Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 4815 ggr
Eleri
0

Numerologi

Kan någon berätta för mig om Numerologin och just det här med Mästaretal. Vad innebär det om man har dessa/detta?*nyfiken*

Eleri
0

Någon?=)

[Hellas]
0

Det finns en artikel på iFokus Healing som handlar om Numerologi, jag vill minnas att det lite då och då brukar dyka upp trådar kring detta just på Healing
Jag vet inte om länken fungerar som jag skickar med men annars kan Du ju kika själv :-).
Det är MariaJ som skrivit artikeln och jag hoppas det är ok att lägga ut länken här på ÖN.

Numerologi

Eleri
0

Tack Vännen=D

[BigMama]
0

Läser i min bokom numerologi…

Har man ett dubbeltal i sitt numerogram bör man inte luta sig tillbaka och slappna av under den här livstiden. Du har arbete att utföra. Så tänd ett stearinljus, meditera och fråga Universum om varför du är här.

Det som verkligen faller på dig med är frågan om att ta reda på vad du måste göra med ditt liv. Du kommer inte bli nöjd förrän du gjort det.

Det faktum att du har ett dubbeltal gör inte att andra människor är mindre värda än du.

Om din livsväg eller födelsedag bildar ett dubbeltal, så är de enda som får dem personer vars uppgift är att inspirera andra och tjäna mänskligheten. Se det som en gåva från universum.

Jag kan inte låta bli att tänka på din gåva att skriva Eleri. Är du ett dubbeltal?

Kram Mirja

Eleri
0

BigMama: TACK!!!=) Jag är född 770222 *ler*

[Hellas]
0

Jag blir nyfiken, vad är ett Dubbeltal?

Eleri
0

Tillägg

Bigmama/Mirja: Jag älskar verkligen att skriva…funderar på att försöka ge ut en liten bok med småberättelser till för alla drömmare*ler*

[Hellas]
0

OK, nu förstår jag vad det är :-)

[BigMama]
0

#7 Den boken vill jag ha! =) Ja, då "inspirerar du verkligen andra och tjänar mänskligheten"…

Bryter man ner ditt födelsenummer så har du livsväg 2 - precis som jag! (740710 = 11 = 2)

//Mirja drömmaren

Eleri
0

Mirja: vad betyder livsväg 2*attans nyfiken* :-D

*kram*

Bybo
0

Tyvärr kan jag inte svara, men googla :-) jag själv har livsväg 7 å ävn själstalet är visst 7 hm…hahaha

Eleri
0

Bybo: Detta hittade jag om tvåor:-)

**Tvåor - Medlaren
**Personer med livsväg 2 söker harmoni i livet. Deras uppgift är att älska andra och bli älskade tillbaka. Vill du ha tag på en kärleksfull person ska du söka efter en med livsväg 2, för de tycker om att kramas och kyssas. De behöver och ger mycket kärlek och tillgivenhet. Om inte alla andra tal i deras numerogram motsäger en sådan generös kärlek, faller den sig naturlig för dem.

Tvåor är medlare, avskyr konflikter och om personer i deras närhet bråkar försöker de ställa det till rätta. Har en tendens att vara mediala, drömma sanndrömmar och uppleva déjà vu.

Tvåor har inga problem med att följa efter andra, för de känner inget behov av att vara ledare. Det här är människor som bekymrar sig om andra, njuter av andras sällskap och inte vill vara ensamma. De kräver villkorslös kärlek och blir fantastiska föräldrar, av det slag som har en tendens att bli vän med sina barn.

Tvåor är typen som kan donera pengar till välgörenhet i hemlighet, av sitt hjärtas godhet. De gillar att föra samman "rätt" personer med varandra, de känner alla och älskar att hjälpa till.

Tvåor ska akta sig för att axla andras problem. När en tvåa ser någon ramla ner i en brunn, hoppar h*n efter och frågar "vad är det för fel?" bara för att sedan inse: "herregud, nu är vi fast här båda två!" ;-)

Tvåor måste vara försiktiga så att de inte ställer sig själva helt till andras förfogande, för då kommer de till slut att bli arga och bittra. De oroar sig ofta för vad andra ska tycka om dem, så här är ett råd till oss alla men i synnerhet tvåor: "andra får tycka vad de vill om mig, det har jag inte med att göra".

När en tvåa omges av känslomässiga vampyrer som stjäl deras energi, är det tillåtet för dem att bara gå därifrån. Annars kommer det som de inte tar itu med mentalt att i slutänden angripa dem fysiskt; tvåor kan lätt drabbas av sjukdomar.

Även om tvåor i vanliga fall är sorglösa av naturen exploderar de som ett vulkanutbrott när de blir upprörda. När det känslomässiga utbrottet har dragit förbi känner de sig helt slutkörda, eftersom vrede är mycket giftigt för tvåors inre väsen. Därför måste tvåor välja noga vilka de umgås med.

(Ihihihi…jag känner igen en hel del där)

Bybo
0

*skratt* Även om jag inte känner dig, så tycker även jag att en del känns som  dig :-D

BranDuir
0

Bara det att Eleri är TREA….*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Bybo
0

#14 *skratt* jaaa, men förklara dårå!!! :-D

Eleri
0

Bybo: Läs nedan*ler* 

**Livsväg 3, den obotliga exhibitionisten:
**Treor är mycket kreativa och älskar att ha folk omkring sig. De är färgstarka personer som nästan alltid är glada. De har lätt för att lära sig nya saker och verkar alltid ha turen på sin sida. Men de tröttnar snabbt och vill att det ska hända nya saker hela tiden.

Har du 3 som livstal så älskar du säkert livet. Att anordna fester är något som du är expert på då du är utåtriktad och gillar att hålla igång. Du går alltid in i ett nytt projekt med nyfikenhet och positiva tankar. Detta brukar uppskattas av andra och därför ses du vanligtvis som en bra samarbetspartner. Din kreativitet har du behov av att uttrycka på något sätt och din fantasi underlättar det för dig. Du har även lättare än andra att tjäna pengar, men du är samtidigt medveten om att pengar inte gör dig lycklig.

Om det inte händer något kul så blir du ofta uttråkad och rastlös. Att vara ensam är något som du försöker undvika och om du trots allt blir det, så kan du bli apatisk. Du bör se upp så att du inte blir utbränd.

Eleri
0

Bybo: Kanske är som Hellas hade teori om att jag alstrar ut energi tillräckligt mycket för många att känna av*s* Jag som trodde jag var mer osynlig:-) energimässigt alltså:-D

Bybo
0

:-) Va gulligt!! Kreativ, färgstark, glad osv…ja du, här passar du också in ( det lilla jag "vet" om dig) Kanske vi har lite från alla nr sås….

Å du är INTE osnynlig för 5 öre…jag lade märke till dig direkt…känner i hjärtat :-)

[Hellas]
0

Jag har livsväg: 7 Som Bybosan :-)

Så här ser vår väg ut Bysan:

Sjuor - Trossökaren
De som har livsväg 7 är här för att lära sig att tro. Om sjuor inte tror på något kan de inte vara riktigt lyckliga. Det betyder inte att de måste ägna sig åt någon organiserad religion - tro finns i olika skepnader. Men sjuor omges av en odiskutabel andlig energi. De har ofta mediala förmågor, något som de behöver ägna tid i ensamhet för att orka hantera. Meditation kan vara ett bra sätt att hjälpa sjuan att hantera denna förmåga på ett bra sätt.

Författaren tror att det finns två sorters människor på jorden: de som tackar Gud, och de som tror att de är Gud. Sjuorna kan vara båda dessa - en sjua som inte tror på en andlig makt kan bli tröttsam att ha i sin närhet. Den kan också försöka fly, in i droger, sexmissbruk, resor eller arbetsnarkomani.

