Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 3675 ggr
[Mariann]
0

Ambres

Himla bra! Han är ju esoteriker ju!

//Mariann

EwaKristina
0

Är tagen av programmet.Bland det bästa och ärligaste jag sett hittills!!

[Mariann]
0

Håller med! Äntligen någon som säger något vettigt!!!!

maiya
0

Han var jättebra.

Lionadh
0

Filmen var gjord på ett bra sätt. Och det förmedlades ett fint budskap!!!!

Diskussionen om mayan och ryttaren känner jag igen från filmer som spreds på 80-talet redan…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Happyspirit
0

Jättebra program!!!

Lionadh
0

Det går i repris på torsdag kl 15.55 och på natten till söndag nästa helg…

Zariah
0

Bra program!:-)

[Mariann]
0

Gillade snacket om Mayan…. vi (Lionadh)som brukar snacka om de olika glamourerna….

Bybo
0

Jaaaa! Jag grät och skrattade…Så bra program…Lite för kort bara….

Lionadh
0

#8 Ja det där har vi diskuterat mycket… En slöja…

[Mariann]
0

Kort ja!!! Attans vad en timma går fort när nått är bra Cool

EwaKristina
0

Grät o skrattade jag med!Är fortfarande lite tagen,men det jag åtminstone kan säga nu direkt…Tack Sture Johansson o Ambres för detta underbara,informativa program!!!!

Tuva-Lena
0

Tänkte en stund; ja men han kan vara två personligheter. Fast själv sa han att han har bara 7-årig folkskola och "har inte tid att fundera på ditten o datten", dessutom är Sture en väldigt jordnära person, så jag blev övertygad..

Lite kritisk tycker jag att man bör vara ändå, men även om han har en kluven personlighet så måste jag erkänna att det Ambres säger är den enda sanningen, och då spelar det ingen roll, eller hur? En fascinerande bekantskap! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

eggebanroth
0

Helt suverän. . Har träffat Sture några år sedan i Hbg, han är om inte annat,   så  ÄKTA

Lionadh
0

Det finns massor av extramaterial plus hela dokumentären! på http://svt.se

Se Ambres om tillståndet på planeten t ex….

Happyspirit
0

Ja för mig blir det helt logiskt att Ambres väljer honom som intrument!Skrattande

Lionadh
0

De diskuterar just nu på Forumet på svt.se

Här är en annan länk http://www.ambresfilm.com

EwaKristina
0

#16 Ja verkligen,håller med dej!!Fot i munnnen

Lionadh
0

Eller hans egen hemsida http://www.sturegaarden.se

Elisabeth-J
0

Ett superbra program! Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Spiritus
0

#15 Tack för din hjälp med länkar

Lionadh
0

Varsågod! Det finns filmat material av Ambres sen tidigare, men att visa det på bästa sändningstid i Svt, det tycker jag är häftigt!!!

Ayena_old
0

Ja, här var det många aha-upplevelser! Det var så självklart när han talade. Jag skulle verkligen vilja träffa både Sture och Ambres!

emji
0

Vilket fantastiskt program! Jag är helt tagen…..

Accipiter
0

#13. Ja, visst är det så - Ambres säger den enda sanningen!

Det var så härligt att höra honom. Det kändes så självklart! Att få höra det budskap som vi alla bär inom oss, den kosmiska kunskap som är vi. Att få höra den på svensk TV på bästa sändningstid en söndagkväll - grymt!! Vågar man nära en förhoppning om att ännu fler nu vågar släppa sina rädslor och börjar lyssna inåt …?

Bybo
0

Blind seende är då bättre än en seende blind…Eller vad sa han?

Döda vet mer om livet än livet självt…

drutten53
0

bra program…fast för kort

[danae7206]
0

Ja, helt klart rimligare förklaringar än andra själs-, karma- och reinkarnationsteorier.

Lionadh
0

Kul diskussion på forumet på Svt.se

Lite för och emot förstås.

EwaKristina
0

#28 Köper det Ambres säger och ratar allt annat….fast det har jag ju jämt gjort…

Harg
0

Vilket program, blev så tagen av den. Suveränt Skrattande

Bybo
0

#30 Så känner jag med…Det han säger ligger närmast det jag har känt/känner…..:-)

felixifokus
0

En seende blind är bättre än en blind seende.Cool

Vibeka
0

Underbart program, så enkelt allt egentligen är men ändock så komplicerat för oss! tyvärr… Tänk som Ambres sa " Om vi alla skulle använda oss av (riktigt, han använde ett annat ord) kärlek så skulle inga krig finnas osv…" För alla som vill ha mer så håller Ambres kurser på sin Kursgård!!!

http://home.swipnet.se/~w-24689/

Erika-A
0

Ja, det var ett jättebra program men vad tiden sprang iväg! Glad

sven-g
0

Underbara budskap finns det någon tro så är jag nu troende. Kunde inte finna något att tvivla på

kerstinw46
0

Var på julkonsert missade det men ska absolut se reprisen HUR KUNDE JAG GLÖMMA

PNiltson
0

Men vart tog Simeno vägen?

