Minnen före livet
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns ett fåtal personer som minns sina liv före födseln. En av dessa personer är Christian Sundberg. Han har gjort flera intervjuer med ungefär samma innehåll. Han förklarar varför han ville födas på jorden.
Mycket intressant.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Första delen fram till ca 25:e minuten är samma som förra videon, men sedan berättar han lite nytt om jämförelsen mellan före födseln och det han ser idag och vad som kan vara livsmålen. https://youtu.be/5sZj24buFi8
Hans bok finns att läsa gratis på nätet.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Richard har en gammal serie med upplevelser, bl a före livet.
Har du läst Helen Wambach bok "Liv före livet"?
"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"
Ett lite annorlunda minne före livet. Variationen mellan vad olika personer minns är ganska stor.
#6 Var snäll och berätta lite vad som kommer fram i videon.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det känns fel att lägga ord i munnen på någon annan, men videon är bara 8 min lång, så den intresserade kan lyssna igenom ganska fort. Man kan även snabbläsa svaren på kommentarerna till videon och bilda sej en uppfattning.
Henrik med finsk bakgrund pratar om minnen före livet, där han inte var speciellt frivillig att återfödas. Snarast kändes det som tvång.
#9: Det var ungefär samma för mig. Även om det inte var tvång så krävdes det mycket övertalning.
#10 Har du något minne av guiderna? Hur upplevde du dom? Hade dom något att själva säga till om eller lydde dom order från högre ort?
#11: Som jag upplevde det var det en grupp "människor" (vi såg ut som jordbor i alla fall) som hade en diskussion om att det vore bra om jag kunde återfödas just nu. Det fanns ingen högre ort, utan vi bestämde själv. Jag var väldigt tveksam och gick bara med på det under förutsättning att jag slapp gå in i fostret direkt.
De första månaderna var jag överhuvudtaget inte i fostret. De senare månaderna "gick jag i och ur" några gånger. Strax innan födelsen gick jag in i fostret, men gick ur direkt, så jag upplevde födelsen utifrån och såg när de lade mig i min mors famn. Fram till jag var ungefär två år gick jag ur och in i kroppen lite då och då. Därefter stannade jag kvar hela tiden och glömde allt om den andra världen.
För den intresserade, här är Helen Wambach guidade hypnos till tidigare liv. Hon verkade inte kolla så mycket på tiden mellan liv. Det ska tydligen gå att använda hennes teknik på egen hand under Meditation.
#13: Intressant. Det var tack vare henne som jag insåg att det faktiskt var möjligt att en själ inte gick in i fostret direkt. Innan dess var jag skeptisk till min upplevelse om min födelse för jag trodde inte det var möjligt att kroppen var separerad från själen.
Lång redogörelse. På slutet nämner hon Uppvaknandet.
Ett ovanligt före-livet-minne. Det kan beskrivas på lite olika sätt:
När jorden blev galen.
När CERN aktiverades.
En kille som sa till sina guider att han ville födas i Indien som flicka. Guiderna sa nej, det kommer inte hända, du lär dej bättre på det här hårda livet som man.
En kvart in berättar Christian varför han tror att vissa lyckas komma närmare sitt Högre Jag utan att egentligen ens försöka göra något speciellt märkvärdigt. Det handlar om att inte låta sej sjunka så djupt ner i slöjan att vi glömmer våran tidigare tillvaro.
Har du läst Helen Wamback bok "Liv före livet"?
"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"
Dolores tror att allt vi gör dokumenteras. Även solen och jorden är inspelningsredskap.