Anden I Glaset??
Skulle jag kunna få en förklaring till VRF man inte ska göra "Anden i glaset"?

många glömmer att stänga efteråt och tar det hela som en lek

#1 Jo, men VAD är det som är så farligt?
Du kan framkalla onda andar.

`Det gäller en 12-årig tjej som tycker det är jättekul att "leka" Anden i glaset.. vill ha en bra förklaring till henne varför hon inte ska göra det…
Jag vet att det finns skrivet en artikel om ämnet fråga Elisabet.
Anden i glaset skall inte lekas med av den anledningen att man bjuder in andevärlden och i andevärlden finns många olika nivåer av andar, alla är inte höga ljusa energier och det innebär att man även kan få "budskap" som inte är så trevliga eller ens sanna, dessutom kan det "hänga" kvar någon ande som inte är så rolig att ha omkring sig. Om man skall ha kontakt med andevärlden skall den kontakten bygga på ömsesidig respekt samt att man har verktyg för att hantera den kontakten, det har man oftas inte som 12 åring utan det är nåt som infinner sig efter år av träning och utveckling hos en vuxen person. Leken kan få tråkiga och jobbiga konsekvenser som sen inte är så lätta att bli av med.
Ljus Carina

jag tyckte det var jätte kul och spännande när jag var yngre , men det hände mycket obehagliga saker så jag blev rädd, men jag är nyfiken på det fortfarande , men jag vågar ej

Ok tack så mkt!!! Tyvärr så lyssnar inte tjejen =(
Sök på tidigare trådar, du lär nog hitta tillräckligt med argument för att kunna prata en hel dag.
Det bästa du kan göra är att lära henne hur hon använder tekniken allvarligt, med respekt och på bästa sätt.
Lär henne att det KAN vara farligt, att man KAN få oinbjudna gäster som KAN göra en illa eller ställa till med andra problem, och lär henne att det därför är viktigt att STÄNGA dörrn efter sig. PÅ samma sätt som det är viktigt att stänga dörrn när man går ut så int tjuven kommer in.
Att bara försöka skräckprogarea leder väl till att hon gör det mycket mer, och kanske till slut bjuder IN onda andar t.o.m.
----
Å andra sidan krävs det mer än en nyfiken 12-åring och ett vattenglas på en bit papper för att verkligen frammana/tillkalla andar, så jag tror nog inte man ska bli för nojjig heller.

#9 "Å andra sidan krävs det mer än en nyfiken 12-åring och ett vattenglas på en bit papper för att verkligen frammana/tillkalla andar, så jag tror nog inte man ska bli för nojjig heller."
Har tyvärr fått bevis på att det visst går att tillkalla onda andar ÄVEN om man ej har kunskapen tyvärr :/

Tack för era svar, men hon ger sej inte…hon ska till varje pris prova detta tills hon får bevis.. :/

#10 nu blev jag nyfiken. kan du inte berätta?
Inget att leka med….det kan leda till obehagliga upplevelsen!!!!
#11 Precis. Just därför är det ju så viktigt att hon lär sig hur man gör det på bästa sätt.

Jag måste säga att jag håller med Trumman i detta.
Att Anden i glaset inte alltid är så lyckat verkar de flesta överens om. Faktum kvarstår att många testar i alla fall. Jag tror inte att jag träffat på någon vuxen som aldrig testat Anden i galset som barn/ung. Så vill man verkligen testa så kommer man förmodligen att göra så (oavsett vad vi tycker) och bilda sina egna erfarenheter. Sen kan jag tycka att tolv är lite väl i yngsta laget, men, men. Ska dom nu prompt göra det så anser jag det bättre att dom får lite verktyg så att man minimerar riskerna att det går snett.

Man ska inte köra anden i glaset. Man tror att man får kontakt med sina anhöriga och vänner som har gått bort , men så är inte fallet. Aldrig! Det är bara onda andar (demoner) som låtsas att de är någon annan. Allt de säger kan vara alldeles rätt, men det är inte någon du känner. Det är oxå väldigt lätt att bli beronde av det och det är precis vad de vill att man ska bli. För många många år sedan köpte jag ett riktigt Ouija board. Jag vart så gott som beroende av det. Jag fick till slut skrämmande upplevelser av det. Planchetten som flög iväg, någon som tog på mej varje gång jag stod i duschen, pappersprassel i köket och visslingar i hallen om natten. Mycket mycket mer hände och mycket värre saker. Till slut bestämde jag mej för att göra mej av med brädet. Pappa tog det med sej och skulle åka och kasta det. När han hade kört en bit med brädet i bilen,stannade bilen helt plötsligt. Han fick inte igång den igen. En annan man kom och hämtade honom och brädet. Senare när han skulle hämta bilen, startade den direkt.
Jag avråder dej verkligen att inte köra Anden i glaset. Du får kontakt, garanterat, men inte med dom du tror.