Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 955 ggr
BENNYP
0

Vad är medial

Har alla förutsättningar för kunna eftersträva detta fenomen ?

zeretki
0

Enligt mig, ja.

BranDuir
0

Förutsättningar att sträva efter det ja, möjlighet att nå målet…nej…att vara medial innebär ju samtidigt ett stort ansvar, gentemot båda världarna, och för att kunna sköta "jobbet" måste man kunna inse detta och ta det ansvaret fullt ut! 

Kurser för att öka sitt medvetande på olika plan kan ge en skjuts på vägen mot medialiet, men jag är ganska övertygad om att själva gåvan är något medfött liksom healing…och att detta inte kan läras ut i utbyte mot pengar…det är och förblir en gåva….*S* ..*min åsikt*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[Lady-Oona]
0

Här kommer fler åsikter……jo alla är mediala (synska, intuitiva, känsliga, telepatiska mm) det är medfött och jag anser att det vårt sjätte sinne….tillsammans med de andra fem syn, hörsel, smak, känsel, lukt-sinnet och så det sjätte och alla de blir en mer eller mindre fullkommlig människa.

Sedan finns det de personer som vill utveckla sitt sjätte sinne mera och kanske satsa på mediumskap, healing, kanalisering, hitta saker, sia/spå osv. precis som vissa väljer att gå i konstskola med en konstnärlig ådra eller att lära sig något annat som de har fallenhet för…men alla kan måla…men inte alla blir en Rembrant…lika här alla är medial men inte alla är lämpade eller inte ens vill utveckla egenskapen.

Ha det gått därute….det finns även fler sinnen….både 7 8 9 osv.  det kan väl vara en utmaning som heter duga.

BranDuir
0

#3 Vilket ju klär min tanke i bättre ord ! Tack Oona!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

TantAlma
0

ja, det tror jag också. Men som tidigare talare på olika sätt och olika långt. Oskyldig

mimmizenobia
0

Lyfter fram denna tråd igen.

Många föds med öppen kanal,många stänger igen i tidig ålder pga själbevarelsedrif,utanförskap osv

Fler sinnen? Vilka egenskaper ha de sinnena?Nyfiken härGlad

BENNYP
0

Ok , så om jag kan se saker i framtiden betyder det med att jag är medial då ?

Kan jag genom att läsa en bok bli duktig att ta in andar ?

Erika-A
0

#7 Om du ser saker i framtiden är du klärvoyant. En som siar framtiden är inte alltid medial påsåvis att den kan länka med andevärlden.

Böcker är bra hjälpmedel och visst kanske du skulle kunna men oftast behövs träning med fler personer än du. Annars har du ju ingen att bolla med vad du upplever. Träning i cirkel är bra om man vill lära sig att länka till andevärlden.

mimmizenobia
0

Ett Tips Benny.

Eftersom du är inne här är du väl intresserad.Anmäl dig till en kurs i att gå med slagruta.Det visar sig i snitt att 80% har förmågan att lära sig.Albert Einstein hade det som hobby.Manligt kan det också vara om du använder dig av en stor kraftig klyka som knakar och vrider sig och är omöjlig att hålla emot med muskelkraft.Du lär dig så småningom att även känna av små subtibla energier och tränar förmågan att bli medial.

De 20% som inte lär sig är i regel negativa och tror inte på fenomenet.

Varje by med själaktning hade sin egen slagruteman,hette det förr.