Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 826 ggr
Spiran
0

Mera världar..?

Jag har fått den uppfattningen om att de flesta medium utgår från att det finns två världar - vår värld och andevärlden.
Jag känner stora frågetecken där, jag menar hur vet man att det är just en död som finns i ett hem eller som mediumet får kontakt med.
Vad är det som säger att det inte kan vara en annan varlelse?

Tänker jag på t ex en radio så pågår ju P1 och P2 samtidigt när vi lyssnar på P3.
Säg då att mediumet ställer in kanalen "andevärlden" men de andra kanalerna då??

Elisabeth-J
0

Universum har säkert fler världar Cool

Men som medium har jag mest kontakt med andevärlden och mina egna guider Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Lady-Oona]
0

Spiran, det finns efter vad jag erfarit, oändligt antal världar….och med träning kan man nå en speciell värld, som t.ex medier gör.

Erfarenhet är det som gäller för att identifiera olika världar, kunskap och visdom också naturligtvis.

….och någon stans i mitt i alltihopa springer vi på varandra igen.

Spiran
0

Ja jag har flertalet gånger tänkt då jag t ex sett "Det okända" på tv att det låter för lätt på nåttt vis att alltid bara säga att det är någon död…
Visst det kan säkert vara så, det är inte det att jag misstror dem, men ibland känns det som det skulle kunna vara något annat med.

SEViking
0

Hejsan

Det finns flera världar hos hos alla.

Verkligheten, drömvärlden, låtsasvärlden.

Så även de som inte vill ta till sig detta måste tyvärr erkänna att dom själva talar om flera världar. Himmelen, helvetet och jorden. Övervärlden mellanvärlden och undervärlden.

Det verkar vara tre över lag.

SEV Oskyldig

Elisabeth-J
0

#3 Vad tror du att det kan vara för världar vid dom tillfällen du får dom känslorna när du ser på t.e.x Det okända?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Spiran
0

Jag tror att det kan vara döda, men samtidigt - är det så himla lätt att fastna när man dör..?? Det är en ruggig tanke .. jag vill gärna tro att de flesta får frid.
Men i vissa fall då mediumet åkt så har det inte upphört, ibland har det t o m blivit värre av ilsknare slag och ett nytt medium har kommit till hemmet och då sett något som inte det första sett.
Jag har då tänkt tankar som så att det måste handla om en människas inre frekvensbredd. Alltså det behöver inte betyda att det första är dåligt, men det kanske fått in det de kan få in medans nästa medium har en annan frekvens och då kan se annat. men jag tror även det likväl kan vara änglar, ljusväsen, naturväsen, utomjordiska varlser och inte enbart döda samt att det också kan vara tidavtryck.

Spiran
0

Se Viking vill du utveckla det där med "Verkligheten, drömvärlden, låtsasvärlden" ?

Jimmy-Ottossn
0

Alla medium arbetar olika, och upplever och tolkar informationen olika men som i grunden om allt är rätt ska bli samma fakta, det som i regel gör att det inte blir lungt efter ett hembesök är att den/dem andar som var på besök inte fått sagt det dem velat.

[Lady-Oona]
0

#6 Spiran det du säger liknar även det jag tror på och lever efter….intressanta och kloka tankar, det finns så mycket både inom oss, utanför oss, ovanför oss, nedanför oss, synligt och osynligt, nära och långt borta. Andevärlden är för mig en plats där allt från jorden hamnar efter döden, även växter och djur…för mig är andevärlden en blåkopia av jorden…men har inte samma materiella substans som här.

Det finns världar inom världar….

Spiran
0

Det var roligt att höra Lady-O, vill du utveckla dina tankegångar kring "världar inom världar"..?

SEViking
0

#7 Spiran

Nej tyvärr, det kan jag inte. men jag ska göra ett försök efter mitt förstånd.

Låtsasvärlden faller ju lite in i drömvärlden. Men jag betecknar drömvärlden som den vi befinner oss i då vi inte är i vaket tillstånd, sovande alltså.

