Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 90 ggr
Freedesire
3

Ljud som ej kan förklaras

Har ni varit med om att det låter som att något ramlar i golvet, men inget konstigt syns?

Hände här precis. Något "rasade", det hördes ganska högt men kan inte se någonting som ser annorlunda ut.

Carmarino
0

Hör ofta en massa olika ljud, inte bara att något ramlar i golvet. Det kan vara knäppningar, skrapande och annat. Kan sällan lokalisera exakt varifrån ljudet kommer och det syns aldrig några spår efter det. Tycker det har blivit mer och mer den senaste tiden.

Ibland undrar jag om det är någon som går igen.
Såvitt jag vet ligger huset jag bor i på en gammal krigsskådeplats där många soldater dog.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Freedesire
0

#1: vad spännande. Kul när man vet lite historia kring huset.

Här hemma har jag också hört fler ljud som tex skrapljud och att någon gått i bland annat trappan. Men dem här större som låter som att något ramlar eller far i golvet är lite läskigare, känns lite som någon försöker skrämmas.

Carmarino
1

#2: Är rätt van vid olika ljud, för i det förra huset jag bodde i var det också en hel del sådant, plus att saker flyttade på sig ibland. Fick veta att en man som bott i huset hade hängt sig på vinden många år tidigare, så det var nog han som gick omkring. Tror att katten såg honom, för hon kunde ibland följa något (någon?) med blicken genom rummen. Sedan blev det ju inte mindre "spöklikt" av att vi bodde granne med kyrkogården. 😄

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[I_love_iller1]
0

Ibland

hellotoheaven
0

Gud ja, vet precis vad du menar.