I sunda kärleksförhållanden kan sjuan vara fullständigt lojal, ärlig och direkt. Personer med livsväg 7 kan dock ha svårt för att säga "jag älskar dig" eller berömma sin partner. Detta kommer ur en rädsla för att deras älskade ska inse att h*n är för god för förhållandet, och lämna det. Ironiskt nog är det oftare så att partnern går för att h*n känner sig underskattad och ignorerad.

Å andra sidan är det uppenbart när sjuan inte gillar dig, för då säger h*n det - och det är ingen rolig upplevelse eftersom sjuor har en dödligt giftig tunga. De har också en "mental ståldörr" - vill de inte ha dig i sitt liv stänger de dörren, vilket gör slut på relationen.

Sjuor älskar naturen och använder den gärna som hjälp att komma ifrån sina ofta för stora grubblerier. Eftersom de inte alltid är så bra på att förstå andra människors behov, kan de behöva den villkorslösa kärleken man kan få från husdjur.

Sjuor är ett tal som ger stor begåvning, intelligens och intensitet. I likhet med personer med livsväg 4 har sjuorna en förmåga att överanalysera varje situation. När de kommer in i ett rum ser de alltid alla detaljer - varför sjuor ofta är goda författare. De blir också gärna dataexperter och forskare med tekniskt arbete.

Sjuor tycker om att verka hemlighetsfulla. Ju mer du snokar eller ställer frågor, desto mer sluter de sig. De behöver sin egen sfär - inte sällan vill en sjua ha ett eget rum eller egen säng, för att få denna egna sfär.

Personer med denna vibration behöver arbeta mycket. Arbetet är deras passion och de hänger sig åt detta eftersom de tror sig kunna kontrollera denna miljö. Personer med livsväg 7 är goda psykologer eller psykiatriker eftersom de gillar att studera sinnet. De är goda talare, men söker inte upp tillfällena utan när de vill tala så vill andra lyssna. Andra passande yrken är sådana som har att göra med naturens mysterier: oceanograf, astronom, biolog eller geolog.

Sjuor har Peter Pan- syndromet. På många sätt är de barn hela livet. Som barn kan de dock uppfattas ha "gamla själar" - sjuor har en stark visdom och insikt, så lyssna på dem.

Sjuor kan missförstås, för ofta har deras vibration ett drag som får andra att känna sig dömda i deras närvaro. Sjuan kan uppfattas som kylig eller otillgänglig, men det beror bara på att h*n iakttar världen.

FiaH
0

Detta är ju jättespännande, men jag tycker det är svårt att få fram info av siffrorna 11, 22, 33, då jag är 33, någon som vet, eller har en bra sidaSkrattande

Eleri
0

Bybo: Vad go du är*kram*=)))

Bybo
0

Hjälp!! *skrattar så att jag kiknar* ojoj…finns mycket av mig där!!!!! Hahahaha…(fast det e ju "hemligt") *s*…Måste läse igenom det en gång till :-) Tack Hellas

[Hellas]
0

#22 Jag tror det mesta stämmer på mig men jag ska läsa igen och javisst är det suuperhemligt, vi säger ingenting…….
Föresten, Peter pan i trikåbrallor, nja, inte riktigt min stil *fniss*

Bybo
0

#21  *ler' tack söta…men inte på långa vägar som dig kan jag tänkia :-)

Eleri
0

Bybo: Det är en mycket speciell känsla att vara medlem här på Övernaturligt*fniss* Lite som att gå naken bland folk*S* Fast attans vad jag blir lycklig över alla goa ord*går ej att beskriva hur mycket*

KRAMA!!!!

[Hellas]
0

När jag blev medlem smög jag runt länge men  på ett eller annat sätt så kröp jag ut ur kokongen och är nu på väg att veckla ut vinge för vinge.
I mångt och mycket är jag mer personlig och djup på ÖN, gällande den andliga biten än vad jag är hemma men samtidigt är det ju svårt att förklara för mina närmsta vad jag upplever!
De förstår och är intresserade men det saknas det där lilla sista som är viktigast.

