Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Läst 110 ggr
PeterUtbult
1

Liggande blixtar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Natten till fredag tog jag ett foto med mobilen på den lysande fullmånen. Men vad är det som syns till höger. Ser ut som liggande små blixtar av nåt slag.
Nån som vet eller har förslag?

[Undertaker]
2

I mörker tar det längre tid för kameran att ta kortet på grund av bristande ljusskällor vilket leder till att rörelse kommer med. Framförallt rörelse av ljuskällor. Finns folk som utnyttjar detta för att skapa häftiga fotografier.

Carmarino
2

Skulle eventuellt kunna vara Space X raketuppskjutning. Din bild påminner om bild 3 i Expressens artikel.

https://www.expressen.se/nyheter/mystiskt-ljusfenomen-i-natt-aldrig-sett-nagot-liknande/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Under natten mot lördag var meteorregnet Perseiderna som allra tydligast. Men en del av de svenskar som var ute för att få sig en glimt av det ovanliga naturfenomenet fick i stället se något helt annat på himlen – ett starkt ljussken med en dimma runt sig som rörde sig över himlen. – Det var en raketuppskjutning, absolut inget kosmiskt, säger Eric Stempels, rymdforskare vid Uppsala universitet, till Aftonbladet.
Magi-cat
2

#0 Tack för att vi fick se din bild! Det var verkligen en underbar fullmåne!

Förklaringen kan säkert vara både som #1 och #2 nämner.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

• Redigerat 2022-08-14 09:29 av Magi-cat
[Moon AppleGrey]
1

#3: du råkade länka till #1 två gånger.

Magi-cat
1

#4 Tack! Nu blev det nog rätt. 😎

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Moon AppleGrey]
1

#5: jo. 😁

PeterUtbult
1

#1: Okej, tack för svar. Ja jag tänkte det kunde vara nåt sånt.

PeterUtbult
1

#2: Ja det kan nog vara så.

PeterUtbult
1

#3: Ja det kan säkert vara så.