Min svärfar dog
I Går dog min svärfar. Han har varit fick en stroke för drygt en månad sen. Tappade de flesta kroppsfunktioner. Han behövde få vila nu. Det blir en konstig jul. Men som mamma sa han är säkert med oss ändå.
Något vidare julordning har det inte blivit. Sista veckan har svärmor och jag varit på sjukhuset mycket. Idag hade vi själaringning.
Har nog kanske inte fattat det ännu. Har nog med att stötta svärmor och min man. Sen lever jag nog i en sån trygghet om att alla ses igen. Man tar bara ett tillfälligt farväl. Vi råkar inte se de döda nu. Men så måningom träffas vi.
Har skrivit av mig lite nu.
Passar på att önska er alla här en riktigt fin och skön jul
Var rädda om varandra
En sak till. Vad som gör det extra sorligt är att han dog i ambulansen. Han fick hjärtsvikt eller hjärtattack där. Sjukhuset hade inte plats för en döende människa över julen. Han skulle tillbaka till det korttidsboende han varit på en vecka.
Var rädda om varandra

känner verkligen med dej. min mormor dog för två veckor sedan. vet hur det känns. hon dog oxå av hjärtsvikt. man kan ju trösta sig med att det blir jul vare sig man vill eller inte. kanske inte den julen man brukar ha den blir bara lite annorlunda kram på dej vännen
kicki
Vill önska dig och de du håller av en riktigt kärleksfull jul. Även om vi vet att vi ses igen så är det sorgligt och jobbigt att skiljas åt…
Detta sparande på sjuka människor….Stängde dom avdelningen??
Stor stor stor kram till dig från mig. Pia
Det var tråkigt att höra! Hoppas ändå att ni får en fin jul tillsammans trots det tråkiga!
Kram Mia
Beklagar sorgen må svärfar finna ro… och ni frid i sorgen
önskar att ni får en fin jul trots allt.
Alma
Tack alla. De skulle inte stänga just den avdelningen. Men andra och om inte det fanns så mycket att göra kunde de inte behålla honom. Doktorn var väl bra och rakt på sak. Han sa att det känns inte alls bra att skicka iväg en människa som är döende.
Var rädda om varandra

Jag skickar en extra Julkram och beklagar sorgen. Det är tragiskt när sånt händer och speciellt vid jul när det är familjehelg. Han kommer med all säkerhet att finnas med och vara med er i jul.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ja, det tror jag också. Han var säkert med oss i kyrkan också. Lite barnsligt kanske men det luktade svärfar helt plötsligt tyckte jag. Sen är det kanske bra att det skedde före jul och inte under julen eller efter. Nu kommer ju det första julen fort. För svärmor är det nog också bra. Alla sönerna är hemma med fru och barn. Hon blir ompysslad och får pyssla om. Hon tyckte att vi skall lugna oss med begravningen. först ska vi ha lite jul och fundera lite på vi vill ha det sa hon, sen kan vi i lugn och ro boka allt. SKönt att hon har den inställningen, annars hade hon nog tagit en massa panik belslut idag.
Var rädda om varandra

Har skickat ett PM till dig:
Kram
Anne Mari

#8 Det tycker jag var ett bra beslut, då slipper hon stressa i helgen och hon får bli så ompysslad som hon verkligen behöver nu och framför allt vara tillsammans med alla barn och barnbarn.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Beklagar! Jag tycker att det är för jäkligt att fibbla runt med en döende!! *arg* Men han har det bra/bäst nu! Varm kram / Pia

#0 Beklagar sorgen förlusten av en familjemedlem blir som ett tomrum. Skönt att du ser detta att vi möts igen….
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Beklagar sorgen. Jag vet hur det käns, förlorade min far i år. Då hade han varit cancer sjuk i ca två år. En dag så kommer de ju finnas där och möta oss….när det blir våran tur…

sigmo jag beklagar..men tänk han har det bättre nu..min mor lämnade oss oxå med en jätte stroke…kram i jul

Jag beklagar också signemo! Hoppas att ni får en fridfull jul fylld av minnen!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Skönt att han äntligen fick ro som du skriver. Jag beklagar ändå sorgen såhär i juletid men han är nog med er. Skickar min varmaste kram! Erika
Känner med dig. Min svärfar dog i februari efter en tids sjukdom. Första julen utan honom i år. Det kommer kännas. Han fattas oss! Och i somras dog min kära mormor efter en stroke. Jag brukar trösta mig med orden: Jag har varit med om dig. Jag kan aldrig förlora dig! Vi bär alltid med oss de döda. De finns inom oss. Vi har dem i våra tankar, vi kan tala om allt det fina, alla minnen, och vara glada och tacksamma att vi fick träffa dem och lära känna dem.