Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 509 ggr
[TotemoOmoshiroi]
0

Blinda andar?

På julafton hade vi min kusin här. Han är helt blind och fick operera bort båda ögonen när han var väldigt liten. Igår kväll kom jag oh tänka på en sak. När han så småningom dör, kommer hans ande kunna se då? Kommer han endå kunna se ett ljus?
Lika så funderade jag på de med handikapp av något slag. kommer de vara "normala" när de gått vidare? Eller tar dom t.e.x med sig sin rullstol till andra sidan?

Låter kanske löjligt, men jag kan inte låta bli att fundera på det här. Oskyldig

Skogskraft
0

Jag tror = att visst "ser" de, hör, är ICKE-handikappade längre osv. Allt sånt där är ju kroppsligt/fysiskt & ande/själ är knappast kroppsligt fastbunden i livet efter livet…

Det sägs att Beethovens sista ord på dödsbädden var: I himlen kommer jag att höra.

[TotemoOmoshiroi]
0

Det var lite så jag funderade. Om själen fortfarande kommer ha dom här problemen eller om vi på nått sätt kommer vara "hela" när vi går vidare. Det kan ju vara en liten tröst för de som har något problem att veta att de så småningom blir bra igen.

Ayena_old
0

Jag är övertygad om att man blir hel igen. Själen separeras ju från kroppen i dödsögonblicket.

Vibeka
0

De blir helt återställda på andra sidan Skrattande Det visar de när de kommer på sittningar osv…Ofta säger de oxå det NU ser jag eller det är så skönt jag kan springa igen osv… Så Totemo…. De har allt att se fram emot när de går över.

[TotemoOmoshiroi]
0

# 4 vad roligt. ^^ men Gud vilken chock det kommer bli för honom då, som aldrig sett i hela sitt liv. Förvånad 
Men det är ju en liten tröst också att veta att man efter ett jobbigt liv verkligen får tillbaka det man förlorat en gång. ^^