Är Simeno död, halvdöd eller känner han sig bara lite avundsjuk? "Jag ska nog visa Sture jag", kanske han tänker.

Tuva-Lena
0

#38 Simeno lämnde väl över uppdraget till Ambres om jag inte minns fel…

I alla fall, skulle vilja fråga en sak: Ambres kan väl inte vara Stures guide, eller..? För Sture minns ju inget om kontakten med Ambres, utan han lånar bara Stures kropp för att kunna framföra sitt budskap. Sedan undrar jag, en guide som levde för 3000 år sen, varför har han inte reinkarnerat fler gånger? Han har ju levt en gång, även om det var för länge, länge sen..? Fundersam

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

tarotlasse
0

Ja helt underbart att se Sture och Ambres men alltid lika  upplysande och intresant att se ett trance mediumoch ngt som är väldigt utvecklande.

När Naden kommer genom på detta sätt så blir det en helt klar kanal som inte speglas av mediumets egna tolkning och logiska tänkande.

För mediumet själv uppfattar inget av det som händer så anden får prata utan att ngt kommer bort på vägen eller präglas av mediumet.

Vilket är omöjligt at komma ifrån under mentalt mediumskap.

Sitter ju själv med i en trance cirkel varje vecka och en underbar känsla varje gång lika upplyftande och väldigt stralka energier.

Har utvecklats enormt efter  jag började med trance cirkeln.

För andevärlden bjuder verkligen på sig själva under trancen och ger oss otroligt mycket både kärlek och information.

Så en eloge till Sture  och andevärlden som gett Tv tillåtelse att göra repotgaget och till domsom gjort programmet och att Sveriges telivision sänder ett sådant här repotage.

Lasse

Lasse

Happyspirit
0

Ja, det är utvecklande att sitta med i en trancecirkel. Satt själv i många år regelbundet i en transcirkel när jag bodde i Södertälje. Mycket givande och utvecklande var det.

eggebanroth
0

NU är jag glad . Tack för sveriges tv. Äntligen ngt som inte bara bevisar ,utan man mår bra av. Jag ger Amres en kram från mitt hjärta, tack.

[Mariann]
0

#Kerstinw46:

Julkonserter ÄR underbara de får inte missas heller! De gör så mycket för vårt hjärtchakra!!! Änglarna förmedlar hjärtevibrationer så det skvätter om det under konserter!!!!!

Kram Mariann

kajanus
0

jag tyckte också det va kul att svt sände det här på bästa sändningstid, jätte roligt o få se, mycket facinerande.

Ina123
0

Mycket kloka saker han sa Ambres, blev helt tagen. Jättebra program!

TantAlma
0

Jag tyckte det var jätte bra, vilken röst han hade. Varm berättar röst. Stures var inte samma som Ambres tänkte ni på det?

[Mariann]
0

ja det hördes tydligt att det blev en annan röst. Helt annat uttal….

RexPect
0

När jag var strax under 20, första halvan av 80-talet nån gång, lyssnade jag på Ambres på Kulturhuset. Är det samma? Har totalt glömt bort detta, tur att programmet finns att titta på på SVTs hemsida.

Hirit
0

Jag har redan skrivit under den här rubriken Ambres budskap om planetens … . Jag blev både tagen och otroligt faschinerande, liksom ni andra. Tack för länkar,det går ju faktiskt köpa en DVD lika bra att beställa en.

Visst tror jag att Jesus har existerat osv,och att den vi kallar Gud, försöker att "hålla reda" på oss,(eller hur man nu ska uttrycka sig) men det här ligger mig mycket varmt om hjärtat,det som sades kändes rätt för mig och i slutändan så hamnar vi på samma plats, oberoende av religion,tro och uppfattning om hur vi tror att det kommer att vara i den nya världen och vem som styr där. Det får man nog svar på när man flyttar dit,då vet man säkert. "13 … att det Ambres säger är den enda sanningen….." om det är det enda sanningen vet jag inte…. men så känns det för mig också- att det är den enda sanningen.

Lionadh
0

Kul at ni gillade det… Det finns fortfarande mycket att läsa på http://svt.se

melek
0

Tack för Ambers Tack för Sveriges tv! Ett fantastisk dokumentär.Enormt stort o givande…hoppas i försättningen kunna  få se fler liknande uppvaknande program i svenska kanaler.