Eleri
0

Jag kan förstå dina tankar och känslor där Hellas=)

Bybo
0

#25 #26 Jag har nog alltid varit mycket öppen kan tyckas….*S* men jag kommer ändock mer å mer….*S*…..

Eleri
0

Bybo: Fniss, jag tycker du verkar häärlig=)

Bybo
0

#29 Åh. tack vad söt du är…nja…jag har väl mina fördelar..OCH min nackedelar :-/ *skratt*

Eleri
0

Bybo: Don´t we all*s*

Bybo
0

*ler* jo… det e sant…men ärligt att det är nåt extra med dig :-)

Eleri
0

Bybo: Men attans, nu blir jag ju jättenyfiken ju…har du möjlighet att utveckla den "vibben"?=)

[BigMama]
0

#14 Eleri är verkligen en TREA! Generad Glömde bort hela 1900-talet, SORRY!

Eleri
0

Bigmama: Ingen fara:-) Jag har läst på om 3:or nu=) Skulle dock vilja veta ännu mer om mästartalets betydelse*nyfiken*

[Hellas]
0

Hjälp, då är jag nog inte en sjua och det som var så exakt på mig, jag måste kolla igen, jag tog inte heller med 19

[BigMama]
0

Vad blev det då?

[Hellas]
0

Har räknat om nu när 1900 ska med i leken:-(
Jag är en 8:a, måste kolla vad det innebär, nu blev det ju svårt men livets väg kanske ska vara snårig och inte klockren! Pust

Senare:
Nu har jag kollat 8:a, är det verkligen säkert att 1900 ska med?
Det är absolut ingenting, tror jag, som stämmer med 8:an förutom att jag ärligt talat tycker det är ganska tryggt med en ekonomi som ger mig mat och husrum + kanske ett blingbling någon gång om året men vem tycker inte att det är ok.

Inanna
0

Ska "19" vara med blir jag en sjua vilket jag helt kan känna igen mig i.

Men hur är det med de fyra sista siffrorna? Ska de räknas med?

Och när man räknar på sitt namn: är det för- och efternamn som ska räknas? Eller bara förnamn? Kanske även andra namn än tilltalsnamnet? Någon som vet?

[BigMama]
0

#38 Man får ta allting med en nypa salt. Jag gillar Numerologi av samma anledning som med horoskop t ex. En kul grej. Men jag blev verkligen imponerad av Glynis McCants när jag lyssnade på hennes show på internet. Jag trodde hon var medial! Det var så klockrent. Därför köpte jag boken och har räknat ut primärtalen (ur namn och födelsedata) på mina närmaste, och det stämmer verkligen!

Du är den sk "missförstådda 8:an". Ärlig och rak på sak ska 8:an också vara, med risk för att såra andra.. Jag har attityd 8, och är så ärlig att det gör ont. Försöker att linda in det jag vill ha sagt lite fint numer, eller helt enkelt hålla klaffen… Men glöm inte att du har 5 tal till i ditt numerogram - kanske de är 7:or allihop? (Även om det är din livsväg du ska följa för att vara tillfreds)

#20 Fia! Mästartalen har tydligen något knivigare som ska uppfyllas, men samma författare betonar att också mästartalen bryts ned till ett ental i slutändan. Så om du är 33, så blir du en 6:a. En naturlig förälder som betraktar andra ur ett föräldraperspektiv. Glynis säger skämtsamt att om inte 6:an har barn, så har h*n djur med kläder på….

BranDuir
0

19 ska var med…de fyra sista nääää…*S*  alla förnamn och det namn man hade som barn

[BigMama]
0

#41 alla förnamn? Jag läser; de namn som används till vardags..? För att beräkna ödestalet ska tydligen mellannamnet vara med också. Till vardags innebär det att om du heter Ann-Kristin och kallas för Anki så är det Anki som gäller. (Bara vad jag läst i denna bok, jag är INGEN experti ämnet, men vill veta mer!)

Inanna
0

Nåja, kanske inte HELT (har hittat vad Hellas skriver i #19 ovan!) - det var framför allt det där med naturen som kändes rätt!

