Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: övrigtcreepy
Läst 135 ggr
[Mulka]
0

Konstiga ljus

Vår granne kom över och vi stod och pratade i dörren. Jag var trött och det var ganska mörkt, så jag stod och såg ut genom dörren. En gång när jag var fem år så såg jag ett ljusklot som flög genom skogen (en ganska lång bit bort men man kan ändå se dit). Nu när jag fyller 11 om några dagar så står jag där i dörren och ser igen flera år senare samma sak, ett ljusklot som flyger genom luften på precis samma plats i skogen och sedan försvinner. Vad i hela Sverige är det för något? Att det kommer tillbaka efter så här lång till? (Samma tid, samma plats och var även då nära en födelsedag.)
Ungefär en halv minut senare springer min bror fram till fönstret och skriker att han ser samma sak. Det kändes lite läskigt.

Magi-cat
0

#0 Spännande!
Kan det vara någon som går med ficklampa?
(Jag undrar, för det hände mig en gång. Jag såg ett jättekonstigt ljus och undrade verkligen … Det visade sig vara någon som gått med lampa i skogen … 🙂)

Grattis i förväg till födelsedagen! 💐

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Mulka]
1

#1: tack,är nog inte någon med lampa eftersom ljuset flyger några meter upp i luften…

Magi-cat
0

Lyktgubbar finns det något som heter också…

[Mulka]
0

#3: brukar de flyga?

Magi-cat
1

#4 Intressant med ljusen du såg! Hoppas du får någon förklaring så småningom.

Här är lite om lyktgubbar:

https://overnaturligt.ifokus.se/discussion/1482302/_

Övernaturligt vänder sig till dig som delar tron på ett liv efter detta. En sajt, ett diskussionsforum där du kan ta del av tips, erfarenheter och andra(s) upplevelser inom det vi inte (alltid) ser med blotta ögat. Du har även möjligheten att deltaga själv, med funderingar och erfarenheter.
[Mulka]
0

Det kan det nog vara! 😬

Magi-cat
1

#6 Jättesvårt att säga vad det kan vara! Klotblixtar är ju inte riktigt aktuellt den här årstiden. Hoppas du får veta mer så småningom!

[Mulka]
0

Det kan nog vara lyktgubbe om de kan flyga.

Magi-cat
2

#8 Måste bara understryka att fenomen som Lyktgubbar hör till folktro. 🙂 Egentligen bildas de i sankmarken som sumpgas. Om det finns sådan i din skog kan det kanske vara det, annars inte och då är det något annat.

Kanske folk som går med ficklampor, eller något … Så småningom kanske det framgår vad det är!

[Mulka]
1

Som sagt, brukar folk med ficklampor flyga flera meter upp i luften? 😉

Magi-cat
0

#10 Det är nog rätt ovanligt. 😺😀

[Mulka]
1

😄

Spiritwolfz
0

Intressant detta..har varit med om liknade och har aldrig fått svar på frågan,verkar vara väldigt få som sett det..detta var dock vintertid,vindstilla och halvmörkt ute och knäpptyst ute,klotet såg ut å vara guld ljusaktigt och svävade så elegant mellan träden,och det var inget litet klot heller..kanske 15-20 cm i diameter ,fick se det i 20 sekunder max innan d bara försvann..dagen efter vart jag tvungen plumsa ut dit å kolla vad som kan ha orsakat det..fanns ingenting,för jag var åxå inne på skotergrejjen även om jag visste att d var knäpptyst ute föregående kväll och en skoter skulle höras på flera kilometers avstånd

[Mulka]
0

#13: låter precis samma som jag såg!

DenUngaHäxan
0

Lite sen kanske men det kan ju vara en sån här "blixtboll" eller vad dem du heter. Jag själv tror inte att det är ett "naturfenomen", enligt min åsikt är det en varelse, jag kommer ej ihåg namnet på dem, men dem skyddar skogen från att blixtar ska slå ner och driver ut dem till havet.

DenUngaHäxan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en klotblixt/magisk varelse