Verkligheten behöver väl ingen vidare förklaring. men den vi i dagligt vaket tillstånd umgås i med andra dödliga och dem för oss ovetande odödliga (Vi tror dom e dödliga alltså). ((Ibland går fantomen omkring som en vanlig man))

Låtsasvärlden, eller fantasivärlden, eller den värld som vi kan sätta oss i under Meditation, eller vissa kan genom ett knäpp med fingrarna. Denna värld är fullt verklig för vissa, medans den för många andra är en låtsasvärld. Många medium kallar den andevärlden, tvivlare kallar den låtsasvärlden eller fantasivärlden.

SEV Cool

Spiran
0

Intressant SE-V med alla dessa olika benämningar…
Jag känner lite så jag med, allt inre är ju faktiskt verkligt för den som har det inom sig och när någon kallar det fantasier så känner jag mig lite förskräckt:) Det är väl oftast ramar vi människor sätter upp för att leva inom dessa ramar på gott och ont.. Samtidigt kan vi inte förstå allt men om vi lyssnar så tror jag vi vinner mycket. Låtsas värld och drömvärld vart går gränsen för fantasier;)

tarotlasse
0

Hej p¨å er jkag är övertygad att vi alla finns i samma värld vi alla finns här och nu andevärlden är med oss hela tiden och är närvarande hos  oss men att vi är på olka frakvenser.

Ju mer och mer vi ställer frågor till andevärlden under våra trance cirklar verkar det som att vi skulle befinna oss på  samma ställe men átt vi  har kroppar och andevärlden består av energie.

På det sättet så existerar vi på samma ställe och att vi befinner oss på olika frekvenser  ungefär som en radio aparat som ngn annan sa.

Ambres pratade ju också om ngt sådant under tv programmet.

Lasse

Spiran
0

Nu dök genast en fråga upp Lasse när jag läser ditt inlägg.
Kanske låter B men HUR vet man att det verkligen är döda som pratar och delger det på cirkeln? Jag menar testar ni dem på nått vis i cirkeln? det kan ju vara ne varlese som vil bli sedd som en död ande i och med att ni endast tror på det. Hoppas du förstår min kanske till synes snöiga fråga.

SEViking
0

#12 Spiran

Gränsen däremellan är lika hårfin som andra gränser. Gränser sätter vi själva, eller låter andra sätta åt oss. Men det bestämde vi ju själv att andra skulle, så även där valde vi själva.

Fantasi är något bra, den suddar ut rädslan, likt adrenalin kan göra smärta. Den suddar ut det obehagliga att behöva erkänna något man är rädd för, eller lite orolig för. Som andevärlden, vågar vi inte acceptera detta så säger vi "fantasier", å därmed behöver vi inte acceptera det som annat.

Så, vi själva sätter gränser.

SEV Fot i munnnen 

PS. Nu har ju jag även en teori att "andevärlden", "högre medvetandet", automatiskt sätter dina gränser för vad ditt "jordliga" sinne klarar av att ta in. DS.

tarotlasse
0

Ja du det är våra guider som kommer i genom under trancen och svarar på våra frågor.

Ibland så kommer även ngn av cirkelns  nära och kära i genom också och det ger otroligt starka bevis på att det är just dom blir oftast väldigt specifika saker som tex bara anden och den närvarande har ngn vetskap om kan vara brndoms minne som komme rfram när dessa pratar under trance för under trancen är mediumet i ett annat medium och det logiska tänkandet är satt ur spel eftersom mediumet inte har en aning om vad som händer under trancen.

Lasse

[Lady-Oona]
0

#10 Spiran, "världar inom världar" ett sätt att säga att det finns inga begränsningar…allt finns i allting….kan expanderar i det oändliga och krympa i det oändliga, och det går inte att sätta gränser vart saker och ting börjar och slutar, det begreppet är inte relevant förrutom inom vårt begränsade sätt att tolka den värld vi kallar verkligheten eller tolka det vi kallar mystik och religion….inget börjar inget slutar, allt finns hela tiden…det är våra sinnen som behöver ta in kunskaper genom olika världar….precis som andra skrev här….för att förvandla kunskapen till visdom….

