Vet han??
Hej alla som har tid i julstöket!
Nåt som jag inte riktigt får att gå ihop och skulle vilja att ni förklarade för mig är.
I och med att min hund dog hastigt så tog jag kontakt med ett medium för att försöka finna någon förklaring, hon berättade b l a att min hund finns hos mig ändå, går vid min sida, ligger vid mina fötter, i sängen mm, mår jättebra och inte har ont nånstans nu utan busar för fullt. Hon ser honom också med en manlig släkting till mig som är stor djurvän,frågade efter namnet men det kunde hon inte säga utan då var hon tvungen att gå in djupare sa hon. Hur kan han finnas vid min sida samtidigt som han är hos min släkting? om han finns hos mig, vet han att han är död och jag inte kan se honom? för det måste vara både hemskt och konstigt för hunden att fortsätta finnas hos mig och varken få vare sig en klapp eller kram mm…. hoppas ni förstår hur min tankar går och kan reda ut min funderingar.
Jag tycker du ska ha en ceremoni och ritual där du skickar iväg din trofaste vän till Hundhimlen där den nu hör hemma.
Jag har hört många sånna där "medium" som tror att det är ngn slags tröst att ha döingar springandes runt sig hela tiden - hur kan det vara det!? Int skulle jag vilja ha vare sig mina husdjur, eller farmor och farfar runt mig då de är döda. Låt de gå vidare, vars de nu än tar vägen, och låt mig få lugn och ro :) jag har nog mycket tjatter runt mig som det är ändå.
Det kan vara en enkel ceremoni där du begraver det du har kvar av hunden och kanske bränner ett kort på den tillsammans med kraft-full rökelse som du gillar, ber en bön för den, sjunger en sång eller, för sista gången, kastar favoritpinnen långt in i skogen (och hämtar den inte själv naturligtvis)
Säg dina förväl, och gå hem utan att se dig om.
Denna lilla ritual har funkat för andra förr, och kanske funkar den för dig nu också.
Lycka till! Vov vov!
Det lät hårt (i dagsläge)men är nog ett måste kanske, eftersom jag efter att ha läst några av Sylvia Brown och James van praags böcker tror på ett liv efter döden har man kanske en förmåga att föreviga dom som går bort och då göra sorgeprocessen betydligt längre men det är mycket lättare att tänka att dom finns i en annan dimesion och att vi kommer träffas senare, jag skulle inte heller vilja ha en död hos mig men skulle uppskatta om dom hälsade på ibland och även gav sig tillkänna.
Får samtidigt passa på att önska er alla en God Jul & ett Gott Nytt År
alla är vi olika, för mig var det stor tröst när jag upptäckte att min hund fortfarande är med mig , hon gick bort 1994 ,
önskar er alla god jul o gott nytt år
Det blev nog lite fel skrivet när jag skrev att jag inte ville ha nån död hos mig…med det menade jag nån som bara finns där och inte förstår att dom är borta och inte heller ger sig tillkänna. Men jag skulle också bli överlycklig om min hund fanns hos mig men då ska han också ge sig tillkänna så jag märker det. Fasen vad jag önskade att man vore medial eller vad det heter såna här gånger.

Hunden vet nog att han är död, men vill vara hos dej ändå. Det är ju trots allt du som har tagit hand om honom och han känner fortfarande kärlek till dej. Att din släkting finns hos honom är inget konstigt. Var han djurvän så kommer det naturligt att han vill finnas hos din hund och ta hand om honom. Kanske släktingen oxå finns vid din sida ibland?
Tack det kändes skönt att höra, jag önskade bara att att dom kunde ge sig till känna ibland, men kanske är det så att jag inte är mogen för det än. tänkte iaf jag skulle söka efter några böcker om andekontakt mm och kanske kommer det en dag när jag får uppleva det och nånstans måste man ju börja.
Jag får iaf tacka så mycket för svaren….