att vi ska veta att dom finns.
I barns lekar flyttas ofta möbler det går undan när barnen leker det vet alla så att barnfnitter kom ihop med att pallen flyttades ser jag som något himla roligt barnet ville inte störa men gjorde ändå och fnittrar till mitt i störandet i hopp om att inte höras men lyckades inte helt och fnittrar vidare 😅
Det här är något så vackert att få vara med om att andebarn finns i din närhet det är något så fint och ljust dom det bara kan bli.
Jag har själv haft andebarn på besök men jag fick aldrig några barn så när andebarnen kommer på besök det känns som en stor ära att dom vill besöka gamla mig med fnitter och lek det är det absolut finaste vi kan få vara med om.
Dockorna rör sig inte eller ger ljud av sig själva medan andebarnen gärna leker med leksaker som tillhör både vuxna och barn så därav ljuden inget konstigt alls bara vackert och fint ❤️
Vi har också varit med om liknande men då väldigt tydligt att det varit någon som lekt med leksakerna (spöke? ande?), drogs till vad som kan likna gamla leksaker fast i modern tappning.