KuroTenshi
0

Usch.. jag tyckte han var otäck! >< Inte själva Ambres, utan det han sa. Jag var tvungen att byta kanal efter en halvtimme. Han var för djup och visste allt för mycket! Jag ville helt enkelt inte veta meningen med livet.. Generad

Men det var väldigt fashinerande, den biten jag såg. Oskyldig

Melina.
0

KuroTenshi, Vet inte om du hann se det, men Ambres sa något i stil med: "Jag vill lyfta er ur rädslan och då tar ni er ur mörkret av er själva". Just detdär med lyfta er ur rädlsan.. Tycker det är väldigt synd att du inte såg hela.. Du kanske skulle vilja göra ett litet försök till? Snälla?..

Oskyldig

Men det bestämmer du såklart helt själv.

Förklara gärna varför det kändes obehagligt. Vad var det som gjorde att du inte riktigt ville ta till dig alltför mycket?

Melina.
0

Ambres satte ord på många av min tankar, och förklarade också vissa saker som jag inte tidigare var så haj på. Och han gav mig hopp!

Åh vad jag önskar att många, många såg programmet!

KuroTenshi
0

# 53 det var just det att han visste för mycket.
Det kändes som han hade rätt i allt han sa, och då blev det obehagligt. Jag vet inte hur ni känner, men jag vill då inte veta meningen med livet. jag vill upptäcka den själv. ^^

Det var ungefär som att han gav ett facit till allt, och då finns det ju inget kvar att leva för.  Inget att upptäcka själva.

Jag vet inte hur jag ska förklara. Kändes inge bra att höra allt det han sa, trotts att det var posetiva saker..

KalleN
0

alltså  ambres  klassas som  en sekt i sverige

är detta en sekt

vad är en sekt  vem bestämmer att det är en sekt ?

Lionadh
0

Om det är Svenska Kyrkans lista du tittat på så är det Svenska Kyrkan som bestämt vilka som ska vara med på den. Cool

KalleN
0

jaha men då kan ju ambres göra en egen lista över sekter, eller vem som hällst för den delen

hm… man ska inte tro på allt  kanske

Lionadh
0

Är man medlem frivilligt eller inte? Fast då går ju Svenska Kyrkan bort förstås…

[Mariann]
0

sammanslutningar bygger på frivillighet, möjlighet att gå när man vill! Ka man inte det då är det en sekt i mina ögon…

night-bliss
0

Det jag inte förstår var varför Ambres var/är bunden till svenska? Borde han inte kunna prata engelska också (när det var eng-språkiga som ville ta del av Ambres råd så fick dom ju anv tolk) om han nu ska vara så allvetande, varför inte kunna förmedla på engelska eller kunna prata "sitt" ursprungs språk när han tog mannen i "besittning"? Detta är alltid nått jag undrar över när andar talar genom mäniskor så verkar de bundna av det språk som människan de använder sig av talar, varför?

tarotlasse
0

#61#

Andevärlden tar alltid den enklaste vägen och är mediumet Svenskt så är det ju alltid lättast att använda det svenska språket.

I Trance är det lite annorlunda där kan  anden börja prata sitt eget språk genom mediumet även om mediumet inte kan ett enda ord av det språket.

Ngt som händer i bland  men det beror ju också på om ngn i  gruppen man sitter i talar detta språk och begriper vad anden säger.

För anden lägge rinte ner detta jobb på att komma igenom för att prata ett språk som ingen begriper.

Dom är inte dumma i andevärlden att prata med ett språk som inte lyssnaren kan så är det ju ingen som lyssnar på anden.

Men jag vet att Iris Hall vid ett par tillfällen pratat språk hon själv inte behärskade i Trance dels berättade hon att hon fick en anhörig till en fransman och där samtalet övergick till franska  ngt hon inte själv pratdade och att hon vid ett annat fall pratat hebreiska med en person från Israel.

Så det händer men oftast använder dom sig av mediumets hemspråk för att det är lättast.

Lasse

night-bliss
0

#62 men i detta fallet så kom ju eng-språkiga och ville höra, varför pratade inte Ambres engelska med dom då?

tarotlasse
0

Som jag sa så väljer dom det lättaste sättet att jobba på är mediumet Svenskt och normalt pratar Svenska med stämbanden.

Så kanske det är lättare  för andevärlden men jag vet faktiskt inte.

Jag har ju sett Stewart Alexander  vid 3 tillfällen här i Sverige och då har andevärlden vid alla 3 tillfällen pratat Engelska fast dom flesta var Svenskar och Norrmän.

Stewart sa att det har hänt att han pratat med annat språk men att det inte varit så vanligt.

Men får väl ställa denna fråga till andevärlden vid nästa trance cirkel.

