Varför he dom sönder saker?
Här kommer en ny fundering från mej. Jag är väldigt förtjust i värmeljuslyktor men nu senaste tiden har jag upplevt nåt märkligt.
För nån vecka sen satt jag i hallen & tittade mot tv rummet på tvn stod en fin blå glas lykta, funderade på om jag skulle tända några ljus då det börjat mörkna då helt plötsligt låter det krasch och ljuslyktan ligger trasig på golvet, tvn var avstängd & denna lykta har då stått på samma plats i flera månader utan problem.
I går så tänkte jag att jag skulle tända mina tomteljuslyktor som sitter på väggen så jag far och hämtar några ljus innan jag kommit i närheten av lyktorna låter det krasch igen och en av lyktorna ligger trasig på golvet tänkte att spiken kanske var dålig men den satt i väggen precis som den skulle .
kan inte komma på nån annan förklaring än att det är någon här som inte vill att jag skall tända mina lyktor, eller har ni några andra logiska förklaringar?

spooky 
Jag rekomenderar dig att säga ifrån till andevärlden om att dem får ta det lugnt å inte förstöra saker för dig. Sen bör du kontakta ett seriöst medium för att få höra efter vad andarna vill.
Lycka till
Kram SpiritEye

Tack för svar, Vet dock inte om det finns några medium här uppe i norr kan man kolla det nånstans, Mej gör det inte så mkt att dom visar att dom finns dock har andra som varit här tyckt att det är obehagligt när saker sker, Men det skulle vara kul veta vad dom vill, sen vore det ju bra om dom kunde låta bli he sönder saker.
Ha en trevlig dag allihopa
Du är ju i Ume, nästgårds från vars jag är ju ;)
Hör av dig via PM om du vill ha hjälp.

#3 Du hittar medium här också: Mediumlista
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jo vistt kan andevärlden göra många hyss och ibland kan ju ngt gå sönder av misstag.
Men jag tror inte detta är ngt som andevärlden är skuld till.Det har ju varnats i media olika perioder om värmeljus som blivit så varma så att glas och lyktor har exploderat av värmen.
Så ngt i tillverkningen av värmeljusen som gått fel för det är ju i mellanåt
vissa fabrikat av värmeljus dras in från affärerna.
Man ska alldig lämna ett värmeljus obevakat.
Så i detta fall tror jag att andevärlden är helt oskyldiga utan har naturliga förklaringar.
Lasse
Lasse säger kloka saker här!
Lyss till Lasse :)

men jag hann ju aldrig tända några ljus innan lyktorna bestämmde sej för att hoppa ner från tv & väggen.
Jag hade för något år sedan driksgalss som gick sönder en efter en. Det blev en spricka i dem. Flera stycken på några veckor. Olika modeller. Jag vet inte varför…..

Tydligen är det någon som inte tycker om levande ljus. Kanske har varit med om nån olycka som har med eld att göra eller helt enkelt inte tycker om lukten. Men hur som helst så har de ingen rätt att ta sönder dom för dej. Du får säga till dom på skarpen att de ska sluta upp med det

Som jag skrev innan så detta med för varma värmeljus har fått väldigt många glas att spricka och explodera.
Behöver inte ske under tiden ljusen brinne rutan kan lika gärna ta fler timmara inan det går i sönder.
Så inga konstiga saker i detta.
Tempraturskillnader gör att glas kan spricka diskar du i varmt vatten och sköljer i kallt är det väldigt vanligt att glasen spricker bla.
Lasse

håller helt me om att glas kan gå sönder pga av värmen från ljus men det förklarar inte logiskt varför lyktan hoppar ner från tvn och går sönder då borde det väl rimligtvis gått sönder medans det stod på tvn?inte heller att tomteljuslyktan som suttit å väggen helt plötsligt bestämmer sej för att falla ner i golvet och gå i bitar.
det inte bara lyktor som går sönder här hemma har sett glas som har lyckats hoppa ner från bordet och gå i 2 bitar då har jag suttit så att jag inte rör bordet.
Nennae…..jag tror verkligen att du har haft en massa energrörelse i ditt hem….men det är inte säkert att det är andevänner som orsakat det…det finns många saker som sker utan våra andevänner. Tankekraft är ett, om du av någon anledning har haft en massa tankar i ditt huvud och ´kanske att de var kopplade till en massa känslor, det kan handlar om oro, sorg, stress, eller nåt annat…det skapar ett elektormagnetisk fält som kan ställa till det ordentlig. Det kan oxå vara så att du har själv öppnat upp till dina inre krafter och innan du har "tagit kontrollen" över dem som kan de leka runt lite och ställa till det oxå rejält. Om du har t.ex har bett bönar väldigt mycket, eller utfört någon rit/ceremoni, ja det kan oxå göra att energi får fritt spelrum och ett å annat blir påverkat..sådant som du berättar om. Det finns t,o.m spökerier som när de väl undersökts har visat att personerna i fråga levde i högsta välmåga men lämnat sitt hus i svår sorg och denna sorg levde sitt egna liv och störde de nya ägarna. Så visst sker det saker och ting runt oss som inte är kopplat till andevärlden och ärligt från mitt hjärta tror jag att vi ska vara lite försiktiga att "ge andevärlden skulden" för mycket som händer…..vi levande kan så mycke själva, fast vi inte alltid förstår det, eller ens vill förstå. Personligen tycker jag att fenomen utan andevärldens inblandning är nog så intressanta, ibland mer.
Husrening kan vara en idé att pröva om det fortsätter, ja inte fårn andra utan från en massa energier som inte behövs.
Oona