Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterbarnungdomar
Läst 4679 ggr
Erika-A
0

FANTASIÄNGLAR...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Hoppas ni mår bra och inte stressar alltför mycket såhär innan jul!
Tänkte jag skulle berätta en liten solskenshistoria om hur barn ser på det här med änglar.

Häromkvällen pratade jag och min lilla dotter om änglar precis innan sängdags. Vi har gjort det vid ett annat tillfälle innan. Nu ville hon prata om änglar igen och vi låg och fantiserade hur dom kunde se ut. Temat änglar var på tapeten och fantasierna hade precis börjat. Mamma, hur ser ängeln ut? Jag sa att färgen på den jättelika klänningen var gul och att håret var ljust och att vingarna var stora och vita. Då var det hennes tur och hon sa att ängeln var blå och blå i huden (lät som en alien?)Förvånad Nästa ängel hon fantiserade om skiftade i flera olika färger allt från grönt till lila m.m. Vi pratade om namn på änglarna och jag nämnde ärkeänglarna: Mikael, Gabriel, Rafael. När vi gjorde om det på nytt med en ny klänning igen, frågade jag henne denna gång vad ängeln hette. Den heter Erika sa hon. Men det är ju mitt namn sa jag. I nästa andetag säger hon; men mamma jag vill att ängeln ska se ut som du med mörkt hår. Jag var inte riktigt förbered på det svaret hon hade och måste erkänna att jag smälte här!! Tyckte det var så gulligt sagt att jag blev lite tårögd måste jag säga!!Gråter

Oftast tänker man väl på änglar med ljust hår? Därför har jag hittat en bild på en kvinnlig ängel som inte enbart är mörkhårig utan också blå till min dotters ära.

**Hur ser din ängel/änglar ut ? Tycker julen och änglar hör ihop så kanske har du en fin bild som du vill bidra med för att öka julstämningen ytterligare?
**
Må så gott och glöm inte att "plocka russinen ur lussebullen" och njuta av tillvaron! Passar också på att önska er alla en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

Kramar
Erika

drutten53
0

godmorgon..hur min ängel ser ut..hon är vacker..sjunger helt underbart…sänder en bild över min ängel där hon tittar ner på oss…saknar…kram på dig min ängel

Erika-A
0

Drutten!
Vilken fin bild och jag kan förstå att du saknar henne! Gråter

Kram

Happyspirit
0

Min lilla Tindra (4år) kom precis till mig och sa

-Din farfar är sjuk och död!

- Ja svarade jag, han är uppe i himlen med änglarna!

- En farfar Ängel! *ler stort och skrattar från magen*

- Ja, säger jag, det är inte alla som har en farfar Ängel!

Tyckte den lilla historien kunde passa här i änglatråden. *ler*

Kram på er!

Erika-A
0

#3 Vad gulligt med en farfar ängel!
Barn är så kloka och det kommer sådär härligt spontant. Sedan brukar dem bara rycka axlarna och gå vidare för att göra något annat. Tänk om många kunde tänka mer som barn gör på det sättet!

skruttan31
0

sänder även jag en ängel,, som jag tycker var vacker.. såg så FRI ut!

Happyspirit
0

Ja, visst har de mycket att lära oss våra barn!!! *ler*

De, är så oförstörda och naturliga. De är fulla med glädje och spontana känslor. Inget konstlat, inget sönder analyserat. Utan allt bara ÄR…naturligt.

Barnen är våra största lärare! *ler*

Erika-A
0

#5 håller med dig om att den såg sådär fri och svävande ut. Härligt!!!

fru_L
0

för mig är dom bästa änglarna här på jorden. dom som vågar stå upp för sig å andra. men klart att himlaänglarna är bra dom med

Erika-A
0

#8 Håller med dig om dessa generösa människor som vågar stå upp för andra. Sedan finns det ju faktiskt änglar som kommer in plötsligt när man behöver hjälp fastän i mänsklig kostym så att säga. Lika plötsligt som dem dyker upp lika plötsligt försvinner dem igen.

Lantismamman
0

fru_L Håller med dig. Har två underbara vänner som är mina änglar här på jorden, Misan och Maritha heter dom! Kram på er!