Dålig energi i rummet?!
Jag har ett konstigt problem och det är att enda sedan jag flyttade in i mitt rum så har där varit något konstigt med det. Det har känts instängt, hur mycket lampor jag än släpar in och tänder så blir det inte riktigt ljust, det luktar konstigt och hela luften får en konstig gulbrun nyans. Något känns inte bra. Jag har rensat ut gammal skit, vädrat, städat, tapetserat och om möjligt rensat lite till. Jag avskyr verkligen det här rummet men jag vet inte varför. Jag får en tung och konstig känsla i kroppen när jag kommer in där, sätter jag mig på en stol så är det som att mina muskler tynar bort och jag orkar inte resa mig.
Vad är detta???
Känner ej så i andra rum i huset men jag kommer aldrig att få byta.
Måla dörrar, lister och skåpdörrar vita så blir det nog lite lättare energi i rummet.
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2023-05-07 18:38 av OberonsMatte
#1: tack! Började argumentera för det för flera år sedan med mamma är helt kär i den dumma träådringen. 🤪
#2 Träådringen är väldigt speciell. 🙂 Förstår att din mamma gillar den.
Jag skulle nog lätta upp med lite glada färger, t.ex. dukar, tyg, trasmatta …
Mer växter också om det är möjligt, växter som renar luften …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#3: har massor med växter och igår kväll slog jag igenom med ett nytt förslag och mamma kom på att det inte behövs 2 kök så en del av färgen ryker! 😆
Jobbar ändå alltid på med flera stilcklingar och har lådor probbfulla men små palmodlingar.
#4 👍💚🍀
ser att där är kök. vem har bott där innan dig? någon med tung energi? något som hänt den personen? vet du? taket och väggarna är låga på nåt sätt, kryper in.
jag tror du kan ha gammal energi där från någon som bott där innan
sen så påminner just det där träslagsorten på köksluckorna mig om möbler jag sett i en tidigare liv regression, det var det fina matbordet. kanske om du levt tidigare liv under den tiden att just träslaget påverkar dig?
#6: en något yngre tjej (ca 2, 3 år yngre än mig och jag är 11) och hennes mamma (ca 40 år idag ).
De bor någon annan stans idag, men fortfarande i ganska nära.
Det är nog färgerna i nuet som påverkar. Lite ljusare skulle kanske lätta upp? Inredning och färger som man trivs med gör väldigt mycket.
Lite Feng Shui i vardagen. 🙂
Få bort gammal lukt också, därför jag tänkte på växter, men det har du ju redan.
#9: jag vädrar även varje dag vilket ger 0, 0 effekt.
#8: Okej :) det jag ser på dörrar osv på bilderna är att det är ett hus nog egentligen från kanske 40-50-talet? Kan det stämma? Tänker att det kan finnas en del historia där.
jag hittade en sida här hur man kan bära sig åt med dålig energi i hem: https://metromode.se/home/7-enkla-tips-sa-rensar-du-ditt-hem-fran-negativ-energi/
Hoppas det kan vara till någon hjälp :)
#11: tack, det ska jag kolla upp! 😊
Mulka nä det kommer till energier så är det så mycket som spelar in och mycket beror på oss själva vad vi trivs med som i exempelvis inredning.
När jag ser på dina bilder blir jag lyrisk av skåpen dom är helt underbara och spisen sen helt fantastiskt härlig med spiskrok och allt oj oj oj så fint 🤗 så för mig förmedlar dina bilder lugn och harmoni men jag älskar gammaldags och jag älskar färger som är mörkare och murriga.
Andra trivs i ljusare toner och miljöer det gör inte jag och behöver istället ha det dovt omkring mig och hela mitt hem är fyllt av gammaldags möbler som kommer från släktingar mestadels men även något inropat på auktion. Jag bor på en gård som byggdes 1912-1913 och jag skulle aldrig överleva i ett modernt hem medan andra inte skulle stå ut så gammaldags som jag har det så allt handlar om tycke och smak vad vi trivs med och inte.
Kanske du är mer för ljusare färger och det får dig att trivas så du upplever att det är tung energi i ditt rum men jag kan säga jag känner inget tungt eller på något vis dålig energi tvärtom allt känns så varmt och harmoniskt och jag har många års erfarenhet bakom mig med energiarbete så många så jag faktiskt nu tappar räkningen så pass gammal är den här tanten 😂 nä men allvarligt allt känns frid och fröjd men färger är för oss alla så olika så just dom här färgerna kan ge dig en annan känsla medan dom ger mig en harmonisk och härlig känsla.
Härligt att din mamma tycker ni inte behöver två kök ( jag har tre kök och det är vanligt på gamla gårdar med dräng, piga och även tjänstefolk på den gamla tiden ) och att du kan få dom färger som du trivs med det är så oerhört viktigt för färger ljus och form, inredning är något så viktigt för oss alla att vi trivs med och känner att det är vårt äkta inre jag som skapar vår atmosfär och omger oss med sådant som vi trivs med och mår bra av.
Lycka till Mulka och berätta gärna för oss hur det går för dig 🤗
- Redigerat 2023-05-19 16:04 av [Vandra i Skönhet.]
Tack! Har nu lyckats övertala mamma att få göra om det till ett normalt rum. Wohooooooooo!
#14: åh så roligt! Visa en bild sedan när det blir klart! 🍀😁
#15: tja det tar nog ett tag för mamma att fixa ihop lite pengar och så. 😁
Betalade massor för att sätta glas överallt. 🤨
Vilken härligt rum..går det elda i vedspisen? Känner dock inga tunga energier utan mer lite som en tacksamhet,har varit ett kärt tillhåll för d som bott där
#17: ja, det känns också men det är väl olika från person till person. 😊
#17: visst går det att elda!
Jag hade målat träet vitt för får ångest av den sortens trä och känner mig oerhört instängd av det. Mina föräldrar hade liknande när jag växte upp. Känns som att vad för lampor man än använder så får träfärgen rummen att kännas små och mörka.
#22: precis så känner jag med.
Angående energi i vissa rum.
Jag sover dåligt i rummet bredvid mitt vanliga sovrum.
Men kan det vara på grund av ventilation eller radonhalt?
Jag misstänker det. Inte kan det vara något annat som skiljer på några meters avstånd?