Spiran
0

Jag tror vår värld är en spegling av andra världar.
Vi ser mycket maktspel på jorden som resulterar i bl a krig. Jag ser det som att egot styr. Maktfulla ledare skickar andra i krig, folk normaliserar till krig, gjutna barnsoldater existerar, folk förtrycks o s v Deras mun är något annat än vad den utger sig för att vara.
När man då får kontakt med någon varelse/ande från en annan dimension hur vet man att den verkligen är den som den utger sig för att vara.
Om de lever i en annan tid/dimension så kan den ju även ha tillgång till så mycket mer än det vi har. T ex veta allt om oss och våra nära och kära så denne mycket väl kan utge sig för att vara den vi önskar.
Den kan ju faktiskt linda oss runt sitt finger med en sådan anledning och ha en klar länk med oss och nå in till vår jordiska värld på det sättet.

Många personer som jobbar inom andlighet, mediumskap, healing, vägledning o s v verkar inte vilja kännas vid detta har jag uppfattat det som. Många gånger har jag blivit i frågasatt att jag brister i tilltro och inte alls har "förstått" :D

Vad känner ni här om detta?
Hur gör man för att rannsaka kontakter?
Är allt guld som glimmar?
Är vi såpass långt komma att vi kan rannsaka "gamla momor" som visar sig eller tar vi till oss detta rakt upp och ner?

[Lady-Oona]
0

"18 Spiran, jag tycker att du har väldigt sunda tankar och det är självklart att vi ska ifrågasätta allt som rör sig i gränslandet…..jag brukar ibland kalla mig för "en troende skeptiker"..och det är så jag känner ibland. Jo, jag har väl också kännt en viss ovilja gentemot det jag säjer och gör inom min tro, jag är väl inte s.k renrasig kanske…

Spegelvärldar, jo det tror jag på, allt har sin motsvarigeht och sin motsats….för mig en självklar effekt…

'Gamla mormor…kommer nog vid gynnsamma tillfällen men i min värld och i min erfarenhet så "kommer minnen av henne" också även om mormor själv inte är det minsta närvarande. Det är sådana här idéer jag presentrat väldigt länge under min tid som arbetande medium…..vilket lång ifrån har setts med blida ögon…det finns ännu inga totalt 100% tester som säger att det verkligen är "gamal mormor" som ger sig till känna. Vi förlitar oss än så länge på vad vi tror på, vad vi blivit lärda att tro och vad vi tagit till oss i den tron.

SEViking
0

#18 Spiran

Det var väl inte allför länge sedan man högg huvudet av folk som inte ville omvända till kristendomen, alltså inte ville blint tro på vad prällarna sade. Så räkna med att bli sedd som tvivlare och kanske till och med ratad för att du inte sväljer allt med hull å hår. Det är där man kan se (enligt mina åsikter), där man kan se statusen och seriösiteten hos mediet man besöker.

Det är upp till en själv att tro på det man så önskar. Skillnaden mellan gamla bödlar i korsets tjänst, och det här med andligt, är att vissa medium bevisar ganska bra att dom verkligen har kontakt med "andra sidan". Sedan om "andra sidan" består av ditt eget inre som kan läsas av, eller en annan dimension/värld. Det spelar väl mindre roll egentligen, du får ju det du vill ha när du besöker mediumet, kanske svar på dina frågor, kanske kontakt med mormor.

Så var bara dig själv, ta in det du vill/kan, och fortsätt ifrågasätta.

SEV Cool

Spiran
0

#19 Lady-Oona
Tack för ett mycket intressant svar. "Troende-skeptiker" kan jag ta i hand på;)
Jag tror på det mesta vilket många inte tror för jag är väldigt frågande i mångt och mycket för jag tycker det är intressant och kanske jag ska vara tacksam för det för annars hade jag nog svalt vad som helst:)

Jag har väldigt svårt att förlika mig med att anhöriga skräms så som det sägs i "Det okända" programmen. Jag minns speciellt ett av programmen som sändes för några år sedan det var ett par på kusten någonstans som drev en restaurang och bodde ovan på. Mannen hade nästan blivit nerknuffad i trappan och de kände sig hotade och under inspelningen såg man ett dörrhandtag som rörde sig.. Jag minns att jag tänkte varför skulle en kär anhörig vilja skada mannen genom att knuffa honom nerför en trappa???
Det måste väl ha varit något annat …. Jag tyckte det lät för "lätt" på ett sätt och väldigt ologiskt.