För oftast så får man ställa frågor till den som kommer i genom men det är då cirkel ledraen som pratar med anden så frågan får gå genom cirkel ledaren om inte anden säger ngt annat.

Jag vet folk som varit hos trance medium eller sett trance medium jobba där anden som kommit i genom pratat ngt bortglömt språk, indianspråk eller ngn afrikansk ovanlig dialekt.

Men här blir jag väldigt skeptisk varför skulle andevärlden använda sig av ett språk som ingen av dom närvarande kan begripa varför skulle andevärlden lägga ner så mycket jobb för att komma igenom och sedan inte kunna tala till dom samlade så dom förstår.

Det går ju inte komma ner i trance när man är själv för andevärlden säger att varför skulle dom göra det när ingen lyssnar på dom.

Så samma sak varför prata ett språk ingen begriper andevärlden är inte dumma.

Så får säga att det finns många trams medium också *L*

Lasse

night-bliss
0

# 64 du missförstår mig!! Vad jag tycker skulle vara allra mest logiskt skulle vara att anden pratar det språket som de människor som lyssnar talar, därför förstår jag inte varför Ambres envisades att prata svenska med engelskspråkiga människor!!! Han som var kanalen till Ambres hade ju besökare från andra länder men då fick man ha med en tolk så att de förstod vad Ambres sade (så de som pratade engelska förstod Ambres). Vid något tillfälle så åkte mannen över till Amerika och också där behövdes en tolk, ambres pratade inte engelska med dessa människor fast detta eg skulle varit enklare för den engelskspråkiga omgivnigen som fanns där.

tarotlasse
0

Det hade ju helt klart varit lättare för åhörarna om det blev på deras språk.

Men för andevärlden är det tydligen lättare att använda sig av mediumets språk varför vet jag inte och har inget svar p¨å din fråga kanske ngn annan vet.

Samma sak som jag skrev att Stewart Alexander som hade en publik bestånede av svenskar och norrmänn och andarna som kommer igenom pratar med mediumets modersmål även dom andarna som pratade svenska när dom var i livet pratade på mediumets moders mål-

Så varför får vi fråga andevärlden men en väldigt intresant fråga.

Lasse

night-bliss
0

*jag som är sååå nyfiken varför*

tarotlasse
0

Då får jag stilla din nyfikenhet nu då *L*

Idag så hade vo vår trance cirkel så jag pasade på att fråga den guiden som kom igenom mediumet som var i trance och fick svaret.

För att anden ska prata ett annat språk en verktygets (mediumet) Hemspråk så måste förutsättningaran vara dom allra bästa  både hos verktyget som hos deltagarna i cirkeln.

Är inte energierna hundra procentiga så minskar möjlighten att andevärlden kan prata genom mediuemt med sitt eget hemspråk.

Så jag uppfattade det så att om mediumet inet var i toppform elelr om ngn av deltagarna i cirkeln inte var helt i form så minskade möjlighterna asevärt för att andevärlden skulle prata ett annat språk en mediumet.

Vi har tidigare fått till oss att om ngn i cirkeln haft problem eller haft en väldigt stressig dag så måste dom släppa det innan dom går in i trance rummet för annars på verkar det trancen och möjlighterna till en lyckad trance minskar.

Därför också så viktigt i en trance cirkel och att utvecklingen av en trance cirkel att det rör sig om en trygg och harmonisk grupp för att mediumet ska kunna släppa taget och lite på sina deltagare för att få det bästa resultatet.

Vet ju tex att vid fysiska seanser som är steget vidare av trancen .

Att sitter ngn i  cirkeln som är rädd eller skeptisk så  fungerar inte det den gången.

Så väldigt viktigt med en grupp som är trygga och harmoniska när man jobbar i trance och fysiskt mediumskap.

Jag hoppas du fick svar på frågan.

För det var så här andevärlden svarade på din fråga.

I ljus Lasse

tarotlasse
0

I går fick jag DVD om Sure och Ambres förutom det som visades i TV så finns ytterligare 74 min att se på DVD.

Så nu är Julen räddad så blir Ambres i stället för Kalle Anka på jul afton.

Får se om barnen upskattar detta men Kalle Anka har dom ju sett några år nu *L*

Lasse

mimmizenobia
0

Var kan man beställa den ?

Lionadh
0

Här finns en länk där man kan beställa en dvd med Ambres:

http://www.ambresfilm.com/sv_ambres.htm

#69 Var det där du beställde den?

mimmizenobia
0

#71.   Tack snälla.

tarotlasse
0

DEt stämmer bra det var på den adressen jag gjorde beställningen och snabbt gick det.

Lasse

Denna kommentar har tagits bort.