Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 594 ggr
Aisha
0

Spå i kaffesump.

Jag undrar om det finns någon som kan tolka hur man spår i kaffesump. Jag vet ju att det viktigaste är att gå efter sin intuition och det gör jag. Men det finns väl någon grundtolkning att gå efter där man får veta hur man tolkar pengar osv…?

Någon som vet?

Jag har haft en bok om detta för många år sedan men hittar inte den nu.

Tacksam för tips.

KalleN
0

jag går alltid på intuitionen där rikigt kul faktiskt

någon som vill komma och dricka kaffe *skrattar*

Elisabeth-J
0

Det ska vara kokkaffe. Häll upp kaffet i en kopp och drick det tills det bara är sump kvar och rotera koppen en stund. Ställ ner den och börja titta på mönstren som bildats, använd intuitionen och känn in vad du upplver och ser.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ayena_old
0

#2 Precis så var det jag fick lära av en madame. Det är dock lite svårt att få tag på kok-kaffe numera i södra Sverige. Man skulle ställa koppen upp och ner!

Elisabeth-J
0

#3 Men kokkaffe säljs i livsmedelsbutikerna, det borde dom göra där också? Man kan ju koka det i en liten kastrull om man inte har en kaffepanna.

Elisabeth 

SusanneStromstedt
0

Min farmor drack ur kaffet,sen ställde hon snabbt koppen upp och ner på fatet och läste av…

Detta lärde en samekvinna henne.När sumpen blev gles och väldigt spridd betydde det att pengarna hade stor spridning,alltså kom glest.Inte mycket pengar.Men om det samlades i stora klumpar betydde det ett rikt liv…

Jag vet inte om detta stämmer,men det är väldigt intressant!

Aisha
0

Tack snälla, för era tips. Jag får helt enkelt gå på min egen känsla då.Flört

[trumman]
0

#2 Just så går det till ja! Farmor gjorde. Sällan, men med 100% säkerhet.

#6 Ja, det viktiga är ju att man Kan Se, och inte riktigt vilken teknik man använder.

Jag brukar ibland använda sand eller ris på trumskinnet som hoppar och dansar och blir till olika former som jag kan använda för att "spå" om det kommer upp ngn sådan begäran under bot.

Det är ju givetvis inte sanden, eller trumman, eller jag som är magisk på ngt vis utan allt handlar om hur pass bra jag kan förändra mitt medvetande och Se!

Det finns också dom som spår med löv som de kastar framför sig, eller i tenn, en annan rolig julsyssla!

[Hellas]
0

Jag fick just en dejavú från min barndom, jag "spådde" i både Stearin och i sand eller jord som liten.
Bästa läsningarna när man kolla de stearin var de ljus som runnit ut helt av sig självt i en ganska stor "pöl".
Gissa hur många ljus jag förstörde för att få de perfekta rinningarna,

Sanden använde jag på somrarna vid stranden tillsammans med vatten från sjön och ett kärl av ngt. slag, vaskade runt och letade efter mönster.
Sterarinet lät jag rinna ut på ett papper eller droppa i vatten!

Kaffesump tittade man ju också i för att hitta eventuella mönster och kanske meddelanden :-). mormor drack ur sitt kaffe och jag själv checkade sumpen.
Lösviktste fungerar också!

Jag tror inte det handlar om verktyget (kaffe, te, sand) utan om vad man själv ser.
Man tager vad man haver!

Elisabeth-J
0

#8 Jag gjorde likadant med stearin när jag var barn :)

Det är så sant, man kan använda precis vad som helst :)

Elisabeth