…Å andra sidan stämmer nog även det där om att ha svårt att uttrycka uppskattning… Och att framstå som kylig… Och att behöva en egen sfär eller ett eget rum…! Och det där med Peter Pan…

Men att jag skulle vara så förtjust i att arbeta - ? Hmm… ;-)

SEViking
0

#41 BranDuir

Men när man tar med efternamet åxå, för om man gift sig så har ju gått in på en annan livsväg, så då bör ju siffran ändras. Alltså kanske man ska he amed efternamnet åxå, alltså det namnet man har vid tillfället man ställer sina frågor.

SEV Cool

[Hellas]
0

#40 Tack för förklaringen!
Jag tänkte efter lite till och ärligt talat det kan faktiskt stämma ändå lite smått.
Min livsläxa i detta liv ska vara att först och främst bejaka mig själv 8:a borde då passa finfint.

[BigMama]
0

#41 Måste tillägga: Det förnamn man kallas för OCH efternamnet.

Livsvägen får man ur år - månad - dag, och de ändras aldrig. däremot ändras siffrorna i namnet om man gifter sig. (Själs- personlighets- och totaljag). Det är därför vissa män säger: "Hon förändrade helt när vi gift oss!" Flört

[Vintersaga]
0

Många författare och alla har de olika varianter…

Vi har Annika Langlé här i Sverige och hon säger att vi ska använda alla namnen som vi hade som barn. Inte smeknamn utan dopnamnen.

Glynis McCants bok gjorde mig förvirrad då hon ändrade en del saker - t.ex. skulle bokstaven Y tolkas som konsonant om den står intill en vokal (t.ex. i Boy) och som vokal  om den har konsonanter på bägge sidor… Det är knepigt om man lärt sig att Y är en vokal…

Sen har vi problematiken med å, ä och ö. I samma bok står det att å och är båda är ettor och att ö är en sexa. Det stämmer inte med det logiska i numerologin, som följer att A=1, B=2 osv i tur och ordning. Å borde alltså vara 9, Ä=1 och Ö=2.

Jag föredrar Annika Langlés variant - men låter alla få välja det som passar bäst för dem :-)

BranDuir
0

det finns olika skolor också i numerologin…iden gamal kabbalistiska skolan är det alla dopnamn….i den nya är det förnamn och efternamn i detta nu…livsvägen är dock lika i båda….*S*

[BigMama]
0

Skulle vara roligt att jämföra och se vilket som stämmer bäst!

CarolineO
0

841009 = 22 =4

Kan ni hitta nåt om en 4?

CarolineO
0

Hittade att det var stabilitet… Sen la jag till 19   så det blev 1984 10 09 och blev en 5a. Det stämmer mkt bättre!!
Såhär är jag

5 - Friheten och läraren
I femmans närhet blir det sällan tråkigt. Varm, nyfiken, sökande och underhållande energi. Utåtriktad och livlig, men kan ha svårt med det rutinmässiga eller monotona. Kan behöva arbeta för att inte verka allt för okontrollerad.

Ifrågasätter livet, och ser både fram och bak - femman är ju mitt emellan.

Femmor regeras av Merkurius som handlar om kommunikation och möten.

CarolineO
0

Mitt namntal stämmer också =0)

9 - Andlighet och tillbakablick.
En sann ledare, men för att undvika onödiga missöden, som lätt kan uppstå i brådskan, bör du se över din planering två gånger innan du börjar med något. Engagerad i andra och omtänksam.

Kan känna sig missförstådd och oälskad. Ser hela tiden tillbaka på sig själv, och på följden av ett handlande. Det mest andliga talet. Lång erfarenhet, och kanske många tidigare liv. Retroperspektiv.

Nio regeras av Mars och har därmed stark energi, kraft och nästan krigisk styrka, när det är något som talet brinner för. Kan haka upp sej på bagateller, men är ändå medveten om sin roll i helheten. Kan vara en hamtsrare, men också av erfarenheter.