drömtydning!
idag är det 9 månader sedan min son föddes.
han sover i sin egen säng, men ibland får han sova hos oss. när han ätit välling o sen somnat.
den senaste tiden har jag haft drömmar där jag tror han ligger i vår säng (på min sambos sida) och han trillar ner/sambon lägger sig på honom.
bara för ngr dagar sedan så flög jag upp och ropade till min sambo att loke (sonen) höll på att trilla ner.
vad betyder detta? det börjar ju bli ganska jobbigt nu tycker jag.

Hejsan och godmorgon
Jag är själv småbarnsmamma tilll en snart 3 åring och jag minns det där du berättar så tydligt. När man blir förälder så vaknar vår "vaktkonstapel" inom oss. Vi "håller koll" på de små varje vaken stund och i flera fall går vi in och kikar på dem när de sover, allt för att försäkra oss att de mår bra. Jag tror att detta ständiga kollande, sätter kropp och sinne på vakt, både medvetet och omedvetet. Så även att jag verkligen förstår att det är jobbigt och vet att det är det, så är det ett bevis på att du är en mamma som vakar över din lille och ser till att han har det tryggt och bra:-)
*Kram*

Godmorgon vännen min!…
Jag är övertygad om att det är som Eleri säger här ovan, är ju själv pappa och har gudskelov de oroliga spädbarns åren bakom mig…
Jag hade inte en lugn natt de första sex månaderna med något av barnen av rädsla för PSD som tidigare drabbat min brors familj…sov aldrig en hel natt någon gång och aldrig djupare än att jag hörde barnets andetag hela tiden…
Kram!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

#2 ja du vet ju själv, andreas syster dog ju när hon var 3 mån 3 veckor o 3 dagar.
känns hemskt att drömma så här.

Ja jag förstår dig…till fullo!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus