Reinkarnationslögnen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
David Icke redogör för sin uppfattning om reinkarnation.
Icke ser systemet med reinkarnation som ännu ett kontrollsystem. Du placeras framför ett råd av beslutsfattare, du får en livsgenomgång, du måste reinkarnera igen etc. Om påståendet är att vi reinkarnerar med syfte att lära oss mer, varför föds vi då för det mesta utan några minnen av tidigare liv?
Icke hade en syn där han såg personer anlända på en gångväg, dom skulle återfödas. En efter en klev personerna sedan in i detta liv som lydiga robotar, med vissa få undantag.
Alla var redan förprogrammerade med vad dom förväntades tänka och tro i den fysiska världen. Vem sköter den programmeringen?
Vem står bakom?
Icke är en konspirationsteoretiker som bara sprider skräckpropaganda.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Den personen ska man inte lyssna på. Han har kritiserats för antisemitism, bland mycket annat.
Tron på reinkarnation är en tro, som så många andra, men han ska tydligen vrida till den på sitt eget vis. Vad är rätt och vad är fel, eller är det på något helt annat sätt. Han vet inte, ingen vet.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Detta var intressant! Tack så mycket för att du delade med dig av videon!
Hans tes stödjer samma som "Farsight" fått fram. Att det är en "fälla" vi går i. Precis som robotar, går vi "mot ljuset" och vips är vi här igen.
Det är en energifälla och vem gynnar det?
Jag tycker inte att man bara ska kasta bort, utan att ha gått in på djupet på vad Farsight och Icke förmedlar, då det tyder på att man följer programmeringen.
Lär er tänka självständigt istället.
Titta gärna på vad Farsight kommit fram till!
De kallar deras video för "The death traps".
Och det är precis vad det är.
Du kan inte bråka med någon som vägrar bråka tillbaka.
"Välj gärna en avatar som skiljer sig från andra."
- Jaha. Men då får det väl bli paprikaosten då!
#3: Det är för att vi tänker självständigt som vi inte blint litar på vad konspirationsteoretiker som Icke m.fl. säger.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Magi-cat har helt rätt när hen säger att reinkarnation är en tro. Precis som himmel och helvete är en tro. Ingen har bevis för att något av detta existerar. Men inte heller för att det inte existerar. Vad som händer efter att vi dör vet ingen med säkerhet, svårare än så är det inte. Sen är det upp till var och en vad de tror, naturligtvis.
Däremot att påstå att det är ett faktum att vi blir kontrollerade att tvinga oss att reinkarneras för att blablablabla skitsnack skitsnack skitsnack är bara löjligt.
De som lyssnar blint på dessa konspirationsteoretiker är de som inte kan tänka själva. Pinsamt.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag tänker för det första att Icke är lite av en Manson-figur, manipulativ pastor men en "nobody", omedveten om sin egen roll. En predikant bör ha viss förståelse för sin egen bedömning av det högre.
Att tro sig förstå den EXAKTA INNEBÖRDEN, den hela bilden av nån slags inkarnations-system känns rätt storhetsvansinnigt. Vem står bakom frågar trådstartaren. Kanske bör man i slutänden lägga den frågeställningen på hyllan. Bakom, eller över, t.ex. Hinduismen har ju den fina tanken om att varje gudom har flera inkarnationer och flera existenser i olika dimensioner samtidigt. Hur långt bort är man redo att se och blir det ens förståeligt?
En annan spontan tanke: när något tar sig in i denna dimension från en annan tar det den skepnad som är begriplig för våra sinnen. Som tesserakten är en analog form i 4D av vår 3 dimensionella kub, tesserakten är inte synlig för våra ögon.
Att uttolka visioner av andra världar som nåt slags "dödsrike" eller mellanlandning i det blå ska ställas mot ofullkomligheten i våra sinnen. Intuition kan förleda.
Min egen uppfattning om reinkarnation: rent biologiskt ärver vi våra förfäders erfarenheter och minnen i DNAt. Det är delvis vetenskapligt bevisat. Jag träffade ett medium en gång som sa att hennes guider hade sagt att "ni har missat en grej, att erat DNA också innehåller ljus". Vilket för mig, som delvis är vetenskapligt intresserad blev något av en ögonöppnare. Jag har några lösa teorier kring reinkarnation, t.ex. att varför ska man återfödas som EN individ? Kanske sprids våra minnen och erfarenheter över flera nya individer. Rent fysiskt har vi varit EN länge, men se på stamfolk som går upp i sina totem eller förenar psyken i ritualer m.m. Jag har några väldigt klara minnen från tidigt 1900-tal från min hemstad, jag ser det som minnen av ett tidigare liv. Min far, som är präst dör i ett av dem.
Jag håller alltid en lätt lekfull och nyfiken attityd till såna här grejer. Icke leker med elden. En skev predikant.